Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Скільки часу повинні зберігатися накази приватного підприємства?

Строки зберігання

У процесі своєї діяльності приватне підприємство створює різні локальні документи, у тому числі накази. Чи встановлено строки для зберігання наказів з основної діяльності, виданих керівником приватного підприємства?

Строки зберігання наказів визначено у ст. 16 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5 (далі – Перелік № 578/5).

Приватні підприємства, як і інші юридичні особи, повинні зберігати свої накази протягом строків, зазначених у ст. 16 Переліку № 578/5 (див. таблицю).

До відома! Із 04.01.2024 – після внесення змін до Переліку № 578/5 наказом Мін’юсту від 04.01.2024 № 40/5 – строки зберігання документів, зазначені в цьому Переліку, застосовуються також і фізособами-підприємцями (п. 1.4 Переліку № 578/5).

Зверніть увагу! Строк зберігання наказів залежить від того, чи створюються юрособою документи Національного архівного фонду (далі – НАФ). Так, державні та комунальні організації – джерела формування НАФ – передають документи НАФ на постійне зберігання до державних архівів в обов’язковому порядку, а інші організації – на підставі угод між власником документів і відповідною архівною установою (п. 2.4 Переліку № 578/5).

№ з/п

Вид наказу

Строки зберігання наказів, роки

Організації,
що створюють документи НАФ

Організації, що
не створюють документи НАФ

1

2

3

4

1

З основної діяльності

Постійно

До ліквідації організації

2

З адміністративно-господарських питань

5

5

3

З кадрових питань (особового складу):

– тривалого строку зберігання



75



75

– тимчасового строку зберігання

5

5

Як бачимо, накази з основної діяльності повинні зберігатися до ліквідації приватного підприємства, тобто безстроково. У разі ліквідації підприємства документи підлягають повторній експертизі цінностей, і залежно від її результатів ті з них, які зачіпають права громадян, передаються за описами справ до місцевих архівних установ (п. 2.7 Переліку № 578/5).

Наголосимо, що більше інформації про строки зберігання та порядок оформлення наказів, читайте в Спецпроєкті «Кадрові документи: поради щодо складання та зразки наказів».

Строки зберігання наказів.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Статті за темою
25.11.2025
Ліквідація юрособи: підготовка та передання документів до архіву
Юрособа, що ліквідується, повинна передати свої документи, зокрема кадрові та первинні, до архіву. У статті розглянемо, які нормативні документи регламентують цю процедуру та яких правил при цьому слід дотримуватися. Один з етапів процедури ліквідації юрособи – це передання документів, що підл...
10.11.2025
Відновлення знищених унаслідок обстрілу кадрових документів
В статті роз’яснюємо, як відновити знищені паперові кадрові документи, що згоріли після обстрілу. Війна, на жаль, триває. А внаслідок обстрілів і руйнувань відбувається втрата чи знищення документів, зокрема і кадрових. З’ясуємо, як діяти роботодавцю в такому разі та як відновити докумен...
25.09.2025
Копії та витяги з наказів та протоколів: як оформити
Ця консультація про те, як правильно оформити копії та витяги із службових документів. Кадровикам часто доводиться робити копії чи витяги з документів, але не всі знають, як правильно їх оформити. Найчастіше працівники відділу кадрів мають справу з копіями та витягами з наказів та протоколів, тому р...
Популярне
04.11.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 5 листопада 2025 року до 05:29 3 лютого 2026 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 5 листопа...
31.10.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 03.02.2026 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 21.10.2025 № 4643-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у...
09.12.2025
Варіанти оформлення новорічно-різдвяних вихідних під час війни
В статті розповідаємо як роботодавцю оформити новорічно-різдвяні свята в умовах воєнного стану Як відомо, під час воєнного стану святкові та неробочі дні є робочими згідно з ч. 6 ст. 6 Закону від 15.03.2022 № 2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі &ndas...
Нове
05.12.2025
Паперова трудова книжка знищена: чи потрібно відновлювати?
Розглянемо, як бути в ситуації, якщо паперова трудова книжка працівника знищена. Практична ситуація Паперову трудову книжку працівника, яка зберігалася в нього, знищено під час війни. Чи обов’язково відновлювати її та як це зробити? Якщо паперова трудова книжка зберігалася у працівника, то,...
25.11.2025
Ліквідація юрособи: підготовка та передання документів до архіву
Юрособа, що ліквідується, повинна передати свої документи, зокрема кадрові та первинні, до архіву. У статті розглянемо, які нормативні документи регламентують цю процедуру та яких правил при цьому слід дотримуватися. Один з етапів процедури ліквідації юрособи – це передання документів, що підл...
10.11.2025
Відновлення знищених унаслідок обстрілу кадрових документів
В статті роз’яснюємо, як відновити знищені паперові кадрові документи, що згоріли після обстрілу. Війна, на жаль, триває. А внаслідок обстрілів і руйнувань відбувається втрата чи знищення документів, зокрема і кадрових. З’ясуємо, як діяти роботодавцю в такому разі та як відновити докумен...
Кращі матеріали