Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Отримання повідомлення Держпраці про дату розгляду справи про накладення штрафу

Сторони спору

Позивач – підприємство; відповідач – Держпраці.

Обставини справи

За результатами інспекційних відвідувань підприємства інспектором Держпраці був складений акт, у якому зафіксовано ряд порушень з боку підприємства, а саме порушення вимог ч. 6 ст. 95 КЗпП і ст. 33 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР (індексація зарплати не нараховувалася і не виплачувалася).

Рішенням Головного управління (далі – ГУ) Держпраці було призначено до розгляду на 20 червня 2018 року справу про накладення штрафу на підприємство. Виклик на розгляд справи, датований 11 червня, був відправлений на адресу підприємства 13 червня. А отримало підприємство цей виклик у день розгляду справи – 20 червня. Тому підприємство не змогло бути присутнім при розгляді справи.

За результатами розгляду справи без участі підприємства 20.06.18 р. була прийнята постанова про накладення штрафу. Підприємство звернулося до суду з позовом, у якому просило визнати протиправною і скасувати цю постанову.

Окружний і апеляційний суди підтримали підприємство – позовні вимоги були задоволені. Тоді Держпраці звернулася до суду з касаційною скаргою.

Позиції сторін

Відповідач (Держпраці). Згідно з п. 7 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 17.07.13 р. № 509 (далі – Порядок № 509; тут і нижче посилання даються на редакцію, яка діяла в момент виникнення цього спору. – Авт.), обов’язковою умовою для розгляду справи за відсутності суб’єкта господарювання (далі – СГ) є обізнаність останнього про такий розгляд. Держпраці мала проінформувати підприємство про розгляд справи не пізніше ніж за 5 днів до дати розгляду справи, що й було зроблено посадовими особами Держпраці: рекомендований лист був відправлений позивачеві 13.06.18 р.

На чиєму боці суд

Касаційну скаргу Держпраці суд не задовольнив.

Рішення судів попередніх інстанцій залишені в силі (постанова Верховного Суду від 15.01.21 р., ЄДРСР, реєстр. № 94171735).

Аргументи суду

  1. Згідно з п. 6 Порядку № 509 про розгляд справи уповноважені посадові особи письмово повідомляють СГ не пізніше ніж за 5 днів до дати розгляду – рекомендованим листом або телеграмою, телефаксом, телефонограмою або шляхом вручення повідомлення їх представникам. При цьому на копії повідомлення, яка залишається в уповноваженої посадової особи, робиться відповідна позначка, завірена підписом представника СГ.
  2. Відповідно до п. 7 Порядку № 509 справа може бути розглянута без участі представника СГ у разі, коли його проінформували відповідно до п. 6 цього Порядку і від нього не надходило обґрунтованого клопотання про відкладення розгляду справи.
  3. На посадову особу Держпраці покладається обов’язок проінформувати підприємство про місце і час розгляду справи. Цей обов’язок не вичерпується лише відправленням повідомлення, оскільки саме по собі відправлення повідомлення – без підтвердження його отримання – не говорить про обізнаність підприємства щодо часу і місця розгляду справи. У разі неналежного інформування СГ, що притягується до відповідальності, уповноважена особа Держпраці не може починати розгляд справи.
  4. Таким чином, вищезгаданий обов’язок посадової особи Держпраці вважається виконаним, якщо СГ, що притягується до відповідальності, знає (обізнаний) про час і місце розгляду справи за 5 днів до дати розгляду справи. Довести суду цей факт зобов’язана уповноважена посадова особа держоргану.

Висновок

Посадові особи Держпраці не виконали належним чином покладений на них обов’язок інформувати СГ про дату розгляду справи про накладення штрафу, оскільки не отримали підтвердження, що СГ був повідомлений про це в установлений строк (не пізніше ніж за 5 днів)

Коментарі до матеріалу
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
10.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
05.09.2025
Додатковий капітал для товариств з обмеженою відповідальністю
Товариства з обмеженою відповідальністю отримали можливість створювати додатковий капітал, не змінюючи при цьому розмір статутного капіталу. У статті розглянуто, з якого моменту діють нові правила та як їх застосувати на практиці. 27.08.2025 набув чинності Закон від 31.07.2025 № 4564-IX «Про в...
03.09.2025
Штатний розпис і скасування Господарського кодексу
З 28.08.2025 перестає діяти Господарський кодекс, яким передбачений обов'язок підприємств мати штатний розпис. Чи потрібно після цієї дати затверджувати штатний розпис? Дізнайтеся з нашої статті. З 28.08.2025 втрачає чинність Господарський кодекс, яким передбачена обов'язкова наявність у юросіб тако...
01.09.2025
Претензійний порядок врегулювання спорів після скасування Господарського кодексу
Претензійний порядок врегулювання спорів було закріплено у Господарському кодексі. Чи буде застосовуватися цей порядок на практиці після скасування цього кодексу? Відповідає юрист. 28 серпня 2025 року втратив чинність Господарський кодекс (далі – ГК), яким було регламентовано не тільки порядок...
Кращі матеріали