Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік операцій за договором підряду в замовника

30.10.2017

Замовник може будувати об'єкт як для використання у власній господарській діяльності, так і на продаж. У консультації розглянемо особливості обліку операцій у замовника у випадку будівництва для себе.

Фактичні витрати замовника з початку будівництва і до моменту введення об'єкта в експлуатацію відносяться до незавершеного будівництва. Тобто замовник накопичує витрати на будівництво за дебетом субрахунка 151 «Капітальне будівництво» аж до введення об'єкта в експлуатацію і визнає їх активом у складі капітальних інвестицій.

Відповідно до Інструкції № 291 на субрахунку 151 відображаються витрати на будівництво, здійснювані як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства.

Підставою для визнання замовником капітальних витрат у складі субрахунка 151 є складений підрядником та узгоджений замовником акт приймання виконаних робіт. Періодичність його складання передбачається договором підряду.

Якщо роботи оплачуються комерційним підприємством, то акт може мати довільну форму за умови, що вона влаштовує обидві сторони. Але при цьому він повинен містити всі обов'язкові реквізити первинного документа, установлені п. 2 ст. 9 Закону № 996.

Найчастіше сторони складають Акт приймання виконаних будівельних робіт і Довідку про вартість виконаних будівельних робіт за формами, передбаченими ДСТУ 1-1:2013 (див. нижче, а також «Облік операцій за договором підряду в підрядника»).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
06.08.2025
Формування статутного капіталу ТОВ: облік
У статті розповімо, як емітенту та інвестору вести облік операцій із формування статутного капіталу ТОВ шляхом унесення коштів і майна. Із статті ви дізнаєтесь: як відображаються в обліку емітента та інвестора операції з формування статутного капіталу ТОВ шляхом унесення коштів і майна; чи можна...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
06.08.2025
Формування статутного капіталу ТОВ: облік
У статті розповімо, як емітенту та інвестору вести облік операцій із формування статутного капіталу ТОВ шляхом унесення коштів і майна. Із статті ви дізнаєтесь: як відображаються в обліку емітента та інвестора операції з формування статутного капіталу ТОВ шляхом унесення коштів і майна; чи можна...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
Кращі матеріали