Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Обслуговування та поліпшення комп’ютерних програм

20.05.2019 555 0 0

Комп’ютерна програма на підприємстві: класифікація, податки, облік

У консультації розглянемо особливості відображення в бухгалтерському обліку та оподаткування операцій, пов’язаних з обслуговуванням і поліпшенням комп’ютерних програм (далі – КП).

В IТ-лексиконі є безліч слів, що описують роботи/послуги, які пов’язані із КП. Можна говорити про обслуговування, супровід, підтримку, адаптацію, налагодження, відновлення, апгрейд, модернізацію, модифікацію КП і т. д. Фахівці в галузі комп’ютерного програмування можуть звертатися і до більш специфічної термінології. Так, супровід КП іноді розглядають і як еволюційну розробку експлуатованих програм. А роботи з еволюціонування КП відносять до реінженерії, реверсної інженерії або рефакторингу.

Зрозуміло, що більшості замовників (користувачів КП) і в певній мері виконавців (постачальників КП і робіт/послуг, пов’язаних із КП) розібратися в тонкощах використовуваних понять складно. Тим більше що різні виконавці можуть по-різному розуміти той самий термін (див. нижче опис ситуації з уживанням терміна «апгрейд»).

Наші рекомендації: замовникам при необхідності слід наполягати на розшифруванні виконавцями незрозумілих термінів, щоб виконувані роботи (надавані послуги) можна було розібрати з позиції бухгалтерського обліку та оподаткування.

Наприклад, існує дві різні точки зору на межі застосування термінів «супровід» і «підтримка» стосовно КП (матеріал із Вікіпедії):

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали