Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Паперова трудова книжка або як завершити перехід на електронну форму

Роз’яснення
21.05.2025

Уже не перший рік українці користуються електронними трудовими книжками. Замість паперових – електронні записи у реєстрі, доступ до яких мають як працівники, так і Пенсійний фонд. Такий формат обліку був впровадженний з набранням чинності з 10.06.2021 Закону від 05.02.2001 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі».

Закон закріпив електронну форму ведення трудових книжок, та вніс відповідні зміни до ст. 48 КЗпП. Облік трудової діяльності здійснюється в електронному вигляді – через реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його адмініструє Пенсійний фонд.

Електронна трудова книжка дозволяє:

  • швидко й зручно переглядати записи про свій трудовий стаж через портал електронних послуг Пенсійного фонду;
  • уникати втрати чи пошкодження документів, які можуть зникнути при переїзді, пожежі чи іншій непередбаченій ситуації;
  • спростити процедуру призначення пенсії – необхідна інформація буде доступна в цифровому вигляді;
  • зменшити адміністративне навантаження на кадрові служби підприємств;
  • забезпечити кращий захист персональних даних.

Зауважимо, що до 10 червня 2026 року триває перехідний період. Протягом цього часу ПФУ вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець.

Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис. Разом із тим, у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає час всім учасникам процесу звикнути до нових стандартів.

І наостанок, звернемо увагу, що якщо особа вперше влаштовується на роботу й вимагає оформлення паперової трудової книжки – роботодавець зобов’язаний видати її протягом п’яти днів. Також на вимогу працівника в паперову книжку можуть вноситись записи про прийняття, переведення чи звільнення.

Пенсийний фонд

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
12.08.2025
Коли нотаріус приймає у депозит грошові суми та цінні папери
Розглянемо таку нотаріальну дію нотаріусів як прийняття в депозит грошових сум та цінних паперів: заява боржника, способи внесення грошових сум у депозит нотаріуса, документи, що підтверджують вклад боржника, плата за прийняття в депозит нотаріуса грошових сум та цінних паперів тощо. Більше за темою...
12.08.2025
Чи потрібно звертатися до ПФУ новому керівнику для доступу на вебпорталі як страхувальнику
У разі наявності права підпису від імені страхувальника та якщо дані податкового номера і коду ЄДРПОУ в останньому звіті збігаються з даними сертифіката КЕП, авторизація відбувається автоматично та звертатися окремо не потрібно. Більше за темою: Чи потрібно зазначати в електронному документі посаду...
12.08.2025
Трудові відносини з іноземцями та особами без громадянства
Плануєте працевлаштування осіб без громадянства чи іноземців? Якими нормами законодавства слід користуватися в таких ситуаціях? Більше за темою: Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення Зміни щодо працевлаштування іноземців та осіб без громадянства: що потрібно врахувати роботодавцю Працевлаш...
Кращі матеріали