Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Виконання гарантійних зобов'язань підрядником: порядок обліку

У консультації розповімо, як підрядник відповідає перед замовником за якість зведеного ним об'єкта, а також як відображає в обліку роботи з усунення недоліків об'єкта, виявлених замовником.

Підрядник гарантує замовнику (ст. 884 ЦК, п. 103 Загальних умов № 668):

  • досягнення об'єктом будівництва показників проектно-кошторисної документації;
  • можливість експлуатації об'єкта згідно з договором протягом гарантійного строку, який у загальному випадку становить 10 років із дня прийняття об'єкта замовником.

За дефекти, виявлені в межах гарантійного строку, відповідає саме підрядник (якщо він не доведе, що дефекти виникли з інших причин: природний знос об'єкта, його неправильна експлуатація та ін.) (ч. 1 ст. 883 ЦК, п. 106 Загальних умов № 668).

Якщо замовник протягом гарантійного строку виявить недоліки в об'єкті будівництва та змонтованих конструкціях, він повинен:

  • повідомити про це підрядника в порядку, передбаченому договором;
  • запросити підрядника для складання акта про порядок і строки усунення недоліків. І якщо підрядник відмовиться брати участь у складанні акта, то замовник має право підготувати акт із залученням незалежних експертів і направити його підряднику.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали