Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Фінмоніторинг по-новому: відповідаємо на ваші запитання

Акценти цієї статті:

  • чи повинні фізособи-підприємці, які надають бухгалтерські послуги, інформувати Госфінмоніторинг про свої доходи;
  • чи всі підприємства тепер зобов'язані призначати працівника, відповідального за фінмоніторинг.

Про те, що у сфері фінмоніторингу найближчим часом нас чекають серйозні зміни, ми вже неодноразово інформували вас на сторінках нашого видання (див., наприклад, «Суб’єкти первинного фінмоніторингу повідомлятимуть про фіноперації більше 400 тис. грн», «Як зараз працює фінмоніторинг в Україні і чого чекати в найближчій перспективі»). А зараз відповімо на ваші запитання щодо застосування нових норм на практиці. Також у цьому номері ми пояснимо, хто та як тепер повинен буде повідомляти про кінцевих бенефіціарних власників (див. «Скоро юрособам доведеться відновити інформацію про своїх бенефіціарів»).

Отже, з 28.04.20 р. набуває чинності новий закон, який тепер регулюватиме взаємовідносини у сфері фінмоніторингу. Це Закон від 06.12.19 р. № 361-IХ «Про запобігання і протидію легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, фінансуванню тероризму і фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон № 361). А Закон від 14.10.14 р. № 1702-VII (далі – Закон № 1702), який зараз регулює ці відносини, із цієї дати втратить чинність.

Новий закон – нові правила. Усе нове часто лякає... Але на практиці не все так страшно, як здається на перший погляд. А запитання, які нам ставлять наші читачі у зв'язку з очікуваними нововведеннями, часто продиктовані численними публікаціями на цю тему в Інтернеті. Ми хочемо розвіяти міфи, які зустрічаються в цих публікаціях. Адже щоб правильно застосовувати норми закону, потрібно уважно їх вивчити і потім застосовувати в комплексі, а не виривати окремі фрази з контексту.

Ми взяли два найпопулярніших міфи про фінмоніторинг, щоб внести ясність до ситуації та заспокоїти наших читачів.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
02.06.2025
Чи може підприємство подати первинні документи до органу ДПС після проведення перевірки
У статті розповімо, протягом якого строку підприємство може подати органу ДПС первинні документи, які не було надано під час перевірки. Під час податкової перевірки підприємство надало контролерам первинні документи не в повному обсязі. Податкове повідомлення-рішення за результатами перевірки ще не...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
02.06.2025
Чи може підприємство подати первинні документи до органу ДПС після проведення перевірки
У статті розповімо, протягом якого строку підприємство може подати органу ДПС первинні документи, які не було надано під час перевірки. Під час податкової перевірки підприємство надало контролерам первинні документи не в повному обсязі. Податкове повідомлення-рішення за результатами перевірки ще не...
21.02.2025
За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності?
На сьогодні багато платників податків отримують повідомлення про проведення у них планових податкових перевірок. Дивуватися тут нема чому, оскільки з 01.01.2025 органи ДПС призначають планові перевірки за загальними правилами, установленими Податковим кодексом (далі – ПК). Нагадаємо, що вже не...
07.01.2025
Перевірки-2025: коли діє мораторій?
Під час воєнного стану щодо багатьох перевірок діє мораторій. Правила мораторію постійно змінюються через унесення змін до нормативних документів. Тому в 2025 році заборону на багато видів перевірок уже скасовано. У консультації ми розглянемо щодо яких перевірок діє мораторій станом на 01.01.2025 о...
Кращі матеріали
Центр сповіщень