Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Суборенда: облік операцій

16.05.2017

Суборенда майна – це різновид орендних операцій, у яких крім звичних нам осіб, таких як орендодавець та орендар, з'являється ще й суборендар. Про особливості відображення таких операцій в обліку всіх трьох сторін розповімо в консультації.

В обліку орендодавця здача його майна орендарем у суборенду відображається в загальному порядку, без будь-яких особливостей.

Якщо здача майна в оренду є основним видом діяльності орендодавця або в оренду здається об'єкт інвестиційної нерухомості, то в бухгалтерському обліку дохід відображається на субрахунку 703 «Дохід від реалізації робіт і послуг», а витрати на утримання цього майна – на рахунку 23 «Виробництво».

Якщо здача майна в оренду – неосновний вид діяльності, то доходи є іншими операційними та відображаються на субрахунку 713 «Дохід від операційної оренди активів», а витрати обліковуються на субрахунку 949 «Інші витрати операційної діяльності» (докладніше див. «Облік операційної оренди»).

Облік доходів і витрат у першого орендаря, що здає майно в суборенду, аналогічний обліку в орендодавця. Тобто порядок їх віднесення на ті або інші рахунки залежить від того, є здача майна в суборенду основним видом діяльності орендаря чи ні.

Відповідно до п. 3 НП(С)БО 1 основна діяльність – це операції, пов'язані з виробництвом або реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг), які є головною метою створення підприємства та забезпечують основну частину його доходу. Тобто якщо здача майна у суборенду забезпечує підприємству отримання більшої частини його доходу, то воно відображає доходи та витрати від цієї діяльності на субрахунку 703 і рахунку 23 відповідно.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
27.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
28.01.2025
Формування фінансового результату: відображення в бухобліку
Після завершення звітного фінансового року в бухгалтерії підбивають остаточні підсумки роботи підприємства за рік – порівнюють доходи звітного періоду та витрати, понесені для їх отримання, і визначають фінансовий результат. Як це зробити, читайте в даній статті. Річна фінансова звітність: інс...
Кращі матеріали