Уже не перший рік українці користуються електронними трудовими книжками. Замість паперових – електронні записи у реєстрі, доступ до яких мають як працівники, так і Пенсійний фонд. Такий формат обліку був впровадженний з набранням чинності з 10.06.2021 Закону від 05.02.2001 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі».
Закон закріпив електронну форму ведення трудових книжок, та вніс відповідні зміни до ст. 48 КЗпП. Облік трудової діяльності здійснюється в електронному вигляді – через реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його адмініструє Пенсійний фонд.
Електронна трудова книжка дозволяє:
Зауважимо, що до 10 червня 2026 року триває перехідний період. Протягом цього часу ПФУ вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець.
Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис. Разом із тим, у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає час всім учасникам процесу звикнути до нових стандартів.
І наостанок, звернемо увагу, що якщо особа вперше влаштовується на роботу й вимагає оформлення паперової трудової книжки – роботодавець зобов’язаний видати її протягом п’яти днів. Також на вимогу працівника в паперову книжку можуть вноситись записи про прийняття, переведення чи звільнення.
Пенсийний фонд