Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відзвітувати і сплатити податок на нерухомість, якщо придбана будівля продана в наступному місяці?

10.11.2017

Підприємство придбало будівлю в жовтні, а продало – в листопаді цього року. У які строки подавати декларацію з нерухомості? Як правильно її заповнити? Коли сплачувати податок на нерухомість?

У цьому випадку право власності на об'єкт перейшло від одного власника до іншого протягом календарного року. Згідно з пп. 266.8.1 Податкового кодексу (далі – ПК) кожна сторона такої операції сплачує податок на нерухомість за свою частину року, тобто:

  • попередній власник – сплачує податок із 1 січня до того місяця, у якому він втратив право власності на об'єкт (об'єкт був проданий);
  • новий власник – сплачує податок із початку місяця, у якому у нього з'явилося право власності на об'єкт (об'єкт був куплений).

Отже, у нашій ситуації три власники будівлі повинні сплатити податок за 2017 рік таким чином:

  • перший власник (він продав будівлю в жовтні) – сплачує податок за січень – вересень (якщо, звичайно, станом на січень поточного року будівля знаходилася в його власності);
  • наступний власник – наше підприємство (купив будівлю в жовтні) – сплатить податок тільки за жовтень;
  • новий власник (купив будівлю в листопаді) – сплатить податок за листопад і грудень.

Декларація подається протягом 30 календарних днів із дати держреєстрації права власності на нерухомість. При її поданні треба враховувати такі нюанси (див. роз'яснення із ЗІР, категорія 106.07):

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
15.09.2025
Підприємець веде діяльність вдома: коли та як подати форму № 20-ОПП
У статті розповімо, чи зобов'язаний підприємець, який здійснює свою діяльність вдома, подавати форму № 20-ОПП щодо свого місця проживання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Суб'єкти господарювання повинні повідомляти податковий орган про свої об'єкти оподаткування шляхом подання заяви за ...
08.09.2025
Чи буде штраф за несвоєчасну реєстрацію нульового РК?
Нульовий РК до податкової накладної зареєстровано із запізненням, але це не вплинуло на суму податкових зобов’язань. Ми відповіли на запитання, чи здатна несвоєчасна реєстрація такого РК призвести до застосування штрафу. Реєстрація податкових накладних Ситуація. У червні на дату отримання ав...
21.07.2025
Фінансова та статистична звітність: пауза-відтермінування на період воєнного стану вже не діє!
У статті йдеться про поновлення обов’язку вчасно подавати звітність до органів статистики, а також про перехідний період для неподаних звітів за 2022–2025 роки. Важливі зміни: якщо під час воєнного стану не подавали до Держстату фінансову та статистичну звітність, то потрібно подати її д...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Як оформлювати податкові накладні при експорті товарів, на які поширюється режим експортного забезпечення
Режим експортного забезпечення ПДВ – це спеціальний порядок оподаткування, який застосовується до окремих груп товарів при їх вивезенні за межі митної території України. Він передбачає особливі правила оформлення та реєстрації податкових накладних, що дозволяє експортеру оформлювати нульову ст...
15.09.2025
Зміни у правилах блокування податкових накладних
З 27 вересня 2025 року набудуть чинності зміни до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування. Із нашого огляду ви дізнаєтеся, що саме зміниться у правилах блокування ПН/РК цього разу. Постановою КМУ від 26.08.2025 № 1048 (далі – Постанова № 1048) буде внесено ...
15.09.2025
Робота підприємця на дому: облік придбаної офісної техніки та комунальних платежів
Чи можна підприємцю, який веде бізнес вдома, врахувати витрати на офісну техніку та комунальні послуги? Як такі витрати впливають на об’єкт оподаткування та податковий кредит із ПДВ? Про все це читайте в статті. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець У деяких випадках фізособи-підприємці...
Кращі матеріали