Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Продаж та ліквідація об’єктов інвестиційної нерухомості

Інвестиційною нерухомістю (далі – ІН) є власна або орендована на умовах фінансової оренди нерухомість, що утримується з метою отримання орендних платежів або збільшення власного капіталу. Порядок обліку ІН регламентується однойменним П(С)БО 32. У цій консультації ми розглянемо на прикладах специфіку обліку операцій з продажу та ліквідації об’єкту ІН.

Приклад 1

Продаж об'єкта ІН

ТОВ «Будинок» прийняло рішення продати будівлю, яка здавалася в оренду під офіси протягом року (приклад 1). Оцінка будівлі проводилася за первісною вартістю. Сума амортизації за рік становила 30 900 грн.
(2 575 грн. х 12 міс.). Приміщення продано за 1 200 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 200 000 грн.).

Порядок відображення в обліку продажу об'єк-
та ІН буде таким:

(грн.)

№ з/п

Зміст операції

Первинні
документи

Бухгалтерський облік

Податковий облік

Дт

Кт

Сума

Дохід

Витрати

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Переведення будівлі з ІН до складу необоротних активів, що містяться для продажу

Наказ про переведення, типова форма № ОЗ-6

135

100

30 900

286

100

741 600

2

Передано будівлю покупцеві

Акт типової
форми № ОЗ-1

377

712

1 200 000

258 400*

3

Відображено податкові зобов'язан­ня з ПДВ

Податкова
накладна

712

641/ПДВ

200 000

4

Списано на витрати балансову вартість будівлі

Бухгалтерська
довідка

943

286

741 600

5

Віднесено на фінансовий результат:

– витрати


791


943


741 600



– доходи

712

791

1 000 000

* У податковому обліку додатна різниця між балансовою і продажною вартістю будівлі включається до складу інших доходів (п. 146.13 ПК). При цьому продажна вартість визначається з урахуванням звичайних цін. У нашому прикладі продажна вартість дорівнює звичайній ціні.

Приклад 2

Ліквідація об'єкта ІН

ТОВ «Верстат» прийнято рішення демонтувати склад, який здавався в оренду, у зв'язку із закінченням строку його корисного використання (склад не придатний до подальшої експлуатації). Ліквідаційна вартість об'єкта – 1 000 грн. Накопичена сума амортизації становила 199 000 грн. Додаткові витрати сторонньої організації з демонтажу і розбирання складу – 5 000 грн. без ПДВ.

Облік операцій із ліквідації об'єкта ІН ведеться так:

(грн.)


з/п

Зміст операції

Первинні
документи

Бухгалтерський
облік

Податковий
облік

Дт

Кт

Сума

Дохід

Витрати

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Віднесено на витрати вартість послуг із ліквідації складу

Акт виконаних
робіт

976

631

5 000

5 000

2

Списано суму зносу складу

Бухгалтерська
довідка, типова
форма № ОЗ-3*

135

100

199 000

3

Списано залишкову вартість складу

976

100

1 000

4

Відображено фінансовий результат

793

976

6 000

* Затверджено Наказом Мінстату від 29.12..95 р. № 352.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
28.01.2025
Формування фінансового результату: відображення в бухобліку
Після завершення звітного фінансового року в бухгалтерії підбивають остаточні підсумки роботи підприємства за рік – порівнюють доходи звітного періоду та витрати, понесені для їх отримання, і визначають фінансовий результат. Як це зробити, читайте в даній статті. Річна фінансова звітність: інс...
Кращі матеріали