Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як виключити відомості про засновників громадського об’єднання

Роз’яснення
25.08.2025

Після державної реєстрації громадського об’єднання повноваження його засновників припиняються, проте відомості про них залишаються у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (ЄДР).

Для забезпечення актуальності реєстрових даних законодавством передбачено процедуру виключення такої інформації. В цьому матеріалі детальніше розʼяснюємо як виключити інформацію про засновників з громадського обʼєднання.

Куди звертатися

Для того, щоб виключити відомості про засновників з Єдиного державного реєстру, представник громадського об’єднання (керівник або інша уповноважена особа) має подати заяву та необхідний пакет документів до міжрегіонального управління Міністерства юстиції за місцезнаходженням організації (вебсайти міжрегіональних управлінь можна знайти за цим посиланням).

Державна реєстрація громадських об’єднань, місцезнаходженням яких є Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області та місто Севастополь, може здійснюватися у будь-якому міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції.

Перелік необхідних документів

Перелік необхідних документів визначено Законом від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755) і включає:

  • заяву щодо державної реєстрації юридичної особи – громадського формування (форма 4);
  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління громадського об’єднання про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру. Такий документ має містити рішення щодо виключення з Єдиного державного реєстру відомостей про всіх засновників громадського об’єднання, а не щодо одного чи кількох з них;
  • реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління громадського об’єднання;
  • документ про сплату адміністративного збору.

З вимогами до оформлення документів можна ознайомитись у ст. 14 та 15 Закону № 755.

Зразок заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань можна знайти за посиланням.

Вартість послуги та строки розгляду документів

Державна реєстрація змін до відомостей про громадське об’єднання становить 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що у 2025 році дорівнює 300 грн. Строк розгляду документів – до трьох робочих днів, з можливістю скорочення за додаткову плату до двох днів або 24 годин.

Мін’юст

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
28.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС затвердила Реєстр великих платників податків на 2026 рік Рада продовжила строки військового стану та мобілізації Чи вносити зміни до ЄДР, якщо змінено назву населеного пункту: лист Мін’юсту Чи призведе до втрати стажу неоцифрування трудової книжки ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
28.10.2025
Як відновити втрачені нотаріально посвідчені документи на право власності
Нерідко виникають ситуації, коли оригінали документів, що посвідчують право власності на нерухомість загублено, зіпсовано чи пошкоджено. Як відновити втрачені нотаріально посвідчені документи, що підтверджують право власності? Більше за темою: Втрачено первинні документи через воєнні дії: перші суд...
28.10.2025
Яка мета оцифрування трудових книжок: роз’яснення Федерації профспілок
Оцифрування трудової книжки не є умовою для збереження стажу, але воно значно спрощує доступ до його підтвердження. Більше за темою: Чи може працівник подати до ПФУ свою паперову трудову книжку для оцифрування без участі роботодавця? Законом від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяк...
28.10.2025
У чому різниця між CV і резюме
Розглянемо, що таке резюме (функціональне, таргетоване, комбіноване) та CV, в чому полягає їх відмінність. Більше за темою: Чи можна прийняти на роботу ВПО, не звільнену з попереднього місця роботи? З кожним роком роботодавці все частіше просять у претендентів на вакантну посаду документ під н...
Кращі матеріали