Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Огляд постанови правління ПФУ № 8-3: нові правила подання відомостей з трудових книжок до ПФУ

Із 15 липня 2022 року набуває чинності постанова правління ПФУ від 01.06.2022 № 8-3 (далі – Постанова № 8-3). Цією постановою вносяться зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою правління ПФУ від 12.03.2021 № 11-1 (далі – Порядок № 11-1).


На замітку! Порядок № 11-1 діє з 23.07.2021 і регламентує, зокрема, механізм подання до органів ПФУ відомостей про трудову діяльність працівників в електронній формі. Докладніше наші роз’яснення із цього питання читайте в «Подання відомостей про трудову діяльність: порядок, проблеми та перспективи е-обліку».

Розглянемо основні нововведення, які діятимуть у зв’язку з набуттям чинності Постанови № 8-3.

1. Визначено черговість подання до ПФУ відомостей про трудову діяльність (п. 2 Постанови № 8-3). Такі відомості подаються в будь-який період протягом 5 років з дня набуття чинності Закону від 05.02.2021 № 1217-IX (цей закон набув чинності 10.06.2021, тобто п’ятирічний строк минає 10.06.2026). Проте тепер у Порядку № 11-1 зазначено, що в першу чергу слід подавати відомості стосовно:

трудової діяльності осіб, яким до настання права на пенсію за віком залишилося 2 роки і менше;

трудової діяльності осіб за період до 1 липня 2000 року.

2. Уточнено технічні вимоги до передачі відомостей про трудову діяльність. Так, відомості подаються у вигляді xml-файла, структура якого наведена в додатку до Порядку № 11-1. Нагадаємо, що в електронному вигляді відомості подаються через Портал електронних послуг ПФУ.

3. Подаються скан-копії тільки заповнених сторінок трудової книжки. Уточнено п. 5 Порядку № 11-1, зміст якого на практиці викликав чимало спорів. У ньому було зазначено, що подавати потрібно всі сторінки трудової книжки, а отже, довелося б сканувати і порожні сторінки.

4. Уточнили, хто та як може подавати відомості про трудову діяльність. Тепер це може зробити (п. 4 Порядку № 11-1):

  • сам працівник особисто, з’явившись з документами до органу ПФУ (а раніше подати відомості працівник міг тільки в електронному вигляді через вебпортал);
  • працівник, його страхувальник (роботодавець) або ж представник страхувальника, якому делегували такі повноваження, – в електронному вигляді. Раніше про представника в Порядку № 11-1 не йшлося.

5. Відомості про трудову діяльність працівника подаються одноразово (п. 6 Порядку № 11-1). А повторно потрібно подати відомості про трудову діяльність тільки у випадку:

  • виправлення записів у трудовій книжці – якщо були виявлені неправильні або неточні записи про періоди роботи після 01.07.2000;
  • створення неправильного або неточного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ.

При повторному поданні відомостей про трудову діяльність потрібно подати титульну сторінку трудової книжки і сторінки зі змінами.

6. Подання відомостей, відсутніх у реєстрі застрахованих осіб (п. 8 Порядку № 11-1). У разі відсутності відомостей про прийняття на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, про звільнення, відновлення на роботі, припинення/відновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, про принесення присяги, стажування, навчання – такі відомості подаються страхувальником або уповноваженим ним представником шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника.

У цьому випадку йдеться про ті відомості, які не потрапили до реєстру або через неточне заповнення звітності роботодавцем, або ж через те, що форма звітності взагалі не передбачає наявності цих відомостей.

Як ясно з нової норми, подати ці відомості повинен страхувальник, але в які строки це потрібно зробити, у Порядку № 11-1 не зазначено. Уважаємо, що із цього питання незабаром будуть роз’яснення від ПФУ.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
12.06.2025
Припинення відпустки без збереження заробітної плати для оформлення щорічної відпустки
Чи можна надати щорічну основну відпустку працівникові під час його перебування у відпустці без збереження зарплати, наданої на період дії воєнного стану? Практична ситуація Чи можна надати щорічну основну відпустку працівникові під час його перебування у відпустці без збереження зарплати, наданої ...
05.06.2025
Як оформити на роботу директора: правила та нюанси
У статті розглянуто, яких законодавчих вимог потрібно дотримуватись при призначенні директора підприємства, а також наведено алгоритм дій при оформленні трудових відносин з директором. Якщо функції керівника підприємства виконуватиме найманий працівник, то при призначенні такої особи на посаду дирек...
27.05.2025
Середня зарплата для бронювання працівників: як визначати
Щоб отримати статус критично важливого, підприємство має відповідати встановленим критеріям, один із яких стосується розміру середньої зарплати. Як визначити цей показник та які виплати враховуються для його обчислення, читайте у статті. Щоб отримати статус критично важливого, підприємство має відпо...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
13.06.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у червні 2025 року
Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться в разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахован...
12.06.2025
Штрафонебезпечні помилки з ЄСВ в Об’єднаному звіті
У статті детально розглянуто питання відповідальності платників податку за порушення, пов’язані з нарахуванням, сплатою та звітністю з ЄСВ, а також заходи, які можуть бути застосовані контролюючими органами за такі порушення. За деякі помилки в Об’єднаному звіті з ЄСВ можна поплатитися ш...
12.06.2025
Штрафи за ненарахування, несплату ЄСВ та помилки у звітності
У статті детально розглянуто питання відповідальності платників податку за порушення, пов’язані з нарахуванням, сплатою та звітністю з ЄСВ, а також заходи, які можуть бути застосовані контролюючими органами за такі порушення. Ненарахування, несплата ЄСВ чи помилки у звітності щодо єдиного внес...
Кращі матеріали