Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як підрядникові визнати здійснені витрати, якщо на дату балансу замовник не прийняв роботи

У квітні 2019 року був укладений будівельний контракт на проведення робіт з реконструкції будівлі. Протягом 2019 року за цим договором підприємством-підрядником здійснювалися будівельні роботи (є акти, складені субпідрядником). При цьому відповідні акти із замовником на кінець року не були підписані. Як підрядникові в такій ситуації правильно врахувати здійснені витрати? Підприємство-підрядник застосовує національні стандарти бухобліку та звітності.

Відповідь на це запитання слід розглядати з позиції П(С)БО 18 «Будівельні контракти». Нагадаємо, що зазначений стандарт застосовується для цілей складання фінзвітності підрядником, який виконує передбачені будівельним контрактом (договором про будівництво) роботи і передає результати таких робіт замовникові. При цьому під будівництвом слід розуміти спорудження нового об'єкта, реконструкцію, розширення, добудову, реставрацію і ремонт об'єктів, виконання монтажних робіт (п. 2 П(С)БО 18).

У нашому випадку дата початку будівельного контракту і дата завершення робіт явно належать до різних звітних періодів. Тому доходи і витрати за таким будівельним контрактом визнаються у міру виконання робіт з розподілом за звітними періодами, у яких такі роботи фактично проводилися.

Згідно з П(С)БО 18, правила визнання доходів і витрат за будівельним контрактом залежать:

  • від можливості/неможливості достовірної оцінки кінцевого фінрезультату за контрактом (п. 3, 7, 8);
  • від можливої прибутковості/збитковості контракту (п. 8).

Розглянемо, як застосувати ці правила на практиці, зокрема в нашій ситуації.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.08.2025
Що потрібно знати бухгалтерові про комп'ютерну програму
У статті розглянуто, що таке комп’ютерна програма та які можуть бути варіанти відображення комп'ютерних програм у бухобліку в залежності від умов їх придбання. Поговоримо про комп’ютерну програму під бухобліковим кутом зору. З’ясуємо: чим є комп’ютерна програма із погляд...
18.08.2025
Облік ліцензій, технічних умов і сертифікатів
У статті розповімо, якими об’єктами обліку є ліцензії, технічні умови, витрати на сертифікацію продукції та документи дозвільного характеру. Для того щоб розпочати виробляти продукцію (виконувати роботи, надавати послуги), підприємству найчастіше недостатньо мати тільки основні засоби, сировин...
15.08.2025
Що таке чат-бот (або хто такий)?
Розглянемо види та способи створення чат-ботів, а також пояснимо, навіщо підприємству потрібно мати чат-бот. Чат-бот очима бухгалтера Чат-бот: бухгалтерський та податковий облік Суть питання. Цифровізація швидкими темпами збільшує свою присутність у бізнесі. Здавалося б, нещодавно бухгалтерськ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
13.11.2025
Фінансовий лізинг: хто, коли та як подає форму № 20-ОПП?
Ви укладаєте договір фінансового лізингу і не знаєте, чи потрібно в такому разі подавати форму № 20-ОПП? На це запитання відповідає юрист. Під час укладання договору фінансового лізингу у суб’єктів господарювання виникають запитання, чи потрібно подавати форму № 20-ОПП, кому саме, а також як з...
13.11.2025
Оренда з викупом та фінлізинг: у чому різниця?
У статті юрист пояснює, у чому полягає принципова різниця між договором оренди з викупом та договором фінансового лізингу. У юридичної особи виникло запитання: чи можливо передати в оренду обладнання з правом викупу без нарахування відсотків, не маючи ліцензії на надання фінансових послуг? Як показ...
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
Кращі матеріали