Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як обліковувати послуги нотаріуса, якщо нерухомість придбавається як товар?

Юлія Гужел

09.03.2017 2403 0 3

Підприємство придбало нерухомість для перепродажу. При цьому були здійснені витрати, пов'язані з переоформленням прав власності (нотаріальні послуги, пенсійний збір, реєстраційні збори). Як ці витрати відобразити в бухгалтерському обліку?

Такі витрати включаються до первісної вартості нерухомості. Роз'яснимо нашу позицію.

Чому в бухгалтера виникло це запитання? Тому що нерухомість за своєю суттю потрапляє під визначення основних засобів (далі – ОЗ), а за фактом є товаром. Облік ОЗ регламентується П(С)БО 7 (див. п. 4), а на облік товарів поширюються вимоги П(С)БО 9 (див. п. 6).

Так, згідно з п. 8 П(С)БО 7 до складу первісної вартості ОЗ крім суми, сплаченої постачальникові, включаються, зокрема, і такі платежі, як:

  • реєстраційні збори, митний збір та інші аналогічні платежі, пов'язані з придбанням (отриманням) прав на об'єкт;
  • суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) ОЗ, якщо вони не відшкодовуються підприємству;
  • інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням ОЗ до стану, у якому вони придатні до використання.

Тобто витрати, здійснені при реєстрації права власності на нерухомість, включаються до первісної вартості цієї нерухомості.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали