Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Скільки часу повинні зберігатися накази приватного підприємства?

Строки зберігання

У процесі своєї діяльності приватне підприємство створює різні локальні документи, у тому числі накази. Чи встановлено строки для зберігання наказів з основної діяльності, виданих керівником приватного підприємства?

Строки зберігання наказів визначено у ст. 16 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5 (далі – Перелік № 578/5).

Приватні підприємства, як і інші юридичні особи, повинні зберігати свої накази протягом строків, зазначених у ст. 16 Переліку № 578/5 (див. таблицю).

До відома! Із 04.01.2024 – після внесення змін до Переліку № 578/5 наказом Мін’юсту від 04.01.2024 № 40/5 – строки зберігання документів, зазначені в цьому Переліку, застосовуються також і фізособами-підприємцями (п. 1.4 Переліку № 578/5).

Зверніть увагу! Строк зберігання наказів залежить від того, чи створюються юрособою документи Національного архівного фонду (далі – НАФ). Так, державні та комунальні організації – джерела формування НАФ – передають документи НАФ на постійне зберігання до державних архівів в обов’язковому порядку, а інші організації – на підставі угод між власником документів і відповідною архівною установою (п. 2.4 Переліку № 578/5).

№ з/п

Вид наказу

Строки зберігання наказів, роки

Організації,
що створюють документи НАФ

Організації, що
не створюють документи НАФ

1

2

3

4

1

З основної діяльності

Постійно

До ліквідації організації

2

З адміністративно-господарських питань

5

5

3

З кадрових питань (особового складу):

– тривалого строку зберігання



75



75

– тимчасового строку зберігання

5

5

Як бачимо, накази з основної діяльності повинні зберігатися до ліквідації приватного підприємства, тобто безстроково. У разі ліквідації підприємства документи підлягають повторній експертизі цінностей, і залежно від її результатів ті з них, які зачіпають права громадян, передаються за описами справ до місцевих архівних установ (п. 2.7 Переліку № 578/5).

Наголосимо, що більше інформації про строки зберігання та порядок оформлення наказів, читайте в Спецпроєкті «Кадрові документи: поради щодо складання та зразки наказів».

Строки зберігання наказів.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Статті за темою
19.05.2025
Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат
У статті розглянуто, як діяти в разі втрати, пошкодження чи відсутності доступу до паперової трудової книжки та як оформити її дублікат Паперові трудові книжки після їх оцифрування мають зберігатися в працівників. Але якщо відомості про трудову діяльність ще не були передані через вебпортал електрон...
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
Популярне
25.04.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 року до 05:29 7 серпня 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 рок...
28.04.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 07.08.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 16.04.2025 № 4356-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
26.03.2025
Працівників яких категорій зараховують до «квоти» на бронювання
Кількість заброньованих військовозобов’язаних, як правило, має становити не більше 50 % кількості військовозобов’язаних (далі – квота) працівників підприємства, установи, організації (далі – підприємство). Таку умову передбачено для більшості підприємств, які визнані критично...
Нове
19.05.2025
Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат
У статті розглянуто, як діяти в разі втрати, пошкодження чи відсутності доступу до паперової трудової книжки та як оформити її дублікат Паперові трудові книжки після їх оцифрування мають зберігатися в працівників. Але якщо відомості про трудову діяльність ще не були передані через вебпортал електрон...
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
Кращі матеріали