Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Підприємець не оформив письмовий трудовий договір: що йому загрожує?

09.11.2018 1640 0 2

Ситуація: підприємець не оформив із співробітником трудовий договір письмово. При цьому був оформлений наказ про прийняття цього співробітника на роботу, до початку його роботи було подане повідомлення до органу ДФС, унесено запис до трудової книжки, працівникові виплачується зарплата, надаються відпустки та інші гарантії, передбачені для найманих працівників.

У чому питання: чи можуть органи Держпраці розцінити це порушення (відсутність письмового договору) як фактичний допуск до роботи без оформлення трудового договору і накласти штраф згідно з абзацом другим ч. 2 ст. 265 КЗпП у розмірі 30 МЗП (мінімальних заробітних плат) (зараз це 111 690 грн.)?

Коротка відповідь: оштрафувати можуть, але штраф у розмірі 30 МЗП підприємцеві в цьому випадку не загрожує.

Розглянемо цю ситуацію докладніше.

Чи завжди потрібно укладати трудовий договір письмово (тобто шляхом підписання працівником і роботодавцем двостороннього документа)?

Ні, за загальним правилом трудовий договір можна укладати шляхом оформлення наказу про прийняття на роботу. Проте в ч. 1 ст. 24 КЗпП передбачено ряд випадків, коли трудовий договір з найманими працівниками обов'язково укладається в письмовій формі. Зокрема, обов'язок укладати трудовий договір письмово покладений і на роботодавців-підприємців. Трудовий договір укладається у вигляді двостороннього документа, який підписує підприємець і його працівник.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали