Товар придбавався для використання в негоспдіяльності, а потім був проданий: як провести в обліку?
15.01.2018 993 0 1
Підприємство – платник ПДВ у жовтні 2017 року придбало матеріали на суму 10 800 грн. (у т. ч. ПДВ – 1 800 грн.), які були призначені для використання в негосподарській діяльності. У цьому ж місяці воно включило суму ПДВ до податкового кредиту, а також нарахувало компенсуючі податкові зобов'язання. У січні 2018 року матеріали були продані підприємством за 15 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 2 500 грн.). Як в обліку відобразити цю операцію?
У момент придбання за такими матеріалами нараховуються податкові зобов'язання з ПДВ згідно з пп. «г» п. 198.5 Податкового кодексу (далі – ПК). При цьому не пізніше останнього дня звітного періоду складається зведена податкова накладна (далі – ПН), яка реєструється в Єдиному реєстрі податкових накладних у строки, установлені п. 201.10 ПК. У бухобліку нараховані податкові зобов'язання включаються до первісної вартості матеріалів (пп. 1.4, п. 10, 11 Інструкції, затвердженої наказом Мінфіну від 01.07.97 р. № 141, далі – Інструкція № 141).
При зміні напряму використання матеріалів (у нашому випадку вони отримувалися для використання в негосподарській діяльності, а згодом почали використовуватися в оподатковуваних операціях у рамках госпдіяльності) нараховані податкові зобов'язання можуть бути зменшені на підставі розрахунку коригування, складеного до зведеної ПН (п. 198.5 ПК). При цьому таке зменшення відображається проведенням Дт 6415 – Кт 719 (п. 10 Інструкції № 141).
Облік зазначених операцій ведеться таким чином:
(грн.)
№
з / п
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року