Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Площа будівлі збільшилася: як уточнити податок на нерухомість

19.04.2018

Що сталося: унаслідок реконструкції житлового будинку, що належить юрособі, збільшилася його площа. Реконструкцію закінчено в березні 2018 року, технічну документацію оформлено. Площа будинку до реконструкції становила 480 м2, після – 530 м2.

Як учинити підприємству: перерахувати суму податку починаючи з березня, подавши уточнюючу декларацію. При розрахунку слід урахувати вимоги податкового законодавства про додаткове збільшення суми податку (за велику площу).

Порядок сплати податку на нерухоме майно (крім землі) (далі – податок) регулюється ст. 266 Податкового кодексу (далі – ПК). Податок сплачується за об'єкти житлової та нежитлової нерухомості. Базою оподаткування є загальна площа об'єкта (пп. 266.3.1 ПК).

Ставки податку за 1 м2 бази оподаткування затверджуються рішеннями місцевих органів влади – у розмірі не більше 1,5 % мінімальної зар­плати (далі – МЗП), установленої на 1 січня звітного року (пп. 266.5.1 ПК).

Як бачите, сума податку залежить від площі нерухомості. Значить, при зміні площі податок повинен бути перерахований.

Податковий кодекс не містить прямої норми про уточнення суми податку у випадку зміни площі нерухомості. Але є загальні вимоги, а також роз'яснення ДФС.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
26.05.2025
Надання матеріальної допомоги у натуральній формі: облік та оподаткування
У статті розглянуто, як підприємству відобразити в бухгалтерському та податковому обліку операцію з надання матеріальної допомоги працівникові у випадку, коли в рахунок такої допомоги передано будівельні матеріали. Ситуація. Працівник будівельного підприємства написав заяву про надання йому разової ...
06.05.2025
Чи треба сплачувати екологічний податок за тимчасове зберігання відходів – акумуляторів, шин?
Здавалося б, питання не нове, уже давно поставлено крапку в ньому – важлива наявність договору на утилізацію. Але змінилася позиція ДПС! На думку контролерів, навіть тимчасове зберігання загрожує екоподатком…Приведемо роз’яснення податківців та надамо контраргументи та рекомендаці...
11.04.2025
Іноземні доходи фізосіб: як задекларувати та оподаткувати
З початком широкомасштабної війни різко збільшилося число українців, які отримують іноземні доходи, зокрема у вигляді зарплати, благодійної допомоги, дивідендів тощо. З’ясуємо, чи треба декларувати та оподатковувати такі доходи. З початком широкомасштабної війни різко збільшилося число українц...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали