Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як скласти РК до ПН, виписаних на себе

ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях

Як та в яких випадках оформляється податкова накладна (далі – ПН) для нарахування податкових зобов’язань із метою коригування раніше відображеного податкового кредиту, ми розповіли в матеріалі «Нараховуємо компенсуючі податкові зобов’язання та оформляємо ПН», як і коли складається ПН для донарахування податкових зобов’язань до бази оподаткування – в матеріалі «Якщо договірна ціна нижча від бази оподаткування». У цій консультації розглянемо ситуації, які приводять до коригування показників таких ПН, та про особливості оформлення розрахунку коригування (далі – РК) до них.

Нагадаємо, згідно із зазначеними нормами ПК для коригування податкового кредиту нараховуються компенсуючі податкові зобов’язання на підставі зведеної ПН. Такі зобов’язання коригуються:

  • при зміні напряму використання товарів (послуг), необоротних активів, за якими раніше були нараховані компенсуючі податкові зобов’язання. Тобто коли такі активи починають використовуватися в оподатковуваних операціях у рамках господарської діяльності (п. 198.5 ПК);
  • проведенні річного перерахунку ПДВ згідно з п. 199.3 ПК;
  • коригуванні податкового кредиту, який був відкоригований нарахуванням компенсуючих податкових зобов’язань (ЗІР, категорія 101.16), наприклад, у випадку повернення товарів, які придбавалися для використання в операціях, що не обкладаються ПДВ;
  • виправленні помилок, допущених у зведених ПН;
  • для анулювання помилково складеної зведеної ПН.

Для нарахування податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПК складається зведена ПН із кодом ознаки «1», а для нарахування податкових зобов’язань згідно з п. 199.1 ПК – зведена ПН із кодом ознаки «2».

Особливості оформлення РК викладено в п. 23 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307, листі ДФС від 27.11.18 р. № 36942/7/99-99-15-03-02-17. (далі - Порядок № 1307, Лист № 36942) та ЗІР (категорія 101.15):

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
04.04.2025
Як оскаржити розрахунок санкцій від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю в адміністративному порядку
На цей час багато роботодавців отримали від ПФУ розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу щодо створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – норматив, санкції). Якщо роботодавець не погоджується із застосуванням санкцій, є можливі...
03.04.2025
Як отримати індивідуальну податкову консультацію: правила, поради та зразок
Щоб уникнути ризиків неправильного тлумачення податкових норм і мінімізувати потенційні наслідки, платники податків можуть звернутися до податкових органів за отриманням індивідуальної податкової консультації (далі – ІПК). Це офіційна консультація, яка містить роз’яснення щодо застосуван...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали