Більше за темою:
Збільшення статутного капіталу ТОВ до держреєстрації відповідних змін: чи є ризик
Як без суду оскаржити незаконне рішення або бездіяльність держреєстратора прав
Захист прав громадян і бізнесу у сфері державної реєстрації залишається одним із ключових пріоритетів Міністерства юстиції України. Важливу роль у цьому відіграє Офіс протидії рейдерству Мін’юсту, який забезпечує оперативний розгляд скарг стосовно реєстраційних дій та рішень.
Такий позасудовий механізм захисту порушених прав має свої переваги. Серед них – швидкість процедури, безоплатність, мінімізація фінансових ризиків, ефективність здійснення контролю та виконання рішень, прийнятих за результатами розгляду скарг.
Швидкість. Законодавство передбачає 45-денний строк розгляду скарги Мін’юстом, у той час як судовий процес, з урахуванням строків на подання документів по суті справи, строків оскарження судових рішень та строків розгляду справ, можуть розглядатися місяцями, а то й роками.
Безоплатність. Звернення до Мін’юсту зі скаргою у сфері державної реєстрації є безоплатним, у той час як за звернення до суду стягується судовий збір, а в ході судового розгляду справ можливі й інші витрати.
Мінімізація фінансових ризиків. Окрім безоплатного звернення зі скаргою, Мін’юст також не наділений повноваженнями розподілу будь-яких витрат, понесених скаржником чи іншими заінтересованими особами в ході розгляду скарги. Це означає, що у випадку прийняття Мін’юстом рішення не на користь тієї чи іншої особи, вона не зазнає жодних фінансових втрат, у той час як суди навпаки, наділені повноваженнями розподілу судових витрат (зокрема, стягнення судового збору, витрат на правничу допомогу тощо) за рахунок сторони, не на користь якої прийнято рішення у справі.
Ефективність здійснення контролю у сфері державної реєстрації. Закон передбачає можливість для державних реєстраторів звернутися до Мін’юсту з повідомленням про виявлений факт використання ідентифікаторів доступу до єдиних та державних реєстрів іншими особами. Це підсилює ефективність здійснення контролю у сфері державної реєстрації, а також сприяє усуненню порушення прав та інтересів інших осіб. Натомість, чинне законодавство не передбачає можливості усунути подібні порушення у судовому порядку, оскільки право на звернення до суду мають лише ті особи, чиї права або інтереси були порушені.
Ефективність виконання рішень. Мін’юст, як суб’єкт державної реєстрації, наділений механізмом виконання власних рішень, якими анульовано реєстраційні дії чи рішення. Водночас після розгляду судової справи та ухвалення судами відповідного рішення його виконання потребує додаткових дій, зокрема, складення та подання відповідного звернення до суб’єктів державної реєстрації.
Раніше ми повідомляли, як правильно подати скаргу у сфері державної реєстрації.
Контакти Офісу протидії рейдерству: вул. Сверстюка, 15, м. Київ, тел. 044 330 05 40.
Порядок адміністративного оскарження.
Вимоги до скарг.
Мін’юст