Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора від 07.11.2023

Шановні колеги!

Коротко ознайомлю вас із темами, які ми розглянули цього тижня.

Буває, що замовник оплачує послуги наперед, а потім розриває договір, і тоді виникає питання: що робити з отриманою передоплатою? Наприклад, підприємство, що надає інформаційно-консультаційні послуги за договором, отримало від замовника 100%-ву передоплату за послуги, які мали надаватися у період з 01.01.2023 по 31.12.2023. Але фактично цей замовник отримував послуги у період з 01.01.2023 по 31.10.2023, а з 01.11.2023 вирішив відмовитися від договору. Чи повинне підприємство в цій ситуації повернути замовникові частину передоплати, яка мала піти на оплату послуг за листопад і грудень? Читайте про це за посиланням.

Підприємство відправляє працівника в закордонне відрядження і перераховує кошти на картку (корпоративну або особисту). Як діяти в такій ситуації: у якій валюті можна видати аванс на відрядження і за яким курсом переводити інвалюту в гривні; які документи має надати працівник для підтвердження витрат; якими є нюанси складання Звіту про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, а також як відображати в бухгалтерському обліку операції із застосуванням у закордонних відрядженнях електронних платіжних засобів. Усі подробиці тут.

Якщо суб’єкт господарювання надає послуги, коли йому можна не застосовувати РРО/ПРРО під час отримання плати за послуги? У яких випадках діє спеціальна норма щодо застосування РРО/ПРРО в разі надання послуг, тобто п. 14 ст. 9 Закону від 06.07.1995 № 265/95-ВР? Відповідь на ці запитання див. за посиланням.

Підприємець займається роздрібною торгівлею із застосуванням ПРРО. Обов’язки касира він хоче покласти на одного зі своїх найманих працівників, який обіймає посаду адміністратора. Чи можна це зробити в принципі, і якщо так, то як правильно оформити? Дізнайтеся про це, пройшовши за посиланням.

Через скорочення виробництва підприємець – платник ПДВ продає самоскид, який використовувався ним у господарській діяльності як основний засіб (далі – ОЗ). Під час придбання такого ОЗ було відображено податковий кредит із ПДВ. Якими правилами слід керуватися підприємцеві при оподаткуванні доходу, отриманого від продажу самоскида: установленими законом для підприємців чи для звичайних фізосіб (громадян)? Чи мав він право на податковий кредит при придбанні самоскиду, а також чи повинен нараховувати податкові зобов’язання при його продажу? Читайте про це тут.

Наступного тижня у публікаціях Uteka-Комерція розглянемо такі питання:

  • у яких випадках можуть проводитись перевірки Держпродспоживслужбою під час мораторію на перевірки у період воєнного стану, установленого постановою КМУ № 303;
  • неправильно нарахували амортизацію: як виправити помилку;
  • періодичні медогляди працівників: хто з роботодавців має скласти списки та подати їх до 1 грудня?

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
27.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 27.05.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: як отримувати документи від ДПС через електронний кабінет, контракт зберігання (ситуації з практики), чи мають бути у підприємця первинні документи тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерц...
20.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 20.05.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули низку актуальних питань: строки внесення чергового платежу за ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном; пеня у господарському договорі; банківська таємниця та інше. Шановні колеги! Цьо...
13.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 13.05.2025
Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Ми розповіли у яких випадках діють обмеження та як їх не порушити;продаж основних засобів: коли потрібно оформлювати рішення власників;безкоштовні передачі ЗСУ та іншим некомерційним організаціям...
Кращі матеріали