Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нерухомість – на підконтрольній території, адреса реєстрації – на непідконтрольній: як фізособі отримати ППР з податку на нерухомість

22.05.2024

Яким чином можуть отримати податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичні особи, адресою місця проживання (реєстрації) яких є територія активних бойових дій або тимчасово окупована російською федерацією територія, а об’єкти нерухомості знаходяться на підконтрольній Україні території? 

Відповідно до пп. 266.7.1 Податкового кодексу (далі – ПК) обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості. 

Підпунктом 266.7.2 ПК визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення (далі – ППР) про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з пп. 266.7.1 ПК, разом з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному ст. 42 ПК, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). 

Платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси (п. 45.1 ПК). 

Згідно з положеннями п. 42.2 ПК документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ПК, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику). 

Абзацами першим – шостим п. 42.4 ПК встановлено, що платники податків, які пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів від 22.05.2003 № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155). 

Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому п. 42.4 ПК, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет. 

Документ, надісланий контролюючим органом в Електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155 та є доступним в Електронному кабінеті. 

Датою вручення платнику податків або фінансовому агенту документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з Електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. Якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. 

У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в Електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з Електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику). 

При цьому строк доставки документа в Електронний кабінет, визначений абзацом п’ятим п. 42.4 ПК, не зараховується до строку надіслання документів, визначеного ПК. 

Форма заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет затверджена наказом Мінфіну від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету». 

Отже, фізичним особам, адреси місця проживання (реєстрації) яких є територія активних бойових дій або тимчасово окупована російською федерацією територія, а об’єкти нерухомості знаходяться на підконтрольній Україні території, для отримання ППР про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, необхідно подати заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет. Причому ППР будуть надсилатися контролюючими органами в Електронний кабінет з одночасним надісланням фізичним особам на їх електронні адреси інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет. 

ЗІР, категорія 106.07


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
12.08.2025
Коли нотаріус приймає у депозит грошові суми та цінні папери
Розглянемо таку нотаріальну дію нотаріусів як прийняття в депозит грошових сум та цінних паперів: заява боржника, способи внесення грошових сум у депозит нотаріуса, документи, що підтверджують вклад боржника, плата за прийняття в депозит нотаріуса грошових сум та цінних паперів тощо. Більше за темою...
12.08.2025
Чи потрібно звертатися до ПФУ новому керівнику для доступу на вебпорталі як страхувальнику
У разі наявності права підпису від імені страхувальника та якщо дані податкового номера і коду ЄДРПОУ в останньому звіті збігаються з даними сертифіката КЕП, авторизація відбувається автоматично та звертатися окремо не потрібно. Більше за темою: Чи потрібно зазначати в електронному документі посаду...
12.08.2025
Трудові відносини з іноземцями та особами без громадянства
Плануєте працевлаштування осіб без громадянства чи іноземців? Якими нормами законодавства слід користуватися в таких ситуаціях? Більше за темою: Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення Зміни щодо працевлаштування іноземців та осіб без громадянства: що потрібно врахувати роботодавцю Працевлаш...
Кращі матеріали