Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як з 1 грудня бронювати працівників через Дію

Головне
02.12.2024

Після завершення аудиту щодо визначення підприємств, установ і організацій критично важливими Уряд відновлює можливість онлайн-бронювання працівників на порталі «Дія». 

Усі заявки оброблятимуться через Дію, що усуне бюрократичні затримки й людський фактор. Більше жодних паперових наказів про бронювання. Це забезпечить прозорість, швидкість і справедливість процесу. 

Основні нововведення:

  • бронювання тільки через Дію: відтепер усі заявки будуть подаватися онлайн. Паперові накази замінено електронною системою, що мінімізує бюрократію.

Нові обов’язкові критерії:

  • середня заробітна плата на приватному підприємстві має бути не менше 20 тис. грн;
  • відсутність податкової заборгованості та заборгованості по ЄСВ.

Терміни підтвердження критичності підприємства:

  • до 28 лютого 2025 року підприємства повинні підтвердити свій статус критичних;
  • спрощений механізм перевірки зарплат у працівників критичних підприємств, яких бронюють: 

Якщо підприємство з 1 грудня хоче забронювати нового чи вже працюючого фахівця – керівник під час подання списку на бронювання на порталі «Дія» має декларативно підтвердити, що нарахована зарплата працівника до сплати всіх податків буде не менше 20 тис. грн. Це дозволить бізнесу бронювати новоприйнятих працівників відразу, якщо він відповідає вимогам щодо рівня зарплати*.

* Крім державних і комунальних підприємств, а також резидентів Дія.Ciті. 

Хто має право на бронювання працівників?

Бронювати військовозобов’язаних працівників можуть підприємства, які належать до однієї з таких категорій:

  • органи державної влади або місцевого самоврядування – для забезпечення функціонування державного управління;
  • компанії з державними контрактами в оборонній сфері – наприклад, постачання техніки чи інших ресурсів;
  • критично важливі підприємства для економіки чи життєдіяльності населення – це може бути енергетика, комунальні послуги, продовольча промисловість тощо.

Як отримати статус критично важливого підприємства?

Необхідно відповідати трьом критеріям: 

  • обов’язкові критерії для бізнесу:
    • середня зарплата на підприємстві – не менше 20 тис. грн; 
    • відсутність податкової заборгованості та ЄСВ;
  • додаткові критерії (потрібно вибрати мінімум один):
    • сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро за рік (еквівалент у гривнях за курсом НБУ);
    • валютні надходження понад 32 млн євро на рік, крім позик і кредитів;
  • стратегічне значення для держави (визначено в переліку стратегічних об’єктів);
  • важливе значення для певної галузі економіки або потреб територіальної громади;
  • рівень середньої заробітної плати не нижчий за середній по регіону за IV квартал 2021 року для комунальних підприємств;
  • статус резидента Дія.Ciті.

Процедура отримання статусу критично важливого підприємства:

  • визначте профільний орган, залежно від обраного вами третього критерію. 

Наприклад: працюєте в енергетиці – до Міненерго, займаєтесь сільським господарством – до Мінагро, ви є резидентом Дія.City – до Мінцифри, сплачуєте понад 1,5 млн євро податків за рік, 32+ млн євро надходжень або важливі для національної економіки – до Мінекономіки;

  • ознайомтеся з критеріями, встановленими органом;
  • підготуйте документи;
  • фінансові звіти, довідки про зарплати, відсутність податкової заборгованості;
  • подайте заявку до відповідного міністерства або адміністрації;
  • очікуйте рішення (термін – 10 робочих днів);
  • отримайте офіційне підтвердження.

Наприклад: третім критерієм ви обрали резидентство Дія.Ciті – відтак ваш профільний орган Міністерство цифрової трансформації. Керівник підприємства має зробити подання, до якого додається копія наказу про набуття резидентства Дія.Ciті, податкова звітність + ЄСВ, довідка про заробітну плату. Документи, підписані КЕПом або написані «від руки» та відскановані подаються на офіційну пошту Мінцифри. 

Важливо: підприємства, які ще не оновили, але вже мають статус критично важливих, зможуть забронювати працівників – це бронювання буде чинним до 28 лютого 2025 року та не довше, ніж строк дії критичності.

Після оновлення критичності за новими обов’язковими критеріями підприємства зможуть бронювати працівників до 12 місяців, як і раніше. 

Як забронювати працівника через Дію:

  • зайдіть у кабінет громадянина на порталі «Дія» (авторизація через електронний підпис);
  • виберіть опцію «Подати заяву»;
  • вкажіть дані працівників для бронювання;
  • підтвердьте заробітну плату працівника, якого бронюєте;
  • перевірте заяву та підпишіть її (підпис має поставити керівник підприємства або підписант).
  • очікуйте результату:
    • заява обробляється протягом трьох днів.

Повідомлення надходить на електронну пошту та в особистий кабінет, успішне бронювання буде відображатись у «Резерв+» працівника.

Важливо: заборонено бронювати працівників без військово-облікових документів, що перебувають у розшуку, та тих, хто не актуалізував дані. У бронюванні може бути відмовлено після перевірки.

Хто може бути заброньований: 

  • категорії працівників, які підлягають бронюванню за новим порядком, та обсяг бронювання залежно від органів влади чи підприємств (установ та організацій) визначено у п. 5–13 постанови КМУ від 22.11.2024 № 1332;
  • військовозобов’язані, які обов’язково підлягають бронюванню, працюють на таких посадах або в таких сферах:
    • посади категорії «А»:
    • керівники обласних, районних адміністрацій (включаючи військові адміністрації);
    • мери, голови обласних, районних, сільських і селищних рад.

Критично важливі підприємства:

  • бенефіціарні власники, які не є працівниками;
  • члени наглядових рад стратегічних підприємств (активи понад 200 млн грн) та економічно важливих компаній (активи понад 2 млрд грн або дохід більше 1,5 млрд грн на рік).

Міжнародні та спортивні сфери:

  • працівники установ ООН, міжнародних організацій, українських представництв, які мають офіційний статус;
  • члени штатних збірних команд з олімпійських і неолімпійських видів спорту;

Паливно-енергетичний комплекс:

  • працівники та підрядники, залучені до безперебійної роботи енергосистеми та газотранспортної системи;

Технічні спеціалісти:

  • працівники аварійно-відновлювальних бригад операторів мобільного зв’язку та інтернету;
  • фахівці у сфері протезно-ортопедичного виробництва. 

Для інших категорій працівників бронюється 50 % військовозобов’язаних.

Органи влади та місцеве самоврядування:

  • посади категорій «Б» і «В»;
  • працівники інших державних органів (поліція, НАБУ, ДБР, прокуратура, ДСНС, БЕБ).

Критично важливі підприємства:

  • працівники, які виконують ключові функції.

Міжнародні проєкти та гуманітарна діяльність:

  • виконавці проєктів міжнародної технічної допомоги;
  • працівники Червоного Хреста та інших українських гуманітарних організацій.

Іноземні компанії та медіа:

  • посади у представництвах міжнародних компаній (для медіа: до 15 осіб – 100 %, понад 15 – 50 %).

Міністерство оборони може ухвалити рішення про збільшення кількості працівників, які підлягають бронюванню, якщо це необхідно для забезпечення функціонування важливих сфер.

Ці правила дозволяють збалансувати потреби оборони країни з необхідністю підтримки критичних секторів економіки та управління.

Мінцифра


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ПФУ та Держпраці затвердили річні плани перевірок на 2026 рік Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати Закон про Державний бюджет на 2026 рік прийнято Бізнес зм...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
09.12.2025
Майно зниклої безвісти особи: хто має право на опіку
Розглянемо, яка фізособа може бути визнана судом безвісно відсутньою; підстави для вжиття нотаріусом заходів для встановлення опіки; заходи, які вживає нотаріус для встановлення опіки; хто може стати опікуном над майном; обов’язки опікуна над майном тощо. Більше за темою: Ракета пошкодила, ал...
09.12.2025
Дроблення бізнесу та практика БЕБ: на що звернути увагу
Дроблення бізнесу дозволило фігурантам справи уникнути переходу на загальну систему оподаткування та ухилятися від сплати ПДВ та вищих ставок ПДФО. Також встановлено, що частина заробітної плати працівникам виплачувалася неофіційно, готівкою, без утримання та сплати ПДФО, ЄСВ і військового збору. Бі...
09.12.2025
Обмеження щодо нарахування середнього заробітку після 19.07.2022: рішення суду
До правовідносин, які виникли до набрання чинності Законом від 01.07.2022 № 2352-ІХ, проте не припинилися або припинилися після набрання ним чинності (триваючі правовідносини), з 19 липня 2022 року слід застосовувати положення ст. 117 КЗпП в новій редакції та обмежувати нарахування середнього заробі...
Кращі матеріали