Як обліковувати послуги нотаріуса, якщо нерухомість придбавається як товар?
09.03.2017 2582 0 3
Підприємство придбало нерухомість для перепродажу. При цьому були здійснені витрати, пов'язані з переоформленням прав власності (нотаріальні послуги, пенсійний збір, реєстраційні збори). Як ці витрати відобразити в бухгалтерському обліку?
Такі витрати включаються до первісної вартості нерухомості. Роз'яснимо нашу позицію.
Чому в бухгалтера виникло це запитання? Тому що нерухомість за своєю суттю потрапляє під визначення основних засобів (далі – ОЗ), а за фактом є товаром. Облік ОЗ регламентується П(С)БО 7 (див. п. 4), а на облік товарів поширюються вимоги П(С)БО 9 (див. п. 6).
Так, згідно з п. 8 П(С)БО 7 до складу первісної вартості ОЗ крім суми, сплаченої постачальникові, включаються, зокрема, і такі платежі, як:
- реєстраційні збори, митний збір та інші аналогічні платежі, пов'язані з придбанням (отриманням) прав на об'єкт;
- суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) ОЗ, якщо вони не відшкодовуються підприємству;
- інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням ОЗ до стану, у якому вони придатні до використання.
Тобто витрати, здійснені при реєстрації права власності на нерухомість, включаються до первісної вартості цієї нерухомості.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року