Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Слово редактора від 07.11.2023

07.11.2023 134 0 0

Шановні колеги!

Коротко ознайомлю вас із темами, які ми розглянули цього тижня.

Буває, що замовник оплачує послуги наперед, а потім розриває договір, і тоді виникає питання: що робити з отриманою передоплатою? Наприклад, підприємство, що надає інформаційно-консультаційні послуги за договором, отримало від замовника 100%-ву передоплату за послуги, які мали надаватися у період з 01.01.2023 по 31.12.2023. Але фактично цей замовник отримував послуги у період з 01.01.2023 по 31.10.2023, а з 01.11.2023 вирішив відмовитися від договору. Чи повинне підприємство в цій ситуації повернути замовникові частину передоплати, яка мала піти на оплату послуг за листопад і грудень? Читайте про це за посиланням.

Підприємство відправляє працівника в закордонне відрядження і перераховує кошти на картку (корпоративну або особисту). Як діяти в такій ситуації: у якій валюті можна видати аванс на відрядження і за яким курсом переводити інвалюту в гривні; які документи має надати працівник для підтвердження витрат; якими є нюанси складання Звіту про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, а також як відображати в бухгалтерському обліку операції із застосуванням у закордонних відрядженнях електронних платіжних засобів. Усі подробиці тут.

Якщо суб’єкт господарювання надає послуги, коли йому можна не застосовувати РРО/ПРРО під час отримання плати за послуги? У яких випадках діє спеціальна норма щодо застосування РРО/ПРРО в разі надання послуг, тобто п. 14 ст. 9 Закону від 06.07.1995 № 265/95-ВР? Відповідь на ці запитання див. за посиланням.

Підприємець займається роздрібною торгівлею із застосуванням ПРРО. Обов’язки касира він хоче покласти на одного зі своїх найманих працівників, який обіймає посаду адміністратора. Чи можна це зробити в принципі, і якщо так, то як правильно оформити? Дізнайтеся про це, пройшовши за посиланням.

Через скорочення виробництва підприємець – платник ПДВ продає самоскид, який використовувався ним у господарській діяльності як основний засіб (далі – ОЗ). Під час придбання такого ОЗ було відображено податковий кредит із ПДВ. Якими правилами слід керуватися підприємцеві при оподаткуванні доходу, отриманого від продажу самоскида: установленими законом для підприємців чи для звичайних фізосіб (громадян)? Чи мав він право на податковий кредит при придбанні самоскиду, а також чи повинен нараховувати податкові зобов’язання при його продажу? Читайте про це тут.

Наступного тижня у публікаціях Uteka-Комерція розглянемо такі питання:

  • у яких випадках можуть проводитись перевірки Держпродспоживслужбою під час мораторію на перевірки у період воєнного стану, установленого постановою КМУ № 303;
  • неправильно нарахували амортизацію: як виправити помилку;
  • періодичні медогляди працівників: хто з роботодавців має скласти списки та подати їх до 1 грудня?

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали