Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

«Заощаджувати не можна витрачати»: планують створення нового Парламентського бюджетного офісу

11.12.2024

Відбулося засідання робочої групи зі створення Парламентського бюджетного офісу (далі – ПБО). Це ключовий крок на шляху до посилення аналітичної спроможності Парламенту та забезпечення прозорості використання державних коштів.

Про це повідомив народний депутат від фракції «Слуга Народу», член Комітету ВР з питань бюджету Павло Фролов.

«Одним із головних завдань парламенту є прийняття рішень, які враховують інтереси громадян та спрямовані на ефективне використання бюджетних коштів. Відсутність незалежної аналітики обмежує депутатів в ухвалюванні обґрунтованих рішень, особливо в питаннях фінансово-економічного аналізу», – зазначив він.

За його словами, ПБО аналізуватиме законопроєкти, зокрема, робитиме незалежну оцінку економічного впливу документів, здійснюватиме моніторинг дотримання фіскальних правил і забезпечення прозорості використання коштів, прогнозуватиме бюджетні наслідки нових ініціатив, тощо.

Серед переваг роботи ПБО парламентар виділив такі:

  • дотримання стандартів ЄС: відповідність Директиві Ради (ЄС) 2024/1265, яка посилює роль незалежних фіскальних установ у забезпеченні прозорості та стабільності бюджетного процесу;
  • ефективний контроль: ПБО стане інструментом, який забезпечить Верховну Раду якісною аналітикою;
  • прозорість і підзвітність: сприяння раціональному використанню бюджетних коштів.

Посилення ролі парламенту в бюджетному процесі, додав нардеп, дуже важлива, особливо, коли ресурси країни обмежені, а виклики безпрецедентні. Наступним кроком стане розробка законодавчих ініціатив та представлення моделі ПБО, адаптованої до національного контексту.

«Світові тенденції у створенні незалежних фіскальних установ, досвід країн ЄС, рекомендації ОЕСР свідчать про те, що прозорість і незалежність бюджетного процесу є ключем до успішного управління державними фінансами», – резюмував парламентар.

«Слуга Народу»


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
30.05.2025
AI сервіс експрес-аналізу ділової репутації контрагентів: нова послуга «ПриватБанку»
Відкрито послугу миттєвого експрес-аналізу ділової репутації діючих та потенційних контрагентів у веб версії та мобільному застосунку «Приват24 для бізнесу».  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Українські підприємці та компанії, що мають ра...
30.05.2025
Грант для переробних підприємств: як податися та що можна отримати
Розглянемо, як подати заявку на отримання грантів у межах програми «Гранти для переробних підприємств». Більше за темою: Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Роботи виконуються на кошти гранта ЄС: коли застосовувати пільгу з ПДВ Міністерство економіки сх...
30.05.2025
Що змінилось та хто має пройти повторне оцінювання інвалідності
З 1 квітня 2025 року окремі категорії осіб мають обов'язково пройти оцінювання повсякденного функціонування. Це стосується тих, кому статус інвалідності було надано до впровадження нової системи, і хто з поважних причин не пройшов повторного огляду у встановлений строк. Більше за темою: Санкці...
Кращі матеріали