Адміністративне оскарження рішення органу ДФС про відмову в реєстрації ПН
У випадку відмови в реєстрації податкової накладної (далі – ПН) платник податків має право оскаржити прийняте рішення в адміністративному або судовому порядку. Розповімо, як діяти, якщо ви обрали перший спосіб захисту своїх прав.
Куди подавати скаргу
Згідно із процедурою адміністративного оскарження рішень про відмову в реєстрації ПН, установленою ПК (п. 56.23) і Порядком № 117/3, скарга подається до ДФС України. Такими скаргами займається комісія ДФС з питання розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.
Важливий нюанс! Якщо ви обрали судовий спосіб оскарження рішення і подали позов до суду, тоді скористатися адміністративним способом не вийде. Можна зробити навпаки – спочатку оскаржити рішення в ДФС, а в разі незадовільного результату – звернутися до суду (докладніше про судове оскарження див. у статті «Судове оскарження відмови в реєстрації ПН»). |
Строк оскарження
Скарга може бути подана платником податків протягом 10 календарних днів (далі – к. д.) із дня набуття чинності рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН.
Звертаємо увагу: у даному випадку йдеться про комісію, яка приймає рішення щодо реєстрації ПН/РК в ЄРПН, що діє відповідно до Порядку № 117/2. Не плутайте її з комісією ДФС із розгляду скарг, про яку ми згадали вище: це різні комісії. |
Коли ж рішення про відмову в реєстрації ПН набуває чинності? Щоб відповісти на це запитання, звернемося до норм Порядку № 117/1. Згідно з п. 22 цього документа такі рішення набувають чинності після їх реєстрації в окремому Реєстрі ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Однак на період тестування цього Реєстру такі рішення набувають чинності з моменту їх прийняття (вони відправляються платнику податків без реєстрації в Реєстрі) (п. 25 Порядку № 117/1).
Слід пам’ятати: якщо останній день строку оскарження припадає на вихідний, неробочий або святковий день, то скаргу треба подати в найближчий робочий день. |
Крім того, строк подання скарги може бути продовжений із підстав, установлених п. 102.6 ПК, тобто у випадку, якщо платник податків:
- знаходився за межами України;
- знаходився у плаванні на морських суднах за кордоном України в складі команди (екіпажу) таких суден;
- знаходився в місцях позбавлення волі за вироком суду;
- мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув’язненням або полоном на території інших держав або внаслідок дії інших обставин непереборної сили, підтверджених документально;
- був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або знаходився в розшуку у випадках, передбачених законом.
Механізм підтвердження таких обставин визначено Порядком № 861.
Спосіб подання скарги
Скарга подається платником податків в електронній формі засобами електронного зв'язку, установленими ДФС, з урахуванням вимог Законів № 851 і № 852, а також Порядку № 557. Тобто, як і інші електронні документи, якими ви обмінюєтеся з органами ДФС, скарга повинна бути засвідчена відповідним ЕЦП.
Також згідно з п. 6 Порядку № 117/3 ДФС постійно розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості про засоби електронного зв'язку, за допомогою яких можна подати скаргу.
Зміст скарги
Перелік відомостей, які повинна містити скарга, визначено п. 10 Порядку № 117/3. До нього ввійшли:
- найменування або П. І. Б. платника податків, який подає скаргу, його податкова адреса;
- податковий номер або серія (за наявності) і номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку в паспорті);
- номер і дата оскаржуваного рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН;
- причини незгоди з рішенням;
- відомості про оскарження рішення комісії в судовому порядку (якщо ви оскаржили рішення у суді, то звертатися зі скаргою до ДФС не можете. Тому тут треба вказати, що до суду ви не зверталися);
- вимоги платника податків, який подає скаргу, зокрема скасування незаконного рішення комісії ДФС;
- електронна адреса, на яку слід відправляти рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.
До скарги слід додати копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в заблокованих ПН/РК.
Строк розгляду скарги
Скарга повинна бути розглянута протягом 10 к. д. із дня її отримання ДФС (п. 56.23 ПК).
Важливо! Строк розгляду скарги не може бути продовжений, і якщо ваша скарга не була розглянута у встановлений строк, то згідно з пп. 56.23.4 ПК вона вважається повністю задоволеною на користь платника податків із дня, що настає за останнім днем 10-денного строку. |
Відповідь на скаргу, як і сама скарга, надається в електронній формі.
Задоволення скарги є підставою для реєстрації ПН/РК в ЄРПН з урахуванням вимог п. 2001.3 ПК.
Висновки
Оскаржити відмову в реєстрації ПН або РК в ЄРПН можна в адміністративному порядку шляхом подання скарги в електронному вигляді до ДФС України. Строк такого оскарження – 10 к. д. із дня набуття чинності рішшення комісії ДФС про відмову в реєстрації ПН/РК.
Вашу скаргу повинні розглянути протягом 10 к. д., а якщо вам не відповіли в цей строк, то за правилами ПК скарга вважається повністю задоволеною.
Коментарі до матеріалу