Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Відкриваємо кафе на літній сезон

23.06.2018 736 0 3



Акценти цієї статті: які потрібні документи для розміщення літнього кафе; які дозвільні документи знадобиться оформити перед відкриттям літнього кафе; як отримати ліцензію на алкоголь; як краще оформити персонал.


Розміщення літнього кафе

Які документи потрібні для розміщення літнього кафе?

Найчастіше літнє кафе відноситься до тимчасових споруд (далі – ТС). Тому при розміщенні літнього кафе слід керуватися Порядком розміщення тимчасових споруд для ведення підприємницької діяльності, затвердженим наказом Мінрегіонбуду від 21.10.11 р. № 244 (далі – Порядок № 244).

Для довідки. Тимчасова споруда – одноповерхова споруда, яка виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без облаштування фундаменту (ч. 2 ст. 28 Закону від 17.02.11 р. № 3038-VI).

ТС для провадження підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 м2 за зовнішнім контуром), а може й не мати.

Самовільне розміщення ТС заборонене!

Для розміщення літнього кафе знадобляться такі документи:

  • документ, що засвідчує наявність прав на земельну ділянку (ст. 126 Земельного кодексу; Закон від 01.07.04 р. № 1952-IV). Правовстановними документами на земельну ділянку можуть бути договір оренди земельної ділянки або документи, що засвідчують право власності;
  • паспорт прив'язки (оформляється відповідно до вимог Порядку № 244).

Для отримання паспорта прив'язки слід звернутися із заявою до виконавчого органу місцевої ради (сільської, селищної, міської ради, районної держадміністрації). Питаннями видачі паспорта прив'язки займається виконавчий орган при місцевій раді – орган із питань містобудування та архітектури.

Заява складається в довільній формі, і до неї слід додати (п. 2.3 Порядку № 244):

  • графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування літнього кафе, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 кресленнями контурів споруди літнього кафе із прив'язкою до місцевості;
  • реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація).

Паспорт прив'язки ТС оформляється органом із питань містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів із дня подання зазначеної заяви.

Початок роботи

Які дозвільні документи потрібно отримати перед початком роботи літнього кафе?

Починати роботу без дозволу органів державного пожежного нагляду – заборонено (ст. 57 Кодексу цивільного захисту, далі – КЦЗ). Тому треба буде подати декларацію відповідності матеріально-технічної бази (далі – декларація) вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (ч. 2 ст. 57 КЦЗ). Коли ця декларація буде зареєстрована – можна починати використовувати об'єкти нерухомості (будівлі, споруди, приміщення або їх частини).

Чи завжди потрібно подавати таку декларацію?

Ні, не завжди. Перелік випадків, коли декларацію подавати не потрібно, установлено ч. 4 ст. 57 КЦЗ. Так, декларація не подається:

  • на використання торговельних місць, кіосків і контейнерів, якщо вони розміщені на ринку відповідно до схеми, узгодженої з органом державного пожежного нагляду;
  • на використання об'єктів, які у встановленому законодавством порядку приймаються в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту;
  • орендарем об'єкта нерухомості (особою, яка використовує об'єкт нерухомості за цивільно-правовим договором, який не передбачає переходу права власності на цей об'єкт) за умови, що декларація на об'єкт нерухомості зареєстрована власником.

До уваги орендарів! Орендарю приміщення не потрібно подавати декларацію, якщо декларація на об’єкт нерухомості зареєстрована власником приміщення.

Як подається така декларація?

Процедуру подання декларації органу державного пожежного нагляду встановлено Порядком, затвердженим постановою КМУ від 05.06.13 р. № 440 (далі – Порядок № 440).

Суб'єкт господарювання подає (відправляє рекомендованим листом) декларацію за місцем знаходження літнього кафе:

  • або до центру надання адміністративних послуг (протягом одного робочого дня після надходження адміністратор передасть декларацію територіальному органу Державної служби з надзвичайних ситуацій (далі – ДСНС);
  • або до територіального органу ДСНС (ч. 4 ст. 57 КЦЗ, п. 2 Порядку № 440).

Декларація подається за формою додатка до Порядку № 440.

Декларація реєструється ДСНС або її територіальним органом безплатно протягом 10 робочих днів із дня її надходження (ч. 4 ст. 57 КЦЗ).

Перший примірник декларації зберігається в ДСНС або її територіальному органі, а другий примірник не пізніше наступного робочого дня після реєстрації передається суб'єкту господарювання або державному адміністратору – із відміткою про дату та номер реєстрації декларації (п. 10 Порядку № 440).

Якщо декларація оформлена з порушенням установлених вимог, у її реєстрації відмовлять і повернуть декларацію суб'єкту господарювання для доопрацювання (ст. 57 КЦЗ).

Важливий момент! Провадити госпдіяльність можна із дня реєстрації декларації (ч. 5 ст. 57 КЦЗ).

Крім того, слід звернутися до Державної служби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (далі – Держпродспоживслужба) для проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та отримання за результатами її проведення висновку. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи оформляється згідно з Порядком, затвердженим наказом МОЗ від 09.10.2000 р. № 247. Послуги із проведення експертизи є платними згідно з постановою КМУ від 27.08.03 р. № 1351.

Також необхідно буде провести державну реєстрацію потужностей. Порядок проведення такої реєстрації регулюється Законом від 23.12.97 р. № 771/97-ВР (далі – Закон № 771).

Для довідки. Потужності – це споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, використовувана у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів (ст. 1 Закону № 771).

Не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку роботи кафе слід подати (відправити поштою лист із повідомленням) заяву про державну реєстрацію потужностей до територіального органу Держпродспоживслужби (ч. 3 ст. 25 Закону № 771). Форму такої заяви наведено в додатку 1 до Порядку, затвердженого наказом Мінаграполітики та продовольства від 10.02.16 р. № 39. Державна реєстрація потужностей проводиться безплатно.

Ліцензія на торгівлю алкоголем

У кафе будуть продаватися алкогольні напої. Куди потрібно звернутися та які документи слід подати для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем?

Торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) здійснюється суб'єктами господарювання при наявності в них ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (далі – ліцензія). Така торгівля регулюється Законом від 19.12.95 р. № 481/95-ВР (далі – Закон № 481). Порядок видачі ліцензій викладено в Рекомендаціях, затверджених наказом ДФС від 24.10.14 р. № 213 (далі – Рекомендації № 213).

Для того щоб отримати ліцензію, можна звернутися:

  • до головних управлінь ДФС України в областях і м. Києві за місцем здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями;
  • до центрів обслуговування платників податків (ЦОП) (п. 2.1 Рекомендацій № 213).

Ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання (складається в довільній формі). У заяві слід указати (ст. 15 Закону № 481):

  • адресу місця торгівлі;
  • перелік реєстраторів розрахункових операцій (РРО) і книг обліку розрахункових операцій (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, а також навести інформацію про РРО (модель, модифікація, заводський номер, дата виготовлення, виробник);
  • перелік реєстраційних номерів свідоцтв РРО та КОРО, які знаходяться за місцем торгівлі, і дати початку їх обліку в органах ДФС.

До заяви необхідно буде додати копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату збору за видачу ліцензії.

Подання інших документів не передбачене, зокрема, не потрібно подавати довідку про реєстрацію РРО, тому що інформація про зареєстровані РРО є в ГУ ДФС в областях (ЗІР, категорія 109.06).

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається протягом 10 календарних днів із дня подання заяви (п. 3.4 Рекомендацій № 213).

На який строк видається така ліцензія?

Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями видається на 1 рік (ст. 15 Закону № 481).

Оформлення персоналу

Як оформити персонал у кафе на час літнього сезону?

Оскільки літнє кафе відкривається на сезон, то й персонал наймають тільки на час роботи такого кафе. У даному випадку рекомендуємо оформити персонал на час літнього сезону за строковим трудовим договором, який укладається на певний строк (ч. 2 ст. 23 КЗпП).

Перш ніж допустити персонал кафе до роботи, усі співробітники повинні пройти попередній медогляд (п. 3, 4 Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, затвердженого постановою КМУ від 23.05.01 р. № 559, далі – Постанова № 559).

У Постанові № 559 наводиться перелік професій працівників підприємств громадського харчування, які підлягають обов'язковому медогляду, зокрема це:

  • адміністрація;
  • завідувач виробництва;
  • технолог;
  • кухарі та кухонні працівники;
  • кондитери;
  • офіціанти;
  • працівники складів, холодильників;
  • персонал, який миє обладнання, і прибиральники приміщень.

Бланк особової медичної книжки потенційний співробітник придбаває за свій рахунок (п. 2 Порядку проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів і видачі особових медичних книжок, затвердженого Постановою № 559).

Крім медичних книжок такі потенційні співробітники при працевлаштуванні повинні пред'явити: копію паспорта; копію довідки про присвоєння індивідуального податкового номера; документи військового обліку; трудову книжку (якщо працівник буде оформлений не за сумісництвом).

Оформлення на роботу відбувається за загальними правилами. Потенційний співробітник подає заяву, а роботодавець на підставі заяви видає наказ про прийняття на роботу.

Майте на увазі! При прийнятті на роботу за строковим трудовим договором необхідно, щоб узгоджений строк дії договору був зазначений як у заяві працівника про прийняття на роботу, так і в наказі роботодавця про приймання такого працівника. Якщо в наказі не вказати строк, то трудовий договір може бути визнаний укладеним на невизначений строк.

Із наказом необхідно ознайомити працівника під підпис.

Нагадуємо! Перш ніж допустити працівника до виконання своїх обов’язків, необхідно повідомити орган ДФС про прийняття на роботу співробітника. Порядок і форма такого повідомлення затверджені постановою КМУ від 17.06.15 р. № 413.

На підставі наказу про прийняття на роботу у відділі кадрів:

  • вноситься запис до трудової книжки працівника;

Важливий нюанс! У трудовій книжці не вказується, що працівник оформлений за строковим трудовим договором (лист Мінпраці та соцполітики від 29.05.07 р. № 126/13/133-07). Не забувайте також, що найменування посад (професій) повинне відповідати Класифікатору ДК 003:2010.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали