Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Зміни до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

06.08.2018 907 0 1



Мінфін оприлюднив проект наказу Мінфіну України «Провнесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки». 

Порядок справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлено розділом ХII ПКУ. Зокрема, п.п. 266.7.5 ПКУ визначено, що платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Чинна форма Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  затверджена наказом Мінфіну від 10.04.2015 р. № 408.

1. Зміни до Декларації вносяться у зв’язку з запровадженням у процедурі справляння податку єдиних державних норм шляхом використання офіційно затверджених класифікаторів.

Наразі діючою Декларацією передбачено застосування умовних ознак типів нерухомості (від 1 до 9), що не відповідає даним реєстраційних документів. В умовах здійснення заходів щодо автоматизації та спрощення процедури справляння податків і зборів, Мімнфін вважає за необхідне надати платникам можливість зазначати у деклараціях коди нерухомості згідно з  реєстраційними документами, що також сприятиме прозорості податкової звітності.

Постановою КМУ від 24.05.2017 р. № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» забезпечено єдиний підхід до встановлення органами місцевого самоврядування податкових ставок податку відповідно до класифікатора будівель та споруд згідно з Державним класифікатором будівель та споруд  ДК 018-2000, затвердженим наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 р. № 507.

Запровадження у формі Декларації єдиного підходу до визначення типів нерухомості спростить користування рішеннями органів місцевого самоврядування при складанні Декларації, сприятиме прозорості контроля за правильністю виконання цих рішень як з боку органів місцевого самоврядування, так і з боку контролюючих органів.   

2. Нова форма Декларації, яка містить два додатки для розрахунків податкових зобов’язань окремо по об’єктах житлової та нежитлової нерухомості, забезпечить зручність суб’єктам господарювання декларувати податкові зобов’язання з податку по цих об’єктах. Особливо це стосується надання уточнюючих Декларацій. 

У діючій Декларації сума нарахованого податку, яка сплачується (рядок 6 Декларації) та яка уточнюється (рядки 8 – 11 Декларації), є сумою, нарахованою по об’єктах як житлової, так і нежитлової нерухомості.

Податки, сплачені юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості та які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості, мають різні коди бюджетної класифікації.

У разі декларування платником податку одночасно житлової та нежитлової нерухомості та при виникненні необхідності уточнення задекларованих податкових зобов’язань відсутність у Декларації можливості розділити суми нарахувань по різних типах об’єктів нерухомості призводить до створення «штучного» податкового боргу або переплати. З огляду на зазначене, платники податку для уточнення податкових зобов’язань надають дві Декларації одночасно – окремо по об’єктах житлової нерухомості та по об’єктах нежитлової нерухомості.

Запровадження нової форми Декларації скоротить обсяг звітності за рахунок скасування додатку до Декларації – Відомостей про наявні об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості.

3. Проектом наказу передбачено, що до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування подається одна Декларація.

У разі існування об’єктів нерухомості, що знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць, які відповідають різним кодам органів місцевого самоврядування за КОАТУУ, але ці адміністративно-територіальні одиниці обслуговуються одним контролюючим органом, Декларація подається з кількома додатками відповідного типу.

На сьогодні Декларації надаються окремо по кожній адміністративно-територіальній одиниці.

Нова форма Декларації сприятиме скороченню кількості податкової звітності: Декларація надається одна, а кількість додатків залежить від кількості органів місцевого самоврядування, на території адміністративно-територіальних одиниць яких розташовані об’єкти нерухомого майна.

Зауваження та пропозиції стосовно змісту регуляторного акта надавати у письмовій та електронній формі до 3 вересня 2018 року за такими адресами:

Міністерство фінансів України, 01008,   м. Київ-8,  вул. Грушевського, 12/2  та e-mail: tlary@minfin.gov.ua. 

Державна регуляторна служба України, 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Проект наказу (4). ред (1).doc
Завантажити
Додаток 1 до Аналізу впливу_Методика розрахунку втрат_тільки зміни (1).doc
Завантажити
Додаток 1 доопрац. ред (1).doc
Завантажити
Додаток 2 до Аналізу впливу регуляторного акта.doc
Завантажити
Додаток 2 доопрац. ред (1).doc
Завантажити
Додаток 3 (3). ред.doc
Завантажити

https://www.minfin.gov.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали