Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Працівник відмовляється ознайомлюватися з посадовою інструкцією: як має вчинити роботодавець?

Кадрові питання

До посадової інструкції було внесено зміни, але працівник відмовився ознайомится з ними та поставити свій підпис. Що робити в такому випадку?

Посадові інструкції після їх затвердження керівником підприємства доводяться до відома працівників під підпис. Відповідну норму передбачено Загальними положеннями Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Мінпраці та соцполітики від 29.12.2004 № 336 (далі – ДКХП).

Згідно з абзацом сьомим п. 6 Загальних положень ДКХП, зміни та доповнення до посадових інструкцій може бути внесено тільки за згодою працівника і тільки на підставі наказу керівника підприємства, установи, організації (далі – підприємства).

Такі зміни можуть бути викликані, наприклад, перерозподілом обов’язків між працівниками у зв’язку зі скороченням чисельності штату або раціональним розподілом праці. Також до посадових інструкцій вносяться відповідні зміни в разі зміни назви підприємства, структурного підрозділу або посади. У таких випадках зміни, що вносяться до посадової інструкції, будуть законними.

Якщо працівник відмовляється ставити підпис на посадовій інструкції, з якою його ознайомили, про це необхідно скласти акт. Такий акт складається у довільній формі (див. зразок).

Коли працівник не підписує посадову інструкцію безпідставно, наслідком може стати притягнення його до дисциплінарної відповідальності.

Проте працівник може відмовлятися ставити підпис, якщо, наприклад:

  • до посадової інструкції внесено зміни, з якими він не згоден (див. вище);
  • під час прийняття на роботу посадової інструкції взагалі не було, а в розробленій згодом містяться посадові обов’язки, про які не йшлося під час прийняття на роботу. У такому випадку відмова працівника ставити підпис на посадовій інструкції є цілком логічною, а дії роботодавця – неправомірними. Адже відповідно до ст. 31 КЗпП роботодавець не має права вимагати від працівника виконання роботи, не обумовленої трудовим договором.

Зразок

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТРАВЕНЬ»
(ТОВ «ТРАВЕНЬ»)

АКТ

16.05.2024 м. Дніпро                                  № 3

Про відмову Андрія Кириленка, демонстратора товарів,
від ознайомлення з посадовою інструкцією

Нами, начальником відділу реклами Мариною Василенко, начальником відділу кадрів Наталією Синицею та менеджером з персоналу Іриною Дуб, складено цей акт про те, що 16 травня 2024 року демонстратор товарів відділу реклами Андрій Кириленко відмовився ознайомитися із його посадовою інструкцією, до якої було внесено зміни у зв’язку зі зміною назви структурного підрозділу.

Начальник відділу реклами

Начальник відділу кадрів

Менеджер з персоналу

(підпис)

(підпис)

(підпис)

Марина ВАСИЛЕНКО

Наталія СИНИЦЯ

Ірина ДУБ

Зразок. Акт про відмову від ознайомлення з посадовою інструкцією.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Статті за темою
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
11.03.2025
Електронна та паперова трудова книжка: що треба знати працівнику та роботодавцю
Процес оцифрування трудових книжок триває з 2021 року та має закінчитися в червні 2026 року. Але на сьогодні багато роботодавців усе ще вносять записи до паперових трудових книжок та займаються обліком трудової діяльності в електронному вигляді. Розглянемо, в яких випадках кадровики повинні вносити ...
Популярне
20.03.2025
Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового сектору
Роботодавці найбільше цікавляться тим, як забронювати військовозобов’язаних, які вимоги установлено до цієї процедури. У статті розглянемо порядок бронювання військовозобов’язаних працівників в агропромисловому секторі, а також надання підприємствам агросфери статусу критично важливого.&...
13.03.2025
Бронювання працівників: покрокові дії
Під час воєнного стану бронювання працівників є одним із важливих завдань роботодавця, направленим на збереження трудового колективу. Але чи всі роботодавці можуть забронювати працівників та якої процедури потрібно дотриматися? Читайте про це у статті. Під час воєнного стану бронювання працівників є...
25.04.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 року до 05:29 7 серпня 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 рок...
Нове
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
01.04.2025
Заява працівника про альтернативний обмін документами
Як оформлюється заява працівника про обмін кадровими документами через засоби електронних комунікацій? Практична ситуація Як оформлюється заява працівника про обмін кадровими документами через засоби електронних комунікацій? Згідно з ч. 3 ст. 29 КЗпП ознайомлення працівників з наказами (розпорядже...
Кращі матеріали