Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Приймаємо на роботу осіб з інвалідністю

17.09.2018 924 0 3

Акценти цієї статті:

  • коли в роботодавця виникає обов'язок створювати робочі місця для осіб з інвалідністю;
  • які документи запросити при працевлаштуванні та як правильно оформити працівника, який має інвалідність;
  • які встановлено пільги для працюючих осіб з інвалідністю.

Почнемо з визначення зі ст. 2 Закону від 21.03.91 р. № 875-XII «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі – Закон № 875). Із цього визначення ми дізнаємося, що інвалідність – це стійкий розлад функцій організму, що при взаємодії із зовнішнім середовищем може призводити до обмеження життєдіяльності особи з інвалідністю. Із цієї причини держава зобов'язана створити умови для реалізації прав такої особи нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист.

Зокрема, держава вимагає, щоб створювалися робочі місця для осіб з інвалідністю. Але перш ніж оформити на роботу таких осіб, роботодавець повинен переконатися, що дана робота не протипоказана їм за станом здоров'я. Для цього слід запросити в кандидата на посаду документ, що підтверджує факт інвалідності. У цьому документі будуть зазначені рекомендації щодо умов і характеру роботи.

Важливе правило! Згідно із ч. 6 ст. 24 КЗпП забороняється укладати трудовий договір із громадянином, якому, згідно з медичним висновком, запропонована робота протипоказана за станом здоров’я.

Інвалідність і ступінь втрати здоров'я повнолітніх хворих установлюється медико-соціальними експертними комісіями (далі – МСЕК) у результаті проведення відповідної експертизи (ст. 7 Закону від 06.10.05 р. № 2961-IV, далі – Закон № 2961).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали