Повноваження банків у сфері фінмоніторингу – роз’яснює НБУ
Як відмічає НБУ, у медіа та в телеграм-каналах поширюється недостовірна інформація про те, що банки нібито почали штрафувати своїх клієнтів за порушення з питань фінансового моніторингу та стягують на свою користь 20 % від суми коштів, які зберігаються клієнтами на їхніх банківських рахунках.
Національний банк наголошує, що таке твердження не відповідає дійсності:
- законодавство з питань фінансового моніторингу не передбачає застосування банками будь-яких фінансових покарань до порушників правил фінансового моніторингу та стягнення за це «штрафу». Тобто банки не мають права застосовувати до громадян штрафні санкції через порушення у сфері фінансового моніторинг;
- водночас Закон від 06.12.2019 № 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» передбачає обов’язок та право банку розірвати ділові стосунки з клієнтом та припинити його обслуговування, в тому числі закрити рахунок клієнта, у визначених законодавством випадках;
- у цьому разі банк повертає кошти клієнту готівкою чи шляхом перерахування на інший рахунок за вказаними реквізитами. Механізм повернення коштів банком передбачений у п. 6 додатка 12 до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління НБУ від 19.05.2020 № 65. Банк може брати стандартну звичайну комісію за проведення такої платіжної операції;
- НБУ зі свого боку також не застосовує жодних штрафних санкцій до громадян за порушення. Усі заходи впливу регулятора, зокрема і в сфері фінансового моніторингу, стосуються виключно фінансових установ.
НБУ просить з обережністю ставитися до непідтвердженої інформації та перевіряти її на офіційних джерелах.
НБУ
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу