Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Відпустка після декрету: розраховуємо відпусткові

23.05.2017

Працівниця перебуває в трудових відносинах із роботодавцем із 2001 року. Вона 11 березня 2017 року вийшла з відпустки для догляду за дитиною до 3 років. Їй була нарахована зарплата: за частину березня – 3 000 грн, за квітень – 4 400 грн. За період березень – квітень 2017 року відпустки без збереження заробітної плати цій працівниці не надавалися. У травні 2017 року вона йде в чергову щорічну відпустку строком на 5 календарних днів (далі – к. д.). Як розрахувати їй відпусткові?

Час, протягом якого працівники згідно з діючим законодавством або з інших поважних причин не працювали і за ними не зберігався заробіток або зберігався частково, виключається з розрахункового періоду (абзац шостий п. 2 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 08.02.95 р. № 100, далі – Порядок № 100).

Таким чином, календарні дні розрахункового періоду, які припадають на період відпустки для догляду за дитиною до 3 (6) років, повинні бути виключені із загальної кількості календарних днів, що беруть участь у розрахунку середньої зарплати.

Періодом для розрахунку середньої зарплати в даному випадку буде травень 2016-го – квітень 2017 року.

До березня 2017 року в працівниці не було доходу у вигляді зарплати, тому при розрахунку середнього заробітку необхідно нараховану зар­плату за березень – квітень 2017 року в розмірі 7 400 грн., поділити на 50 к. д. (21 к. д. – за березень 2017-го і 29 к. д. – за квітень 2017-го). Отриманий результат треба помножити на кількість днів відпустки:

  • розмір середньої зарплати:
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
11.11.2025
Припинення трудових відносин у разі ліквідації підприємства
Ліквідація підприємства є підставою для припинення трудових відносин із працівниками підприємства. Розглянемо, як має діяти роботодавець у такому разі та які норми трудового права мають бути враховані для запобігання трудовим спорам з працівниками. Ліквідація підприємства є підставою для припинення ...
27.10.2025
Стаж: види, обчислення та умови зарахування
У статті з’ясовуємо, які є види стажу, за якими правилами він обчислюється та за яких умов зараховується. Від стажу роботи залежить право працівника на пільги, пов’язані з трудовою діяльністю, соціальним і пенсійним забезпеченням. Види стажу визначаються різними нормативно-правовими акта...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали