Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

«Національний кешбек»: скільки повертатимуть і на що можна буде витрачати

Головне

26.08.2024 28 0 0

Програми стимулювання споживання українських товарів підтримують 92 % українців, опитаних дослідницькою компанією Gradus Research на замовлення Мінекономіки. За наявності кешбеку за купівлю українських товарів, від 74 % до 92 % споживачів готові користуватися цією послугою та віддавати перевагу українському. Такі результати дослідження щодо ставлення українських споживачів до програми «Національний кешбек» були оприлюднені під час прес-конференції в Києві 23 серпня 2023 року.

Результати дослідження представили заступник Міністра економіки України Надія Бігун і соціолог, засновник і директор дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Опитування респондентів відбувалося у квітні 2024 року. 

Ключові результати дослідження:

  • 92 % опитаних підтримують та скоріше підтримують програми стимулювання споживання товарів з маркуванням «Зроблено в Україні»;
  • 86 % позитивно ставляться до українських виробників;
  • 46 % надають перевагу виробленому в Україні;
  • 89 % громадян виявили бажання скористатися програмою кешбеку, незалежно від її розмірів;
  • 92 % споживачів планують скористатися програмою за умови кешбеку в 10 %.

Як свідчить дослідження, майже 50 % опитаних готові витрачати кешбек на сплату комунальних послуг, 40 % – купівлю українських товарів, 30 % – медичні послуги, 25 % – на благодійність.

«Дослідження доводять, що програма цікава споживачам та матиме значний попит серед населення. А головне – вона справді позитивно впиватиме на вибір покупців на користь українського. Це гарна новина для наших виробників та економіки в цілому. «Національний кешбек» доповнює зусилля держави в межах політики «Зроблено в Україні», спрямовані на стимулювання розвитку українського виробництва. І що найголовніше – це інструмент підтримки українців, адже кошти від кешбеку можна буде використовувати, наприклад, на оплату комунальних послуг», – зазначила заступник Міністра економіки України Надія Бігун.

«У лютому 2023 року ми у Gradus Research досліджували ставлення споживачів у шести європейських країнах із найвищим ВВП до товарів власних виробників, і порівнювали з даними по Україні. Тоді ми побачили тотальну підтримку з боку європейських споживачів до своїх національних виробників, в Україні показники були відчутно нижчими. А це дослідження сьогодні демонструє позитивну тенденцію до збільшення попиту на українське в Україні – 86 % опитаних громадян декларують позитивне ставлення до національних брендів, що співмірно рівню підтримки британцями британського, французами – французського, чи італійцями – італійського», – розповідає Євгенія Близнюк.

Програму «Національний кешбек» Уряд затвердив 20 серпня 2024 року. Ухваленню рішення передувала аналітична робота, частиною якої було вивчення громадської думки та споживацьких настроїв населення.

Довідково

Опитування проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Вибірка відображає структуру населення міст із кількістю мешканців більше 50 тисяч у віці 25–55 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій. Період проведення поля: 8–9 квітня 2024 року. Розмір вибірки: 1 000 респондентів. 

Програма «Національний кешбек» передбачає отримання споживачами компенсації в розмірі 10 % вартості придбаних ними українських товарів. Щоб отримувати кешбек, необхідно відкрити спеціальний рахунок та отримати віртуальну або фізичну карту в своєму банку або в додатку і далі в мобільному застосунку Дія обрати послугу «Національний кешбек», де потрібно обрати картку, на яку буде щомісячно зараховуватися кешбек.

Максимальний обсяг кешбека – 3 тис. грн за місяць.

Програма стартує 2 вересня 2024 року.

Завантажити дослідження можна за посиланням.

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали