Розгляд скарг у сфері державної реєстрації – чітко регламентована процедура, яка забезпечує захист прав громадян та суб’єктів господарювання. Міністерство юстиції розглядає такі скарги лише за умови дотримання вимог до їхнього оформлення. Щоб забезпечити своєчасний розгляд звернень і уникнути пропуску строків подання скарг, нагадуємо основні вимоги, визначені законодавством.
Відповідно до Закону від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а також Закону від 01.07.2004 № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» поскаржитись можна на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації – до Міністерства юстиції, його територіальних органів або до суду.
1. Скарги на проведені державним реєстратором реєстраційні дії.
2. Скарги на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції.
3. Повідомлення державних реєстраторів про факт несанкціонованого використання їхніх ідентифікаторів доступу до державних реєстрів.
Скарга подається у письмовій або електронній формі (з накладенням кваліфікованого електронного підпису). У ній необхідно зазначити:
До скарги можуть бути додані документи (або їхні копії), що підтверджують порушення прав скаржника. Якщо скарга подається представником, обов’язково додається довіреність або інший документ, що підтверджує його повноваження.
Важливо:
Скарга, подана без дотримання вимог законодавства, повертається скаржнику не пізніше ніж через 15 днів з дня її надходження. Повернення скарги не позбавляє права на повторне її подання.
Перебіг строку оскарження зупиняється з дня подання скарги до дня її повернення.
Подання скарги не зупиняє дію оскаржуваної реєстраційної дії.
Поштою: вул. Архітектора Городецького, буд. 13, м. Київ, 01001.
Особисто:
Електронною поштою: callcentre@ca.minjust.gov.ua, themis@ca.minjust.gov.ua.
Детальні вимоги до оформлення скарг визначені законодавством України. Їх дотримання дозволяє забезпечити оперативний та ефективний розгляд звернень Міністерством юстиції.
Мін’юст