Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

«Національний кешбек»: скільки повертатимуть і на що можна буде витрачати

Головне
26.08.2024

Програми стимулювання споживання українських товарів підтримують 92 % українців, опитаних дослідницькою компанією Gradus Research на замовлення Мінекономіки. За наявності кешбеку за купівлю українських товарів, від 74 % до 92 % споживачів готові користуватися цією послугою та віддавати перевагу українському. Такі результати дослідження щодо ставлення українських споживачів до програми «Національний кешбек» були оприлюднені під час прес-конференції в Києві 23 серпня 2023 року.

Результати дослідження представили заступник Міністра економіки України Надія Бігун і соціолог, засновник і директор дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Опитування респондентів відбувалося у квітні 2024 року. 

Ключові результати дослідження:

  • 92 % опитаних підтримують та скоріше підтримують програми стимулювання споживання товарів з маркуванням «Зроблено в Україні»;
  • 86 % позитивно ставляться до українських виробників;
  • 46 % надають перевагу виробленому в Україні;
  • 89 % громадян виявили бажання скористатися програмою кешбеку, незалежно від її розмірів;
  • 92 % споживачів планують скористатися програмою за умови кешбеку в 10 %.

Як свідчить дослідження, майже 50 % опитаних готові витрачати кешбек на сплату комунальних послуг, 40 % – купівлю українських товарів, 30 % – медичні послуги, 25 % – на благодійність.

«Дослідження доводять, що програма цікава споживачам та матиме значний попит серед населення. А головне – вона справді позитивно впиватиме на вибір покупців на користь українського. Це гарна новина для наших виробників та економіки в цілому. «Національний кешбек» доповнює зусилля держави в межах політики «Зроблено в Україні», спрямовані на стимулювання розвитку українського виробництва. І що найголовніше – це інструмент підтримки українців, адже кошти від кешбеку можна буде використовувати, наприклад, на оплату комунальних послуг», – зазначила заступник Міністра економіки України Надія Бігун.

«У лютому 2023 року ми у Gradus Research досліджували ставлення споживачів у шести європейських країнах із найвищим ВВП до товарів власних виробників, і порівнювали з даними по Україні. Тоді ми побачили тотальну підтримку з боку європейських споживачів до своїх національних виробників, в Україні показники були відчутно нижчими. А це дослідження сьогодні демонструє позитивну тенденцію до збільшення попиту на українське в Україні – 86 % опитаних громадян декларують позитивне ставлення до національних брендів, що співмірно рівню підтримки британцями британського, французами – французського, чи італійцями – італійського», – розповідає Євгенія Близнюк.

Програму «Національний кешбек» Уряд затвердив 20 серпня 2024 року. Ухваленню рішення передувала аналітична робота, частиною якої було вивчення громадської думки та споживацьких настроїв населення.

Довідково

Опитування проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Вибірка відображає структуру населення міст із кількістю мешканців більше 50 тисяч у віці 25–55 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій. Період проведення поля: 8–9 квітня 2024 року. Розмір вибірки: 1 000 респондентів. 

Програма «Національний кешбек» передбачає отримання споживачами компенсації в розмірі 10 % вартості придбаних ними українських товарів. Щоб отримувати кешбек, необхідно відкрити спеціальний рахунок та отримати віртуальну або фізичну карту в своєму банку або в додатку і далі в мобільному застосунку Дія обрати послугу «Національний кешбек», де потрібно обрати картку, на яку буде щомісячно зараховуватися кешбек.

Максимальний обсяг кешбека – 3 тис. грн за місяць.

Програма стартує 2 вересня 2024 року.

Завантажити дослідження можна за посиланням.

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
У Дії стали доступними всі формати цифрового підпису для ЄС
Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XAdES для Дія.Підпис. Це значно розширює можливості українців у взаємодії з європейськими сервісами та партнерами.  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XA...
05.09.2025
ДПС називає ключові переваги використання SAF-T UA для платників
SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.  Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Важливий крок до цифровізації податково...
05.09.2025
Що пропонує Мінекономіки для дерегуляції та поліпшення бізнес-клімату
Інструменти, які забезпечать роботу нової системи: «Пульс» – єдина точка входу для сигналів від бізнесу; Дашборд бізнес-клімату – агрегує всі проблеми та відображає їхній статус вирішення; регулярні data-driven звіти для керівництва держави; цифрові сервіси «єДозвіл&raq...
Кращі матеріали