Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Виправляємо помилки з податку на прибуток: ситуація 2

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як виправити помилку в бухобліку та звітності, якщо помилку виявив контролюючий орган під час документальної перевірки.

Підприємство – платник податку на прибуток у 2016 році звітує щокварталу. У листопаді 2016 року на підприємстві була проведена документальна податкова перевірка за період 2014 рік – три квартали 2016-го. За результатами перевірки контролюючим органом виявлено заниження зобов'язань із податку на прибуток за три квартали 2016 року в сумі 1 800 грн. Таке заниження виникло у зв'язку з тим, що
у вересні 2016 року підприємство неправомірно включило до витрат поточного періоду витрати на поліпшення основного засобу (далі – ОЗ) адміністративного призначення в сумі 10 000 грн., а не віднесло їх до складу первісної вартості ОЗ. Як відобразити результати податкової перевірки в бухобліку та декларації за звітний рік?

Аналіз ситуації та рішення

За результатами перевірки представники контролюючого органу склали акт, а потім оформили і вручили підприємству податкове повідомлення-рішення (далі – ППР), у якому були відображені донараховані суми податку на прибуток, що підлягають сплаті, а також суми штрафних санкцій і пені. Підприємство сплатило зазначені суми в строк, установлений п. 57.3 ПК.

Тепер нашому підприємству в періоді сплати сум, наведених у ППР, потрібно провести в бухобліку відповідні виправлення, а також відобразити результати перевірки. Чому саме в цьому періоді? Тому що, сплачуючи зобов'язання на підставі ППР, підприємство погоджується з такими нарахуваннями, значить, їх суми повинні бути відображені в обліку.

Порядок відображення виправлення помилки буде залежати від періоду сплати зобов'язань, нарахованих у ППР. Розглянемо два можливих варіанти:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
03.06.2025
Компенсація витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю: облік у роботодавця
У статті розглянуто, як підприємству-роботодавцю отримати компенсацію витрат на облаштування робочого місця для особи з інвалідністю та як відобразити суму компенсації в обліку. Як відомо, з другої половини 2023 року в Україні діє програма, яка дає змогу роботодавцям отримати компенсацію витрат на о...
26.05.2025
Надання матеріальної допомоги у натуральній формі: облік та оподаткування
У статті розглянуто, як підприємству відобразити в бухгалтерському та податковому обліку операцію з надання матеріальної допомоги працівникові у випадку, коли в рахунок такої допомоги передано будівельні матеріали. Ситуація. Працівник будівельного підприємства написав заяву про надання йому разової ...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали