Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Протягом операційного дня не надійшла квитанція: варіанти дій платника

Роз’яснення

08.10.2024 20 0 0

Які дії платника якщо протягом операційного дня не отримано квитанції про прийняття/неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування?

Відповідно до п. 201.10 Податкового кодексу (далі – ПК) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Згідно з п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246 (далі – Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених п. 192.1, 2001.3, 2001.9, 201.1, 201.10 і 201.16, п. 97 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПК, а також з урахуванням Законів від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема:

  • відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
  • чинності кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підрису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
  • дотримання вимог, установлених п. 192.1, 201.10, п. 97 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПК;
  • наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ПК;
  • наявності суми ПДВ відповідно до п. 2001.3 і 2001.9 ПК (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);
  • факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
  • наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

З метою отримання зареєстрованих податкової накладної та/або розрахунку коригування платник податку складає запит в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилає його за допомогою засобів інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до абзаців першого – третього п. 10 Порядку № 1246 (п. 21 та 22 Порядку № 1246).

Відповідно до п. 3 Порядку № 1246 операційний день триває в робочі дні з 8:00 до 20:00.

Пунктом 25 Порядку № 1246 визначено, що платник податку через електронний кабінет шляхом перегляду в режимі реального часу має доступ до даних ЄРПН щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Ураховуючи всі складові реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, з метою з’ясування обставин, за якими протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, пропонуємо звернутись до контролюючих органів з детальним описом ситуації.

ЗІР, категорія 101.17


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали