Суб’єкти первинного фінмоніторингу повідомлятимуть про фіноперації більше 400 тис. грн
Прийнято Закон, яким національне законодавство у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та розповсюдження зброї масового знищення, погоджено з європейським законодавством. Зокрема:
- передбачено застосування ризик-орієнтованого підходу СПФМ під час належної перевірки клієнтів та відповідно перехід до кейсового звітування про підозрілі операції (діяльність) своїх клієнтів;
- збільшено порогову суму та зменшено кількість ознак для обов’язкового звітування про фіноперації, про які СПФМ зобов’язані повідомляти Держфінмоніторингу. Ідеться про операції на суму понад 400 000 грн (зараз – 150 000 грн) та пов’язані з готівкою, переказом коштів за кордон, політично значущими особами та клієнтами з держав, що не виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність в антилегалізаційній сфері;
- розширено перелік СПФМ, які мають повідомляти Держфінмоніторинг про підозрілі фінансові операції. До переліку включено: бухгалтерів; суб’єктів господарювання (далі – СГ), які консультують із питань оподаткування; постачальників послуг, пов’язаних з обігом віртуальних активів; спеціально визначених СПФМ (крім осіб, які надають послуги в рамках трудових правовідносин), тобто осіб, які надають послуги зі створення, забезпечення діяльності або управління юрособами; СГ, що надають посередницькі послуги під час операцій із купівлі-продажу нерухомого майна, а також СГ, що надають за винагороду консультаційні послуги, пов’язані з купівлею-продажем нерухомості; інші установи, які надають послуги зі здійснення валютних операцій.
Уточнено, що до цього переліку входять професійні учасники фондового ринку (ринку цінних паперів), крім осіб, які провадять діяльність з організації торгівлі на фондовому ринку.
Законом унесено зміни до низки законодавчих актів, зокрема:
- до КУпАП. Підвищено розмір штрафу за неподання або несвоєчасне подання держреєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника юрособи чи про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юрособи, який накладається на керівника юрособи або уповноважену нею особу, – від 1 000 до 3 000 НМДГ (від 17 000 до 5 100 грн) (ч. 6 ст. 16611);
- Закону від 15.05.03 р. № 755-IV. Так, юрособи повинні мати інформацію про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності та підтримувати її в актуальному стані, оновлювати та повідомляти держреєстратора про зміни протягом 30 робочих днів (далі – р. д.) із дня їх виникнення, також подавати держреєстратору документи, які підтверджують ці зміни. Про відсутність таких змін юрособи зобов’язані повідомляти держреєстратора в разі держреєстрації будь-яких змін до відомостей про юрособу, що містяться в ЄДР.
Про виявлені юрособою неточності чи помилки у раніше наданій держреєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності юрособа повідомляє не пізніше 3 р. д. із дня їх виявлення та повторно направляє відкориговані відомості (нові п. 21–23 ст. 17).
Визначено перелік документів, що подаються заявником для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юрособи (нова ст. 171).
Юрособи, зареєстровані до 28.04.20 р., мають подати держреєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника в обсязі, визначеному цим Законом, та структуру власності протягом 3 місяців із дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджено форму та зміст структури власності. Закон від 14.10.14 р. № 1702-VII визнано таким, що втрачає чинність.
Закон України від 06.12.19 р. № 361-ІХ набуває чинності з 28.04.20 р. («Голос України» від 28.12.19 р. № 251).
Коментарі до матеріалу