Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора від 05.03.2024

Шановні колеги!

Цього тижня ми розглянули низку цікавих актуальних запитань.

Як організувати на практиці облік виручки на субрахунку 308?

Наказом Мінфіну від 10.01.2024 № 10, який набув чинності з 23.02.2024, внесено чергові зміни до нормативно-правових документів з питань бухгалтерського обліку, зокрема до Інструкції, затвердженої наказом Мінфіну від 30.11.1999 № 291. Більшість змін стосуються постачальників фінансових платіжних послуг, але одна зміна стосується всіх підприємств, які здійснюють розрахунки із застосуванням РРО/ППРО. Ми докладно розповіли, як перевести залишки готівки у скриньці РРО на субрахунок 308 і надалі окремо обліковувати там готівкову виручку, отриману через РРО.

Як оподатковується операція із ввезення та передачі автомобіля для потреб фронту?

Благодійна організація хоче придбати за кордоном транспортний засіб та передати його для потреб оборони держави. Важливо розуміти, як слід документально оформити таку операцію, які податки доведеться сплатити і як їх можна мінімізувати. Відповіді на ці запитання ви знайдете тут.

Чи може підприємець – платник єдиного податку третьої групи зайнятися таким видом діяльності, як посередництво у працевлаштуванні за кордоном?

Чи не є такий вид діяльності забороненим для єдинників? І якщо ні, то які ліцензії або дозвільні документи потрібно оформити та які нюанси взяти до уваги підприємцю? Читайте про це тут.

Що змінилось у строках зберігання документів?

У 2023 році строки зберігання первинних документів, установлені Податковим кодексом, було змінено. Крім того, нещодавно набув чинності наказ Мін’юсту, яким було внесено зміни до підзаконного акту, що регламентує строки зберігання документів. Ми розповіли, які саме зміни відбулися у законодавстві щодо строків зберігання документів, у тому числі для підприємців, і як можна самостійно визначити строк зберігання того чи іншого первинного документа: «Строки зберігання документів підприємством: що змінилося?», «Що змінилося у правилах зберігання документів для фізосіб-підприємців?».

Чи можливе виконання зобов’язання на користь третьої особи?

У господарській практиці нерідко виникають ситуації, коли на підставі укладеного договору позики боржник погашає заборгованість на користь не кредитора, а третьої особи. Про те, чи існують якісь заборони й обмеження в такому разі та як оформити таке рішення, дізнавайтесь за посиланням.

Як підприємцю оформлювати касові операції?

Чи повинні підприємці дотримуватися вимог Положення № 148 під час здійснення операцій з готівкою? Зокрема, чи мають підприємці касу? Чи зобов’язані вони здавати готівкову виручку в банк? Як їм оформлювати операції з готівкою? Усі відповіді тут.

Як залучати працівників до надурочних робіт та як оплачувати такі роботи?

Непередбачені обставини можуть збільшувати тривалість трудового процесу. Надурочна робота – регламентований вияв такого збільшення. Які дії не підпадають під поняття «надурочна робота»? Кого не можна залучати до неї? Чи треба погоджувати залучення до надурочних робіт з представницьким органом? Чи є обмеження тривалості «надурочки»? Як оплатити надурочні роботи? Відповіді на ці та інші питання ви отримаєте, пройшовши за посиланням.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо такі теми:

  • курсові різниці у платників єдиного податку;
  • оплата в розрізі рахунків та договорів: як визначити першу подію з ПДВ;
  • передача товарів для потреб ЗСУ: що з ПДВ?

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
10.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 10.06.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем; які підприємства мають підтвердити статус критично важливого; як оформити на роботу директора тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опубліковани...
03.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 03.06.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання: агентські договори: що буде після скасування Господарського кодексу; облік товарів у виїзній торгівлі; часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки; штрафонебезпечні помилки з ПДФО та військового збору в Об...
27.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 27.05.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: як отримувати документи від ДПС через електронний кабінет, контракт зберігання (ситуації з практики), чи мають бути у підприємця первинні документи тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерц...
Кращі матеріали