Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Штрафи управління Держпраці: заява працівника про порушення прав та способи захисту

26.11.2019

Читайте за темою:

Спецпроект «Перевірки в Україні»

Деякі підприємства платники податків, заощаджуючи кошти на сплату ЄСВ, ПДФО, військового збору, оформлюють найманих працівників неналежним чином. Проте в разі виникнення будь-яких конфліктних ситуацій із таким роботодавцем працівник може звернутися до управління Держпраці із заявою про порушення його трудових прав (наприклад, несвоєчасно виплачується зарплата, його оформлено на неповний робочий день, хоча він виконує роботу на повну «ставку»). За результатами розгляду такої заяви управління Держпраці матиме законні підстави для проведення інспекційного відвідування та накладення штрафу в разі підтвердження порушень. Відтак платник податку вимушений буде звертатися до адміністративного суду з позовом про визнання постанови управління Держпраці протиправною та її скасування. Розглянемо варіанти захисту його в такій ситуації.

Найманий працівник, якого оформили на роботу неналежним чином, може завдати підприємству значної шкоди в разі його звільнення. Факти неповідомлення контролюючого органу про прийняття працівника на роботу, оформлення його на «пів ставки», неоплата додатково відпрацьованих годин можуть бути використані найманим працівником як «важіль впливу» на роботодавця в разі його звільнення або переведення на іншу посаду.

Неоформлення найманого працівника є одним із правопорушень, які найлегше довести управлінню Держпраці, заручившись підтримкою такого працівника. Щоб довести це, інспекторові достатньо буде провести інспекційне відвідування, зробити декілька фотографій або відеозаписів про перебування неоформленого належним чином найманого працівника та викласти такі обставини в акті.

Неподання підприємством вчасно до контролюючого органу Повідомлення про прийняття на роботу фактично унеможливить скасування постанови управління Держпраці за допуск працівника до роботи без належного оформлення. У такому разі підприємствам рекомендується не взагалі не оформлювати працівників на роботу (оскільки працівник зможе заявити про це до управління Держпраці), а оформлювати їх хоча б на мінімальну зарплату. Не рекомендується також оформлювати на пів ставки або одну четверту ставки, оскільки перевіряльники під час проведення інспекційного відвідування зможуть зробити хронометраж та встановити, що працівник виконував роботу як на повну ставку. Такий хронометраж інспектор зможе провести, навіть не повідомляючи платника податків про початок інспекційного відвідування на підставі ст. 8 Порядку № 823. А згідно з п. 6 ст. 11 Порядку № 823 він може зробити відеозйомку, зафіксувавши, коли найманий працівник прийшов на робоче місце й коли його залишив.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали