Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

«Заощаджувати не можна витрачати»: планують створення нового Парламентського бюджетного офісу

11.12.2024

Відбулося засідання робочої групи зі створення Парламентського бюджетного офісу (далі – ПБО). Це ключовий крок на шляху до посилення аналітичної спроможності Парламенту та забезпечення прозорості використання державних коштів.

Про це повідомив народний депутат від фракції «Слуга Народу», член Комітету ВР з питань бюджету Павло Фролов.

«Одним із головних завдань парламенту є прийняття рішень, які враховують інтереси громадян та спрямовані на ефективне використання бюджетних коштів. Відсутність незалежної аналітики обмежує депутатів в ухвалюванні обґрунтованих рішень, особливо в питаннях фінансово-економічного аналізу», – зазначив він.

За його словами, ПБО аналізуватиме законопроєкти, зокрема, робитиме незалежну оцінку економічного впливу документів, здійснюватиме моніторинг дотримання фіскальних правил і забезпечення прозорості використання коштів, прогнозуватиме бюджетні наслідки нових ініціатив, тощо.

Серед переваг роботи ПБО парламентар виділив такі:

  • дотримання стандартів ЄС: відповідність Директиві Ради (ЄС) 2024/1265, яка посилює роль незалежних фіскальних установ у забезпеченні прозорості та стабільності бюджетного процесу;
  • ефективний контроль: ПБО стане інструментом, який забезпечить Верховну Раду якісною аналітикою;
  • прозорість і підзвітність: сприяння раціональному використанню бюджетних коштів.

Посилення ролі парламенту в бюджетному процесі, додав нардеп, дуже важлива, особливо, коли ресурси країни обмежені, а виклики безпрецедентні. Наступним кроком стане розробка законодавчих ініціатив та представлення моделі ПБО, адаптованої до національного контексту.

«Світові тенденції у створенні незалежних фіскальних установ, досвід країн ЄС, рекомендації ОЕСР свідчать про те, що прозорість і незалежність бюджетного процесу є ключем до успішного управління державними фінансами», – резюмував парламентар.

«Слуга Народу»


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
20.06.2025
89 % громадських організацій не здали річну фінансову звітність за 2024 рік
Цей тренд почався задовго до повномасштабної. Серед областей, які не є окупованими або на яких не ведуться бойові дії, від звітності ухиляються найчастіше у Київській та Чернівецькій областях. Більше за темою: Пасивні доходи громадських організацій і податки 92 189 громадських організацій (ГО)...
20.06.2025
Повідомити про хід будівництва можна буде в застосунку «Дія»
Невдовзі повідомити про початок і завершення будівництва можна буде через застосунок «Дія». Уряд ухвалив відповідну постанову. Це ще один крок до прозорості та оптимізації сфери містобудування й будівництва.   У застосунку «Дія» процедура спрощена. Власники приватних бу...
19.06.2025
Перевірка обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності
За результатами перевірок упереджено здійснення страхових виплат за необґрунтовано виданими та продовженими листками непрацездатності на загальну суму 46,7 тис. грн та відшкодовано закладами охорони здоров’я неправомірно виплачених страхових коштів на суму 59,5 тис. грн. Більше за темою: Ліка...
Кращі матеріали