Підприємство придбало нерухомість для перепродажу. При цьому були здійснені витрати, пов'язані з переоформленням прав власності (нотаріальні послуги, пенсійний збір, реєстраційні збори). Як ці витрати відобразити в бухгалтерському обліку?
Такі витрати включаються до первісної вартості нерухомості. Роз'яснимо нашу позицію.
Чому в бухгалтера виникло це запитання? Тому що нерухомість за своєю суттю потрапляє під визначення основних засобів (далі – ОЗ), а за фактом є товаром. Облік ОЗ регламентується П(С)БО 7 (див. п. 4), а на облік товарів поширюються вимоги П(С)БО 9 (див. п. 6).
Так, згідно з п. 8 П(С)БО 7 до складу первісної вартості ОЗ крім суми, сплаченої постачальникові, включаються, зокрема, і такі платежі, як:
Тобто витрати, здійснені при реєстрації права власності на нерухомість, включаються до первісної вартості цієї нерухомості.