Шановні колеги!
Цього тижня в Uteka-Комерція ми, як завжди, розглянули низку актуальних питань. Коротко ознайомлю вас із темами публікацій.
Мораторій на безпідставні перевірки – 2025: що змінилося? Указом Президента від 21.07.2025 № 538/2025 було введено в дію рішення Ради національної безпеки та оборони (далі – РНБО) від 21.07.2025 «Про запровадження правових і організаційних заходів щодо мораторію на безпідставні перевірки та втручання державних органів у діяльність бізнесу й стимулювання економічного зростання в Україні». Ми пояснили, що саме і коли має змінитись у питаннях проведення перевірок у зв’язку з рішенням, прийнятим РНБО.
Об’єднання підприємств: процедурні нюанси. У господарській практиці для того щоб розширити виробництво, збільшити капітал, поліпшити продуктивність, уникнути збитків, протидіяти конкурентам, компанії нерідко приймають рішення реорганізувати свій бізнес. Наприклад, об’єднати різні підприємства шляхом приєднання або злиття. Ми розглянули особливості такої процедури з правової точки зору.
Подвійна ціна за терміновість виконання робіт: як оформити? Підприємство є замовником за договором підряду. Підрядник готовий виконати роботи у більш короткий термін, ніж передбачено умовами договору, проте за подвійну ціну. Підприємство-замовник згодне, але як це оформити? Чи можна зазначити 100%-кову надбавку до ціни за терміновість у технічному завданні на виконання робіт? Відповідь тут.
Працівникові під час звільнення виплатили готівку з округленням у більший бік: як оформити переплату? У кінці липня 2025 року працівник звільнився, і йому виплатили компенсацію за невикористану відпустку за видатковим касовим ордером у сумі 7 437,30 грн, хоча до виплати фактично було 7 437,25 грн. Як правильно оформити таку виплату в книзі обліку заробітної плати та чи потрібно нарахувати додатково 5 копійок з оформленням бухгалтерської довідки? Дізнайтеся про це, пройшовши за посиланням.
Підготовка до виробництва, яке ще не розпочалося: як обліковувати витрати? Підприємство орендувало приміщення, придбало виробничий станок та ввело його в експлуатацію, але виробляти продукцію в цьому приміщенні з використанням цього станка планує розпочати тільки через три місяці. Тому постали запитання: як обліковувати витрати на оренду приміщення та амортизацію станка – як витрати майбутніх періодів (на рахунку 39), як загальновиробничі витрати (на рахунку 91) чи як інші витрати операційної діяльності (на субрахунку 949)? Чи, може, з цих витрат створити нематеріальний актив на кшталт «Витрати на підготовку до виробництва продукції»? Відповіді на ці питання ви знайдете тут.
Працівники працюють неповний місяць чи неповний робочий час: як визначати середню зарплату для отримання статусу критично важливого підприємства? Ми на прикладах показали, як обчислюється показник середньої зарплати з метою визнання підприємства критично важливим, а також як визначати середню зарплату, якщо працівник працював неповний місяць чи неповний робочий час.
Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо такі теми:
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція