Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Скільки часу повинні зберігатися накази приватного підприємства?

Строки зберігання

У процесі своєї діяльності приватне підприємство створює різні локальні документи, у тому числі накази. Чи встановлено строки для зберігання наказів з основної діяльності, виданих керівником приватного підприємства?

Строки зберігання наказів визначено у ст. 16 Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5 (далі – Перелік № 578/5).

Приватні підприємства, як і інші юридичні особи, повинні зберігати свої накази протягом строків, зазначених у ст. 16 Переліку № 578/5 (див. таблицю).

До відома! Із 04.01.2024 – після внесення змін до Переліку № 578/5 наказом Мін’юсту від 04.01.2024 № 40/5 – строки зберігання документів, зазначені в цьому Переліку, застосовуються також і фізособами-підприємцями (п. 1.4 Переліку № 578/5).

Зверніть увагу! Строк зберігання наказів залежить від того, чи створюються юрособою документи Національного архівного фонду (далі – НАФ). Так, державні та комунальні організації – джерела формування НАФ – передають документи НАФ на постійне зберігання до державних архівів в обов’язковому порядку, а інші організації – на підставі угод між власником документів і відповідною архівною установою (п. 2.4 Переліку № 578/5).

№ з/п

Вид наказу

Строки зберігання наказів, роки

Організації,
що створюють документи НАФ

Організації, що
не створюють документи НАФ

1

2

3

4

1

З основної діяльності

Постійно

До ліквідації організації

2

З адміністративно-господарських питань

5

5

3

З кадрових питань (особового складу):

– тривалого строку зберігання



75



75

– тимчасового строку зберігання

5

5

Як бачимо, накази з основної діяльності повинні зберігатися до ліквідації приватного підприємства, тобто безстроково. У разі ліквідації підприємства документи підлягають повторній експертизі цінностей, і залежно від її результатів ті з них, які зачіпають права громадян, передаються за описами справ до місцевих архівних установ (п. 2.7 Переліку № 578/5).

Наголосимо, що більше інформації про строки зберігання та порядок оформлення наказів, читайте в Спецпроєкті «Кадрові документи: поради щодо складання та зразки наказів».

Строки зберігання наказів.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Статті за темою
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
11.03.2025
Електронна та паперова трудова книжка: що треба знати працівнику та роботодавцю
Процес оцифрування трудових книжок триває з 2021 року та має закінчитися в червні 2026 року. Але на сьогодні багато роботодавців усе ще вносять записи до паперових трудових книжок та займаються обліком трудової діяльності в електронному вигляді. Розглянемо, в яких випадках кадровики повинні вносити ...
Популярне
20.03.2025
Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового сектору
Роботодавці найбільше цікавляться тим, як забронювати військовозобов’язаних, які вимоги установлено до цієї процедури. У статті розглянемо порядок бронювання військовозобов’язаних працівників в агропромисловому секторі, а також надання підприємствам агросфери статусу критично важливого.&...
13.03.2025
Бронювання працівників: покрокові дії
Під час воєнного стану бронювання працівників є одним із важливих завдань роботодавця, направленим на збереження трудового колективу. Але чи всі роботодавці можуть забронювати працівників та якої процедури потрібно дотриматися? Читайте про це у статті. Під час воєнного стану бронювання працівників є...
25.04.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 року до 05:29 7 серпня 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 рок...
Нове
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
01.04.2025
Заява працівника про альтернативний обмін документами
Як оформлюється заява працівника про обмін кадровими документами через засоби електронних комунікацій? Практична ситуація Як оформлюється заява працівника про обмін кадровими документами через засоби електронних комунікацій? Згідно з ч. 3 ст. 29 КЗпП ознайомлення працівників з наказами (розпорядже...
Кращі матеріали