Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Огляд постанови правління ПФУ № 8-3: нові правила подання відомостей з трудових книжок до ПФУ

Із 15 липня 2022 року набуває чинності постанова правління ПФУ від 01.06.2022 № 8-3 (далі – Постанова № 8-3). Цією постановою вносяться зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою правління ПФУ від 12.03.2021 № 11-1 (далі – Порядок № 11-1).


На замітку! Порядок № 11-1 діє з 23.07.2021 і регламентує, зокрема, механізм подання до органів ПФУ відомостей про трудову діяльність працівників в електронній формі. Докладніше наші роз’яснення із цього питання читайте в «Подання відомостей про трудову діяльність: порядок, проблеми та перспективи е-обліку».

Розглянемо основні нововведення, які діятимуть у зв’язку з набуттям чинності Постанови № 8-3.

1. Визначено черговість подання до ПФУ відомостей про трудову діяльність (п. 2 Постанови № 8-3). Такі відомості подаються в будь-який період протягом 5 років з дня набуття чинності Закону від 05.02.2021 № 1217-IX (цей закон набув чинності 10.06.2021, тобто п’ятирічний строк минає 10.06.2026). Проте тепер у Порядку № 11-1 зазначено, що в першу чергу слід подавати відомості стосовно:

трудової діяльності осіб, яким до настання права на пенсію за віком залишилося 2 роки і менше;

трудової діяльності осіб за період до 1 липня 2000 року.

2. Уточнено технічні вимоги до передачі відомостей про трудову діяльність. Так, відомості подаються у вигляді xml-файла, структура якого наведена в додатку до Порядку № 11-1. Нагадаємо, що в електронному вигляді відомості подаються через Портал електронних послуг ПФУ.

3. Подаються скан-копії тільки заповнених сторінок трудової книжки. Уточнено п. 5 Порядку № 11-1, зміст якого на практиці викликав чимало спорів. У ньому було зазначено, що подавати потрібно всі сторінки трудової книжки, а отже, довелося б сканувати і порожні сторінки.

4. Уточнили, хто та як може подавати відомості про трудову діяльність. Тепер це може зробити (п. 4 Порядку № 11-1):

  • сам працівник особисто, з’явившись з документами до органу ПФУ (а раніше подати відомості працівник міг тільки в електронному вигляді через вебпортал);
  • працівник, його страхувальник (роботодавець) або ж представник страхувальника, якому делегували такі повноваження, – в електронному вигляді. Раніше про представника в Порядку № 11-1 не йшлося.

5. Відомості про трудову діяльність працівника подаються одноразово (п. 6 Порядку № 11-1). А повторно потрібно подати відомості про трудову діяльність тільки у випадку:

  • виправлення записів у трудовій книжці – якщо були виявлені неправильні або неточні записи про періоди роботи після 01.07.2000;
  • створення неправильного або неточного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ.

При повторному поданні відомостей про трудову діяльність потрібно подати титульну сторінку трудової книжки і сторінки зі змінами.

6. Подання відомостей, відсутніх у реєстрі застрахованих осіб (п. 8 Порядку № 11-1). У разі відсутності відомостей про прийняття на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, про звільнення, відновлення на роботі, припинення/відновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, про принесення присяги, стажування, навчання – такі відомості подаються страхувальником або уповноваженим ним представником шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника.

У цьому випадку йдеться про ті відомості, які не потрапили до реєстру або через неточне заповнення звітності роботодавцем, або ж через те, що форма звітності взагалі не передбачає наявності цих відомостей.

Як ясно з нової норми, подати ці відомості повинен страхувальник, але в які строки це потрібно зробити, у Порядку № 11-1 не зазначено. Уважаємо, що із цього питання незабаром будуть роз’яснення від ПФУ.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
17.09.2025
Як оплачувати відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час
У статті розповімо, як розрахувати середньоденний і денний заробіток для оплати днів відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час. Розглянемо, чи впливатиме на розмір оплати часу відрядження встановлення працівнику неповного робочого часу. Як оплачуються дні відрядження? Нагадаємо...
16.09.2025
Авансовий звіт: форма, строки, порядок заповнення, зразки
У статті розповімо, коли потрібно складати Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, які строки його подання та правила заповнення. Основні зміни щодо авансового звіту відбулися ще у 2023 році: було оновлено його форму та випадки обов’язкового застос...
15.09.2025
Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?
У статті розповімо про оформлення трудових відносин із працівниками, які виконують свої обов'язки дистанційно або вдома. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб'єкта господарювання виконують роботу, передбачену трудовим договором, вдома або в іншому місці поза офісом/виробничи...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
17.09.2025
Як оплачувати відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час
У статті розповімо, як розрахувати середньоденний і денний заробіток для оплати днів відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час. Розглянемо, чи впливатиме на розмір оплати часу відрядження встановлення працівнику неповного робочого часу. Як оплачуються дні відрядження? Нагадаємо...
17.09.2025
Чи можна направити у відрядження надомних і дистанційних працівників?
У статті нагадаємо, хто є надомними та дистанційними працівниками, та розповімо, чи можна відправляти їх у службові відрядження. Сьогодні дедалі більше компаній використовують гнучкі форми зайнятості – надомну та дистанційну роботу. У зв’язку із цим у роботодавців виникає логічне запитан...
16.09.2025
Авансовий звіт: форма, строки, порядок заповнення, зразки
У статті розповімо, коли потрібно складати Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, які строки його подання та правила заповнення. Основні зміни щодо авансового звіту відбулися ще у 2023 році: було оновлено його форму та випадки обов’язкового застос...
Кращі матеріали