З РРО стався збій: як заповнити податкову накладну за щоденними підсумками
Як заповнюється податкова накладна за щоденними підсумками операцій якщо в роботі РРО стався збій, в зв’язку з чим в фіскальних чеках та Z-звітах не нараховані/помилково нараховані суми ПДВ на операції з постачання товарів (послуг)?
Пунктом 44.1 Податкового кодексу (далі – ПК) передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ПК.
Відповідно до п. 201.1 ПК на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПК термін.
Згідно з п. 201.4 ПК та п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), зокрема, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО, або через банк, небанківського надавача платіжних послуг чи платіжний пристрій (безпосередньо на рахунок постачальника).
Отже, у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку) обсяги постачання та сума ПДВ, зазначені у податковій накладній за щоденними підсумками дня (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), складеної відповідно до вимог ПК, Порядку № 1307 та відповідно до первинних (бухгалтерських) документів, мають відповідати сумі фактично проведених протягом дня операцій, незалежно від того працює належним чином РРО, чи ні.
Водночас із питань складання податкових накладних за щоденними підсумками дня, якщо в роботі РРО стався збій, пропонуємо у кожному конкретному випадку (з обов’язковим наведенням фактичних обставин) звертатися до контролюючого органу зі зверненням на отримання індивідуальної податкової консультації в порядку, визначеному ст. 52 ПК.
ЗІР, категорія 101.16
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу