Чи можна на невеликому підприємстві ввести посаду табельника?
Відповідаємо на ваші запитання.
У нас невелике підприємство, але ми б хотіли, щоб окремий працівник займався табельним обліком. Чи маємо ми право ввести до штатного розпису таку посаду, як вона називається згідно з Класифікатором професій і які посадові обов’язки будуть у такого працівника?
У цьому питанні слід виходити із доцільності введення окремої посади до штатного розпису. У свою чергу, доцільність залежить від структури підприємства, кількості працівників на вашому підприємстві та безпосередньо рішення вашого керівництва. Адже згідно з ч. 3 ст. 64 Господарського кодексу підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників.
Якщо кількість працівників на підприємстві – невелика, тоді варто наказом керівника призначити працівника, відповідального за ведення табеля, у порядку суміщення чи сумісництва, і встановити розмір доплати за це.
Так, виконання обов’язків із ведення табельного обліку можуть покладатися:
- на працівника відділу кадрів або секретаря – за невеликої кількості працівників;
- одного із працівників кожного структурного підрозділу – за великої кількості працівників.
Але на підприємствах із великою кількістю працівників доцільно передбачити у штатному розписі посаду «Табельник» (код 4190 згідно з Класифікатором професій, затвердженим наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327), яка функціонально входить до відділу кадрів.
Кваліфікаційну характеристику цієї посади наведено у Випуску 1 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженому наказом Мінпраці та соцполітики від 29.12.2004 № 336 (знаходимо табельника під номером 29 у підрозділі «Технічні службовці» розд. 1).
Згідно з цією характеристикою до завдань та обов’язків табельника, зокрема, входить:
- ведення табельного обліку фактичного часу перебування працівників на підприємстві, контроль за їх своєчасним прибуттям на роботу, перебуванням на робочих місцях і виходом із роботи;
- проставляння позначок у табелі та щоденне складання рапортів (зведень) про присутність на роботі працівників, їх запізнення та відсутність із зазначенням причин;
- систематичне внесення змін, пов’язаних з оформленням прийняття на роботу працівників, їх переведень, звільнень, наданням їм відпусток тощо;
- контроль своєчасності подання працівниками листків непрацездатності, довідок про догляд за хворими та інших документів, які підтверджують право на їх відсутність на роботі;
- подання за встановленим порядком табеля, який містить відомості про фактично відпрацьований час, понаднормові години роботи, порушення трудової дисципліни тощо.
Увага! Якщо у вас є запитання, ви можете зателефонувати на нашу консультаційну лінію або залишити запитання в Особистому кабінеті. |
Коментарі до матеріалу