Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Штрафи управління Держпраці: заява працівника про порушення прав та способи захисту

26.11.2019

Читайте за темою:

Спецпроект «Перевірки в Україні»

Деякі підприємства платники податків, заощаджуючи кошти на сплату ЄСВ, ПДФО, військового збору, оформлюють найманих працівників неналежним чином. Проте в разі виникнення будь-яких конфліктних ситуацій із таким роботодавцем працівник може звернутися до управління Держпраці із заявою про порушення його трудових прав (наприклад, несвоєчасно виплачується зарплата, його оформлено на неповний робочий день, хоча він виконує роботу на повну «ставку»). За результатами розгляду такої заяви управління Держпраці матиме законні підстави для проведення інспекційного відвідування та накладення штрафу в разі підтвердження порушень. Відтак платник податку вимушений буде звертатися до адміністративного суду з позовом про визнання постанови управління Держпраці протиправною та її скасування. Розглянемо варіанти захисту його в такій ситуації.

Найманий працівник, якого оформили на роботу неналежним чином, може завдати підприємству значної шкоди в разі його звільнення. Факти неповідомлення контролюючого органу про прийняття працівника на роботу, оформлення його на «пів ставки», неоплата додатково відпрацьованих годин можуть бути використані найманим працівником як «важіль впливу» на роботодавця в разі його звільнення або переведення на іншу посаду.

Неоформлення найманого працівника є одним із правопорушень, які найлегше довести управлінню Держпраці, заручившись підтримкою такого працівника. Щоб довести це, інспекторові достатньо буде провести інспекційне відвідування, зробити декілька фотографій або відеозаписів про перебування неоформленого належним чином найманого працівника та викласти такі обставини в акті.

Неподання підприємством вчасно до контролюючого органу Повідомлення про прийняття на роботу фактично унеможливить скасування постанови управління Держпраці за допуск працівника до роботи без належного оформлення. У такому разі підприємствам рекомендується не взагалі не оформлювати працівників на роботу (оскільки працівник зможе заявити про це до управління Держпраці), а оформлювати їх хоча б на мінімальну зарплату. Не рекомендується також оформлювати на пів ставки або одну четверту ставки, оскільки перевіряльники під час проведення інспекційного відвідування зможуть зробити хронометраж та встановити, що працівник виконував роботу як на повну ставку. Такий хронометраж інспектор зможе провести, навіть не повідомляючи платника податків про початок інспекційного відвідування на підставі ст. 8 Порядку № 823. А згідно з п. 6 ст. 11 Порядку № 823 він може зробити відеозйомку, зафіксувавши, коли найманий працівник прийшов на робоче місце й коли його залишив.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
17.09.2025
Як оплачувати відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час
У статті розповімо, як розрахувати середньоденний і денний заробіток для оплати днів відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час. Розглянемо, чи впливатиме на розмір оплати часу відрядження встановлення працівнику неповного робочого часу. Як оплачуються дні відрядження? Нагадаємо...
16.09.2025
Авансовий звіт: форма, строки, порядок заповнення, зразки
У статті розповімо, коли потрібно складати Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, які строки його подання та правила заповнення. Основні зміни щодо авансового звіту відбулися ще у 2023 році: було оновлено його форму та випадки обов’язкового застос...
15.09.2025
Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?
У статті розповімо про оформлення трудових відносин із працівниками, які виконують свої обов'язки дистанційно або вдома. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб'єкта господарювання виконують роботу, передбачену трудовим договором, вдома або в іншому місці поза офісом/виробничи...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
17.09.2025
Як оплачувати відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час
У статті розповімо, як розрахувати середньоденний і денний заробіток для оплати днів відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час. Розглянемо, чи впливатиме на розмір оплати часу відрядження встановлення працівнику неповного робочого часу. Як оплачуються дні відрядження? Нагадаємо...
17.09.2025
Чи можна направити у відрядження надомних і дистанційних працівників?
У статті нагадаємо, хто є надомними та дистанційними працівниками, та розповімо, чи можна відправляти їх у службові відрядження. Сьогодні дедалі більше компаній використовують гнучкі форми зайнятості – надомну та дистанційну роботу. У зв’язку із цим у роботодавців виникає логічне запитан...
16.09.2025
Авансовий звіт: форма, строки, порядок заповнення, зразки
У статті розповімо, коли потрібно складати Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, які строки його подання та правила заповнення. Основні зміни щодо авансового звіту відбулися ще у 2023 році: було оновлено його форму та випадки обов’язкового застос...
Кращі матеріали