Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора від 07.11.2023

Шановні колеги!

Коротко ознайомлю вас із темами, які ми розглянули цього тижня.

Буває, що замовник оплачує послуги наперед, а потім розриває договір, і тоді виникає питання: що робити з отриманою передоплатою? Наприклад, підприємство, що надає інформаційно-консультаційні послуги за договором, отримало від замовника 100%-ву передоплату за послуги, які мали надаватися у період з 01.01.2023 по 31.12.2023. Але фактично цей замовник отримував послуги у період з 01.01.2023 по 31.10.2023, а з 01.11.2023 вирішив відмовитися від договору. Чи повинне підприємство в цій ситуації повернути замовникові частину передоплати, яка мала піти на оплату послуг за листопад і грудень? Читайте про це за посиланням.

Підприємство відправляє працівника в закордонне відрядження і перераховує кошти на картку (корпоративну або особисту). Як діяти в такій ситуації: у якій валюті можна видати аванс на відрядження і за яким курсом переводити інвалюту в гривні; які документи має надати працівник для підтвердження витрат; якими є нюанси складання Звіту про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, а також як відображати в бухгалтерському обліку операції із застосуванням у закордонних відрядженнях електронних платіжних засобів. Усі подробиці тут.

Якщо суб’єкт господарювання надає послуги, коли йому можна не застосовувати РРО/ПРРО під час отримання плати за послуги? У яких випадках діє спеціальна норма щодо застосування РРО/ПРРО в разі надання послуг, тобто п. 14 ст. 9 Закону від 06.07.1995 № 265/95-ВР? Відповідь на ці запитання див. за посиланням.

Підприємець займається роздрібною торгівлею із застосуванням ПРРО. Обов’язки касира він хоче покласти на одного зі своїх найманих працівників, який обіймає посаду адміністратора. Чи можна це зробити в принципі, і якщо так, то як правильно оформити? Дізнайтеся про це, пройшовши за посиланням.

Через скорочення виробництва підприємець – платник ПДВ продає самоскид, який використовувався ним у господарській діяльності як основний засіб (далі – ОЗ). Під час придбання такого ОЗ було відображено податковий кредит із ПДВ. Якими правилами слід керуватися підприємцеві при оподаткуванні доходу, отриманого від продажу самоскида: установленими законом для підприємців чи для звичайних фізосіб (громадян)? Чи мав він право на податковий кредит при придбанні самоскиду, а також чи повинен нараховувати податкові зобов’язання при його продажу? Читайте про це тут.

Наступного тижня у публікаціях Uteka-Комерція розглянемо такі питання:

  • у яких випадках можуть проводитись перевірки Держпродспоживслужбою під час мораторію на перевірки у період воєнного стану, установленого постановою КМУ № 303;
  • неправильно нарахували амортизацію: як виправити помилку;
  • періодичні медогляди працівників: хто з роботодавців має скласти списки та подати їх до 1 грудня?

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
17.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 17.06.2025
Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання. Позовна давність у договірних відносинах: з 04.09.2025 перебіг строків поновиться! Як відомо, перебіг строків позовної давності, передбачених...
10.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 10.06.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем; які підприємства мають підтвердити статус критично важливого; як оформити на роботу директора тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опубліковани...
03.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 03.06.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання: агентські договори: що буде після скасування Господарського кодексу; облік товарів у виїзній торгівлі; часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки; штрафонебезпечні помилки з ПДФО та військового збору в Об...
Кращі матеріали