Облік операцій за договором підряду в замовника
30.10.2017 2253 0 2
Замовник може будувати об'єкт як для використання у власній господарській діяльності, так і на продаж. У консультації розглянемо особливості обліку операцій у замовника у випадку будівництва для себе.
Фактичні витрати замовника з початку будівництва і до моменту введення об'єкта в експлуатацію відносяться до незавершеного будівництва. Тобто замовник накопичує витрати на будівництво за дебетом субрахунка 151 «Капітальне будівництво» аж до введення об'єкта в експлуатацію і визнає їх активом у складі капітальних інвестицій.
Відповідно до Інструкції № 291 на субрахунку 151 відображаються витрати на будівництво, здійснювані як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства.
Підставою для визнання замовником капітальних витрат у складі субрахунка 151 є складений підрядником та узгоджений замовником акт приймання виконаних робіт. Періодичність його складання передбачається договором підряду.
Якщо роботи оплачуються комерційним підприємством, то акт може мати довільну форму за умови, що вона влаштовує обидві сторони. Але при цьому він повинен містити всі обов'язкові реквізити первинного документа, установлені п. 2 ст. 9 Закону № 996.
Найчастіше сторони складають Акт приймання виконаних будівельних робіт і Довідку про вартість виконаних будівельних робіт за формами, передбаченими ДСТУ 1-1:2013 (див. нижче, а також «Облік операцій за договором підряду в підрядника»).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року