Більше за темою:
Корупційні ризики оплати праці керівника
Уповноважені з питань запобігання та виявлення корупції в ОМС: вимоги та обов’язки
Відповідно до положень Закону від 23.02.2024 № 3606-IX «Про лобіювання» (далі – Закон № 3606) предметом лобіювання можуть бути нормативно-правові акти (далі – НПА), які розробляються, ухвалюються або до яких вносяться зміни. Це означає, що суб’єкт лобіювання (лобіст) має право впливати на:
Лобіст зобов’язаний здійснювати лобіювання щодо предмета лобіювання особисто використовуючи передбачені законодавством методами, а саме:
В той самий час, лобіювання має здійснюватися на основі передбачених законодавством принципів законності, прозорості, підзвітності, відповідальності, професійності та етичності.
Закон № 3606 містить також низку обмежень, що не може бути предметом лобіювання. Указані положення продиктовані сьогоденням. Зокрема, не можна лобіювати питання:
Нагадаємо, що 1 вересня 2025 року НАЗК прийняло у промислову експлуатацію ключовий інструмент його реалізації – Реєстр прозорості. Станом на 30 вересня 2025 року в Реєстрі зареєструвалося 73 суб’єкти лобіювання, з яких 39 – юридичні особи (від імені яких можуть лобіювати 113 людей) та 34 – фізичні особи. Одна особа припинила статус лобіста. Отже, загалом, 147 лобістів можуть впливати на ухвалення рішень в країні. Найпопулярнішими сферами лобіювання стали економічний розвиток, правова, фінансова, податкова, митна політики.
НАЗК