Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік операцій за договором підряду в замовника

30.10.2017

Замовник може будувати об'єкт як для використання у власній господарській діяльності, так і на продаж. У консультації розглянемо особливості обліку операцій у замовника у випадку будівництва для себе.

Фактичні витрати замовника з початку будівництва і до моменту введення об'єкта в експлуатацію відносяться до незавершеного будівництва. Тобто замовник накопичує витрати на будівництво за дебетом субрахунка 151 «Капітальне будівництво» аж до введення об'єкта в експлуатацію і визнає їх активом у складі капітальних інвестицій.

Відповідно до Інструкції № 291 на субрахунку 151 відображаються витрати на будівництво, здійснювані як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства.

Підставою для визнання замовником капітальних витрат у складі субрахунка 151 є складений підрядником та узгоджений замовником акт приймання виконаних робіт. Періодичність його складання передбачається договором підряду.

Якщо роботи оплачуються комерційним підприємством, то акт може мати довільну форму за умови, що вона влаштовує обидві сторони. Але при цьому він повинен містити всі обов'язкові реквізити первинного документа, установлені п. 2 ст. 9 Закону № 996.

Найчастіше сторони складають Акт приймання виконаних будівельних робіт і Довідку про вартість виконаних будівельних робіт за формами, передбаченими ДСТУ 1-1:2013 (див. нижче, а також «Облік операцій за договором підряду в підрядника»).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
28.01.2025
Формування фінансового результату: відображення в бухобліку
Після завершення звітного фінансового року в бухгалтерії підбивають остаточні підсумки роботи підприємства за рік – порівнюють доходи звітного періоду та витрати, понесені для їх отримання, і визначають фінансовий результат. Як це зробити, читайте в даній статті. Річна фінансова звітність: інс...
Кращі матеріали