Як в умовах карантину подати заяву про отримання ліцензії на зберігання пального
Практичена ситуація
Сільгосппідприємство зберігає пальне виключно для власного використання і нікому іншому його не відпускає. Зрозуміло, що для такої діяльності слід отримати ліцензію на право зберігання пального (далі – ліцензія). Але як подати документи в умовах запровадженого на території України карантину?
Давайте розбиратися разом.
Обов’язковість ліцензування діяльності зі зберігання пального (навіть для власних потреб) установлена Законом від 19.12.95 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва й обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481). Наразі передбачено такі пакети документів для отримання ліцензії (ст. 15 Закону № 184):
- загальний, за яким заявник подає заяву із пакетом документів (на земельну ділянку, місце зберігання, дозвіл Держпраці та квитанцію про оплату ліцензії);
- спрощений, за яким подається тільки заява та квитанція про оплату.
У нашій ситуації сільгосппідприємство має право отримати ліцензію за спрощеною процедурою, адже пальне зберігається виключно для себе, іншим особам не реалізується (зміст заяви та її зразок див. у «Подаємо заяву на отримання ліцензії на пальне за спрощеною процедурою»).
Згідно зі ст. 15 Закону № 481 заява подається у паперовій формі особисто заявником або шляхом надсилання рекомендованого листа поштою. Нагадаємо, звертатися за ліцензією потрібно до обласної ДПС за місцем розташування місця зберігання пального.
Тож, якщо дістатися до податкового органу нереально (наразі міжміські/обласні перевезення пасажирів транспортом загального користування заборонено), можна надіслати до Головного управління ДПС вашої області заяву та квитанцію рекомендованим листом з описом вкладення.
Крім того, ДПС розмістила на своєму офіційному сайті повідомлення із проханням утриматися від відвідування центру обслуговування платників (далі – ЦОП) без нагальної потреби. Також податкова просить надсилати поменше паперових документів та користуватися засобами електронного зв’язку.
За допомогою меню «Листування з ДПС», розміщеного у приватній частині Електронного кабінету платника (далі – е-кабінет), можна направити лист/запит/звернення до податкового органу у форматі pdf (обмеження 2 Мб). Робота у приватній частині е-кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), який дозволяє зареєструвати РРО, КОРО, розрахункові книжки, довідку про відсутність заборгованості з платежів тощо.
Утім, нормами Закону № 481 не передбачено подання електронної заяви на отримання ліцензії, тому через е-кабінет заяву у вас навряд чи приймуть. Це підтвердили і спеціалісти контакт-центру ДПС.
Отже, під час карантину сільгосппідприємство може подати заяву на отримання ліцензії одним із таких способів (ст. 15 Закону № 481):
- особисто до ЦОП обласної податкової, якщо є можливість дістатися до неї. Увага! При цьому не забувайте про засоби індивідуального захисту, дотримання дистанції між людьми та уникнення фізичного контакту зі сторонніми людьми;
- шляхом надсилання рекомендованого листа поштою.
Зверніть увагу: як зазначає ДПС в Інформаційному листі від 20.03.20 р. № 7, із дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків надання адмінпослуг. Тобто в період карантину подати заявку на отримання ліцензії можна, але отримаєте ви її протягом 20 календарних днів після його закінчення.
Коментарі до матеріалу