Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нерухомість – на підконтрольній території, адреса реєстрації – на непідконтрольній: як фізособі отримати ППР з податку на нерухомість

22.05.2024

Яким чином можуть отримати податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичні особи, адресою місця проживання (реєстрації) яких є територія активних бойових дій або тимчасово окупована російською федерацією територія, а об’єкти нерухомості знаходяться на підконтрольній Україні території? 

Відповідно до пп. 266.7.1 Податкового кодексу (далі – ПК) обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості. 

Підпунктом 266.7.2 ПК визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення (далі – ППР) про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з пп. 266.7.1 ПК, разом з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному ст. 42 ПК, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). 

Платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси (п. 45.1 ПК). 

Згідно з положеннями п. 42.2 ПК документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ПК, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику). 

Абзацами першим – шостим п. 42.4 ПК встановлено, що платники податків, які пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів від 22.05.2003 № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155). 

Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому п. 42.4 ПК, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет. 

Документ, надісланий контролюючим органом в Електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155 та є доступним в Електронному кабінеті. 

Датою вручення платнику податків або фінансовому агенту документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з Електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. Якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. 

У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в Електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з Електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику). 

При цьому строк доставки документа в Електронний кабінет, визначений абзацом п’ятим п. 42.4 ПК, не зараховується до строку надіслання документів, визначеного ПК. 

Форма заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет затверджена наказом Мінфіну від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету». 

Отже, фізичним особам, адреси місця проживання (реєстрації) яких є територія активних бойових дій або тимчасово окупована російською федерацією територія, а об’єкти нерухомості знаходяться на підконтрольній Україні території, для отримання ППР про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, необхідно подати заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет. Причому ППР будуть надсилатися контролюючими органами в Електронний кабінет з одночасним надісланням фізичним особам на їх електронні адреси інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет. 

ЗІР, категорія 106.07


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
20.06.2025
ДПС збільшує відшкодування ПДВ на 24 %
У травні 2025 року платникам податків відшкодовано 15,5 млрд грн. Це на 22,3 % (+2,8 млрд грн) більше, ніж у травні 2024 року. Більше за темою: Перевірка бюджетного відшкодування: строки зменшилися У січні – травні 2025 року платникам податків було відшкодовано 70,9 млрд грн ПДВ на поточ...
20.06.2025
Правові нюанси процедури банкрутства та ліквідації підприємств
Розглянемо, що таке неплатоспроможність, превентивна реструктуризація, судові процедури банкрутства, призначення арбітражного керуючого. Більше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Як використати процедуру банкрутства для стягнення боргу: практичні поради У суч...
20.06.2025
Послуги надано нерезиденту на території України: за яким курсом визначається база обкладення ПДВ при отриманні авансу
За офіційним курсом гривні до іноземних валют, який встановлено НБУ у попередній робочий день. Більше за темою: Особливості формування собівартості послуг За яким валютним (обмінним) курсом НБУ визначається база оподаткування ПДВ при отриманні попередньої (авансової) оплати в іноземній валюті ...
Кращі матеріали