На упаковках часто бачимо привабливі фрази, які обіцяють «здорові» властивості продукту. Та насправді такі твердження можна ставити лише за чітких умов, визначених законодавством.
Ось як це працює:
- «Безкалорійний продукт» – справді безкалорійним вважається лише той, що має до 4 ккал на 100 мл (або до 0,4 ккал на порцію для підсолоджувачів);
- «Без додавання цукру» – це означає, що цукор чи інші підсолоджувачі не додавалися. Але якщо він є природно – потрібно чесно написати: «містить цукор природного походження»;
- «З дуже низьким вмістом солі (натрію)» – дозволено, лише якщо продукт має не більше 0,04 г натрію (або еквівалент солі) на 100 г чи 100 мл. Це твердження не застосовується до природних мінеральних вод та інших вод;
- «Знежирений»/«Без жиру» – дозволено лише, якщо в продукті до 0,5 г жиру на 100 г або 100 мл. А от фрази типу «знежирено на 30 %» – не можна;
- «Джерело омега-3 жирних кислот» – лише коли в складі достатньо корисних жирних кислот: 0,3 г альфа-ліноленової або 40 мг EPA+DHA на 100 г / 100 ккал.
Тож перш ніж повірити маркетинговим «чарівним» словам – перевіряйте, чи вони мають під собою законні підстави, а саме звертайте увагу на склад харчового продукту. Адже здорове харчування починається не з реклами, а з уважного читання етикетки.
Держпродспоживслужба