Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Інвентаризація основних засобів і нематеріальних активів

18.10.2023 1762 0 0


Інвентаризація основних засобів та нематеріальних активів (далі – ОЗ, НА), як будь-який бізнес-процес, складається з етапів: перевірки фактичної наявності об'єктів ОЗ та НА, їх стану тощо. З консультації ви дізнаєтесь, як діяти членам інвентаризаційної комісії, матеріально відповідальній особі (далі – МВО), бухгалтерії підприємства на кожному етапі.


Що інвентаризуємо?

До ОЗ належать активи, що відповідають критеріям,увстановленим п. 4 та 6 НП(С)БО 7. При цьому всі критерії мають бути виконані одночасно. Активи, що належать до НА, наведено у п. 5 НП(С)БО 8 (див. табл. 1).

Таблиця 1. Характеристика ОЗ та НА


з/п

Визначальні ознаки

ОЗ

НА

1

2

3

4

1

Об'єкт інвентаризації

Матеріальний актив.

Об'єкт ОЗ являє собою:

– закінчений пристрій з усіма пристосуваннями до нього;

– конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;

– окремий комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового чи різного призначення, що мають спільні для їхнього обслуговування пристосування, управління та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс – певну роботу лише у складі комплексу, а не самостійно;

– інший актив, який відповідає визначенню ОЗ, або частина такого активу, контрольованого підприємством

Нематеріальний актив.

Об'єкт НА – немонетарний актив, який не має матеріальної форми та може бути ідентифікований.

НП(С)БО 8 виділяє такі групи НА:

– права користування природними ресурсами;

– права користування майном (у т. ч. і земельною ділянкою);

– права на комерційні позначення, крім тих, витрати на придбання яких визнаються роялті;

– права на об'єкти промислової власності, крім тих, витрати на придбання яких визнаються роялті;

– авторське право та суміжні з ним права, крім тих, витрати на придбання яких визнаються роялті;

– інші НА (право на провадження діяльності та ін.)

2

Строк корисного використання (далі – СКВ)

Більше року чи одного операційного циклу, якщо такий цикл перевищує рік

При визначенні СКВ об'єкта слід ураховувати:

– СКВ подібних активів;

– передбачуваний моральний знос (наприклад, для НА, що швидко застарівають, установлюється коротший СКВ);

– правові або інші подібні обмеження щодо СКВ;

– очікуваний спосіб використання НА;

– залежність СКВ НА від СКВ інших активів підприємства.

Також для нарахування амортизації у бухобліку підприємство може застосовувати СКВ, установлені пп. 138.3.4 Податкового кодексу (далі – ПК).

Зверніть увагу! НА з невизначеним СКВ амортизації не підлягають

3

Умови визнання активом

Об'єкт ОЗ визнається активом, якщо існує ймовірність, що підприємство у майбутньому отримає економічні вигоди від його використання, та вартість його може бути достовірно визначена.

На замітку! До об'єктів ОЗ можуть належати об'єкти з будь-якою первісною вартістю. НП(С)БО не вимагає встановлювати вартісний критерій для визнання об'єкта ОЗ.

Актив не визнається ОЗ, якщо:

– він призначений для перепродажу – такий актив визнається необоротним, що утримується для продажу та обліковується за нормами НП(С)БО 27;

– нерухомість призначена для здачі в оренду – це інвестиційна нерухомість, яка обліковується відповідно до НП(С)БО 32;

– він належить до групи біологічних активів, пов'язаних із сільгоспдіяльністю (операції з ними відображаються згідно з НП(С)БО 30)

Щоб об'єкт був визнаний НА, повинні бути дотримані такі умови:

– об'єкт не має матеріальної форми;

– об'єкт може бути ідентифікований;

– від використання об'єкта очікується одержання економічної вигоди;

– вартість об'єкта можна достовірно визначити.

Не можуть бути визнані НА витрати:

– на дослідження;

– підготовку та перепідготовку кадрів;

– рекламу та просування продукції на ринку;

– створення, реорганізацію та переміщення підприємства або його частини;

– підвищення ділової репутації підприємства, вартість видань та витрати на створення торгових марок (товарних знаків).

Ці витрати відображаються у звітному періоді, в якому їх було здійснено

Пам'ятка з проведення інвентаризації

Інвентаризацію проводить спеціально створена на підприємстві інвентаризаційна комісія у присутності МВО (див. табл.2).

Таблиця 2. Особливості процесу інвентаризації ОЗ та НА

Що треба зробити

Ответственный

1

2

Підготовчий етап

Перевірити (пп. 1.1 розд. ІІІ Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879):

– наявність та стан технічних паспортів, іншої техдокументації;

– наявність документів на ОЗ та НА, які передані чи взяті підприємством в оренду, на зберігання, у тимчасове користування. До таких належать акти приймання-передачі, договори оренди, інвентарні картки на об'єкти.

Якщо виявлено розбіжності та неточності у бухобліку чи техдокументації, вносять відповідні виправлення та уточнення

Бухгалтерія, структурні підрозділи підприємства, в яких зберігається техдокументація на ОЗ та НА

Перевірити наявність та правильність оформлення регістрів аналітичного обліку, зокрема типових форм*:

– № ОЗ-6  «Інвентарна картка обліку основних засобів»;

– № ОЗ-7 «Опис інвентарних карток по обліку основних засобів»;

– № ОЗ-8 «Картка обліку руху основних засобів»;

– № ОЗ-9 «Інвентарний список основних засобів» та ін.

№ НА-1 «Акт введення в господарський оборот об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів»

№ НА-2 «Інвентарна картка обліку об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів»;

№ НА-3 «Акт вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів»

Бухгалтерія

Інвентаризація ОЗ та НА

Оформити письмово розписки, які підтверджують:

– здачу в бухгалтерію всіх прибуткових і видаткових документів на об'єкти ОЗ та НА;

– оприбуткування прийнятих ОЗ та НА;

– списання вибулих ОЗ та НА

МВО, інвентаризаційні комісії

Встановити фактичну наявність ОЗ та НА та оцінити:

– придатність ОЗ та НА до експлуатації (умови експлуатації, технічний стан);

– реальність вартості

Інвентаризаційна комісія у присутності МВО

Заповнити інвентаризаційний опис

Підбиття підсумків

Перевірити описи та проставити кількісні та цінові показники за даними бухгалтерського обліку

Бухгалтерія

Задокументувати результати інвентаризації:

– при виявленні нестач або надлишків скласти звіряльну відомість результатів інвентаризації ОЗ та НА

– оформити протокол засідання інвентаризаційної комісії

Інвентаризаційна комісія

Затвердити протокол

Керівник підприємства

На підставі звіряльної відомості та протоколу засідання інвентаризаційної комісії відобразити інвентаризаційні різниці в обліку підприємства

Бухгалтерія

* Типові форми обліку ОЗ затверджено наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352, який уже втратив чинність, але їх можна використовувати і зараз. Також можна скористатися самостійно розробленими формами. Типові форми обліку НА затверджені наказом Мінфіну від 22.11.2004 № 732 (далі – Наказ № 732) та є чинними. Але підприємство може застосовувати і самостійно розроблені форми.

Документальний супровід

У ході проведення інвентаризації складаються:

Важливо: інвентаризаційні документи оформлюються не менше ніж у двох примірниках з дотриманням вимог, установлених Положенням, затвердженим наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88, для первинних документів (п. 14, 21 розд. ІІ Положення № 879).

Документи інвентаризації можуть бути заповнені як від руки, так і за допомогою електронних засобів обробки інформації.

При заповненні інвентаризаційних описів необхідно дотримуватись вимог, установлених п. 1 розд. III Положення № 879:

  1. ОЗ і НА вносяться до опису за найменуваннями відповідно до основного призначення об'єкта, із зазначенням інвентарного номера, виробника, заводського номера (за наявності), року випуску, первісної (переоціненої) вартості, суми зносу, СКВ та інших даних. Під час інвентаризації машин, обладнання та транспортних засобів перевіряють також заводські номери кузова, двигуна шасі та ін.
  2. Об'єкт ОЗ, який пройшов реконструкцію або переобладнання, що призвели до зміни його основного призначення, включається до опису з найменуванням згідно з його новим призначенням.
  3. Якщо під час інвентаризації встановлено, що в обліку не відображено виконані роботи капітального характеру (наприклад, добудова поверхів, прибудова нових приміщень тощо) або часткову ліквідацію будівель (наприклад, знесення окремих конструктивних елементів), то в бухобліку потрібно визначити суму збільшення або зменшення балансової вартості об'єкта, а в описі – відобразити такі зміни.
  4. Якщо виявлено об'єкти ОЗ і НА, які не значаться в обліку, а також об'єкти, про які немає даних, до опису вносяться відсутні відомості про такі об'єкти. Оцінка виявлених об'єктів провадиться за справедливою вартістю.
  5. Об'єкти ОЗ, які ремонтуються на інших підприємствах, включаються до опису на підставі документів, що підтверджують їх передачу в ремонт.
  6. На об'єкти ОЗ, які непридатні до експлуатації та не підлягають оновленню, складається окремий опис із зазначенням часу їх введення в експлуатацію та причин, які призвели їх до непридатності. Списуються такі активи за нормами законодавства.
  7. При інвентаризації малоцінних необоротних матеріальних активів, виданих працівникам в індивідуальне користування, можна складати груповий опис із зазначенням у ньому відповідальних за ці предмети осіб та заповненням розписки.
  8. Інвентаризація бібліотечних фондів оформляється груповими описами. У ході перевірки виявляються помилки, допущені під час шифрування документів, розміщення фонду, оформлення видачі документів користувачам, або встановлюється заборгованість користувача перед бібліотекою, виявляються дублі документів, документи, що не відповідають профілю комплектації фонду бібліотеки або її підрозділу, документи, що потребують ремонту, тощо. Якщо виявлено факт відсутності документа, його шукають у строк, визначений правилами користування бібліотекою, але не більше одного року.

Розглянемо документальне оформлення результатів інвентаризації НА на числових прикладах.

Приклад 1

На підприємстві станом на 01.11.2023 проведено інвентаризацію НА, зокрема комп'ютерної програми складського обліку «Склад-2». Первісна вартість програми – 25 000 грн, сума амортизації – 2 083 грн.

За підсумками інвентаризації складено інвентаризаційний опис типової форми № НА-4 (див. зразок 1).

Зразок 1

<...>

Інвентаризаційний опис об'єктів права інтелектуальної власності
у складі нематеріальних активів № 7

Розписка

До початку проведення інвентаризації всі прибуткові та видаткові документи на об'єкти права інтелектуальної власності передані бухгалтерській службі і всі об'єкти права інтелектуальної власності, одержані мною для використання і зберігання, оприбутковані, а ті, що вибули (ліквідовані), списані.

Особа, відповідальна за використання об'єкта права інтелектуальної власності

Завідувач складу
(посада)

Орел
(підпис)

Ольга ОРЕЛ
(ім'я, по батькові, прізвище)

Комісія, яка створена на підставі наказу (розпорядження) від «03» січня 2023 р. № 3, перевірила наявність об'єктів права інтелектуальної власності станом на «31» жовтня 2023 р.

Інвентаризація розпочата: «06» листопада 2023 р.

Інвентаризація закінчена: «06» листопада 2023 р.

При інвентаризації встановлено:

№ з/п

Назва об'єкта права інтелектуальної власності

Характеристика, призначення

Дата придбання

Первісна вартість, грн

1

2

3

4

5

1

Комп'ютерна програма «Склад-2»

Комп'ютерна програма для автоматизації обліку складських операцій

08.05.2023

25 000,00

Строк корисного використання

Фактична наявність, кількість

За даними бухгалтерського обліку

Кількість

Вартість, грн

Сума накопиченої амортизації, грн

6

7

8

9

10

5 років

1

1

25 000,00

2 083,00

Голова комісії

головний інженер
(посада)

Сокіл
(підпис)

Тарас СОКІЛ
(ім'я, по батькові, прізвище)

Члени комісії

бухгалтер
(посада)

Згоник
(підпис)

Ірина ЗГОНИК
(ім'я, по батькові, прізвище)

Всі об'єкти права інтелектуальної власності в інвентаризаційному описі № 7 комісією перевірені в моїй присутності та внесені в опис, у зв'язку з чим претензій до інвентаризаційної комісії не маю. Об'єкти права інтелектуальної власності, перераховані в описі, знаходяться на моєму відповідальному зберіганні.

Особа, відповідальна за використання
об'єкта права інтелектуальної власності «06» листопада 2023 р. Орел

(підпис)

Вказані в описі дані перевірив «06» листопада 2023 р.

Головний бухгалтер    Шевчук              Сергій ШЕВЧУК        
   (посада)                       (підпис)    (ім'я, по батькові, прізвище)

Приклад 2

У ході інвентаризації, проведеної на підприємстві станом на 01.11.2023, було виявлено, що:

  • на балансі підприємства не обліковувалося авторське право на відеоролик із рекламною інформацією, придбаний підприємством у травні 2019 року у неплатника ПДВ за 13 000 грн. Авторські права не були відображені в обліку предприятия через відсутність первинних документів. На дату проведення інвентаризації всі необхідні документи вже отримано;
  • комп'ютерна програма з обробки даних, придбана підприємством за первісною вартістю 32 000 грн, непридатна до використання та відновленню не підлягає. Сума нарахованої амортизації становила 27 000 грн. У ході розслідування було встановлено винну в псуванні програми особу. Завдані підприємству збитки буде відшкодовано у розмірі залишкової вартості об'єкта НА. Під час придбання програми підприємство не відображало податкового кредиту.

Приклад заповнення Звіряльної відомості за типовою формою, затвердженою Наказом № 572, див. у зразку 2.

Зразок 2

Звіряльна відомість результатів інвентаризації необоротних активів
(основні засоби, нематеріальні активи, інші необоротні
матеріальні активи, капітальні інвестиції)

«10» листопада 2023 р.

(дата складання)

На підставі розпорядчого документа від «31» жовтня 2023 р. № 35/І проведено інвен­та­ризацію фактичної наявності необоротних активів, за результатами якої встановлено:

№ з/п

Найменування, стисла характеристика та призначення об'єктів

Рік випуску (будівництва) чи дата придбання (введення в експлуатацію)

Одиниця виміру

Матеріально відповідальна особа

1

2

3

4

5

1

Авторське право на відеоролик, призначений для використання врекламі

2023

1

Кирпа І. С

2

Комп'ютерна програма для оброблення даних клієнтської бази

2021

1

Шинкар М. С.

Разом

Х

Х

Х

Номер

Результати інвентаризації

лишки

нестачі

інвентарний/номенклатурний

заводський

паспорта

кількість

сума

кількість

сума

6

7

8

9

10

11

12

3125

1

13 000,00

   

2150

   

1

5 000,00

Х

Х

Х

       

<...>

Бухгалтер

Шевчук
(підпис)

Сергій ШЕВЧУК
(ініціали, прізвище)

Голова комісії

головний інженер
(посада)

Сокіл
(підпис)

Тарас СОКІЛ
(ім'я, по батькові, прізвище)

Члени комісії:

бухгалтер
(посада)

Згоник
(підпис)

Ірина ЗГОНИК
(ім'я, по батькові, прізвище)

Відображення результатів інвентаризації

Розглянемо у табл. 3 та 4, як відображаються у бухгалтерському та податковому обліку результати інвентаризації ОЗ та НА.

Таблиця 3. Результати інвентаризації ОЗ

Відображення в обліку надлишків

Відображення в обліку нестач

1

2

Причинами виникнення надлишків (неврахованих об'єктів) можуть бути:

– втрата документів, що підтверджують їх придбання;

– облікові помилки (але документи, що підтверджують придбання ОЗ, є).

Залежно від цих причин ведеться облік результатів інвентаризації

Нестачі об'єктів ОЗ можуть виникнути внаслідок їх крадіжки, псування, форс-мажорних обставин тощо.

1. Надлишки виявлено через відсутність документів.

У бухобліку виявлений під час інвентаризації об'єкт ОЗ зараховується на баланс за справедливою вартістю, тобто за вартістю, за якою можна продати актив або сплатити зобов'язання за звичайних умов на визначену дату (п. 4 НП(С)БО 19).

Надлишки ОЗ можуть бути оприбутковані таким чином:

– варіант 1: Дт 10 «Основні засоби» – Кт 746 «Інші доходи» (п. 21 таблиці В додатка до Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 № 561);

– варіант 2: Дт 10 – Кт 69 «Доходи майбутніх періодів» (п. 4 розд. IV Положення № 879). Цей варіант зазвичай використовується, якщо ОЗ створені за рахунок коштів цільового фінансування або належать державі. Згодом доходи майбутніх періодів визнають доходами звітного періоду у сумі, пропорційній нарахованій у такому звітному періоді амортизації (Дт 69 – Кт 746).

Після введення об'єкта ОЗ в експлуатацію амортизація в бухобліку нараховується в загальному порядку проведенням Дт 23, 91–94 – Кт 13 починаючи з місяця, наступного за місяцем введення об'єкта ОЗ в експлуатацію.

В обліку з податку на прибуток не враховані через відсутність документів об'єкти ОЗ відображаються так само, як і в бухобліку.

ПДВ: якщо відсутня зареєстрована в ЄРПН податкова накладна (далі – ПН) або з дати оформлення ПН вже минуло 365 календарних днів (далі – к. д.) з урахуванням того, що на період з 24.02.2022 до 01.08.2023 було призупинено перебіг строків, установлених п. 198.6 та п. 80 підрозд. 2 розд. ХХ ПК.

2. Надлишки виникли через облікову помилку

Такі об'єкти ОЗ зараховуються на баланс за первісною вартістю, визначеною згідно з п. 8 НП(С)БО 7; оприбуткування таких об'єктів відображається як виправлення помилки (Лист № 22823):

– Дт 15 «Капітальні інвестиції» – Кт 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» (якщо це проведення не здійснювалося при отриманні об'єктів ОЗ);

– Дт 10 – Кт 15.

У бухобліку донарахована амортизація відображається так:

– за поточний звітний рік: Дт 91–94 – Кт 13 «Знос (амортизація)»;

– за минулі звітні роки: Дт 44 «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)» – Кт 13. Такий порядок виправлення помилок минулих років визначено п. 4 НП(С)БО 6.

В обліку з податку на прибуток суми амортизації ОЗ, донараховані за попередні звітні періоди, вплинуть на величину податку на прибуток за такі періоди. Оскільки це вважатиметься помилкою, її виправлення вимагає подання уточнюючої декларації.

ПДВ: якщо в момент придбання ОЗ податковий кредит не відображався, платник може відобразити податковий кредит у декларації за наявності ПН, зареєстрованої в ЄРПН, за умови, що з дати оформлення ПН ще не пройшло 365 к. д. з урахуванням того, що на період з 24.02.2022 до 01.08.2023 було призупинено перебіг строків, установлених п. 198.6 та п. 80 підрозд. 2 розд. ХХ ПК

У бухобліку списання об'єктів ОЗ оформляється проведеннями:

– Дт 976 «Списання необоротних активів» – Кт 10 (у сумі залишкової вартості). Одночасно ця сума відображається на позабалансовому субрахунку 072 «Невідшкодовані нестачі і втрати від псування цінностей». Якщо встановлені винні особи, залишок за субрахунком 072 зменшується, а сума компенсації збитків винною особою відображається записом Дт 375 «Розрахунки за відшкодуванням завданих збитків» – Кт 746;

– Кт 13 – Дт 10 (у сумі нарахованого зносу).

В обліку з податку на прибуток проводяться коригування, передбачені ПК (п. 138.1, 138.2 ПК), а саме:

– збільшується залишкова вартість об'єкта ОЗ, визначена за правилами бухобліку;

– зменшується залишкова вартість об'єкта ОЗ, розрахована за даними податкового обліку.

У разі ліквідації об'єкта ОЗ у питанні про ПДВ слід керуватися спеціальною нормою п. 189.9 ПК.
І якщо ліквідація об'єктів ОЗ підпадає під дію абзацу другого п. 189.9 ПК, податкові зобов'язання не нараховуються.

У разі ліквідації об'єктів ОЗ за самостійним рішенням платника податків податкові зобов'язання нараховуються виходячи зі звичайної ціни, але не нижчої від залишкової вартості об'єкта ОЗ (абзац перший п. 189.9 ПК).

Також на підставі другого абзацу п. 189.9 ПК здійснюється списання об'єктів ОЗ, які списуються внаслідок руйнувань через бойові дії чи обстріли. Тобто податкові зобов'язання з ПДВ не нараховуються.

Підтвердженням руйнування об'єкта нерухомості є, наприклад:

– акт ДСНС чи інших державних органів;

– наказ керівника про створення постійно діючої комісії;

– звіт про обстеження нерухомості (за необхідності);

– експертна незалежна оцінка пошкодженого майна (необов'язково);

– документальне оформлення результатів інвентаризації;

– акт на списання ОЗ;

– рішення керівника про ліквідацію ОЗ

Таблиця 4. Результати інвентаризації НА

Відображення в обліку надлишків

Відображення в обліку нестач

1

2

У бухобліку надлишки НА відображаються аналогічно відображенню надлишків об'єктів ОЗ залежно від причини їх виникнення.

Так, якщо на надлишки НА, виявлені під час інвентаризації:

– єдокументи, що підтверджують їх отримання, такі активи зараховуються на баланс проведеннями Дт 154 – Кт 63 (якщо воно не було зроблено в момент отримання НА) та Дт 12 – Кт 154. Первісна вартість НА визначається відповідно до НП(С)БО 8;

– немає документів, що підтверджують право власності підприємства на такі активи, тоді в обліку робиться запис Дт 12 – Кт 746 (п. 7.4 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 16.11.2009 № 1327, далі – Методрекомендації № 1327).

Такі активи оцінюються за справедливою вартістю у сумі їх можливого продажу чи сплати зобов'язань (п. 13 НП(С)БО 8, п. 4 НП(С)БО 19). Проте визначити їхню справедливу вартість можна лише за умови, що по конкретному об'єкту НА існує активний ринок (п. 4 НП(С)БО 8).

Якщо визначити вартість НА на активному ринку важко, тоді можна скористатися послугами професійного оцінювача. Зауважимо, що якщо за результатами інвентаризації оприбутковуються НА, які створені за рахунок цільового фінансування або належать державі, то в обліку робиться запис Дт 12 – Кт 69 (п. 7.4 Методрекомендацій № 1327).

Якщо на підставі наявних підтверджуючих документів можна визначити дату отримання НА, тоді донарахування амортизації відображається так:

– за попередній звітний період: Дт 44 «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)» – Кт 133. У разі безоплатного одержання НА нарахування амортизації відображається додатковим записом Дт 424 «Безоплатно одержані необоротні активи»– Кт 44;

– за поточний звітний період: Дт 91–94 (залежно від напряму використання НА) – Кт 133. Якщо НА одержано безоплатно, при нарахуванні амортизації робиться додатковий запис Дт 424 – Кт 745 «Дохід від безоплатно одержаних активів».

Відображення в обліку з податку на прибуток і ПДВ здійснюється так само, як і при обліку надлишків ОЗ

Якщо під час інвентаризації НА виявлено нестачі, об'єкт НА підлягає списанню такими проведеннями: Дт 976 «Списання необоротних активів» – Кт 12 «Нематеріальні активи» (у сумі залишкової вартості); Дт 133 – Кт 12 у сумі нарахованої амортизації.

В обліку з податку на прибуток платники податків, які здійснюють коригування фінрезультату, у разі списання відсутнього об'єкта НА мають відкоригувати фінрезультат до оподаткування згідно з п. 138.1, 138.2 ПК.

Оприбуткування неврахованих НА, виявлених у результаті інвентаризації, ведеться за правилами бухобліку.

Оскільки ліквідований НА більше не використовується у господарській діяльності платника, нараховуються податкові зобов'язання з ПДВ виходячи із залишкової вартості НА на початок звітного періоду, в якому здійснюється його списання (п. 189.1, 198.5 ПК).

Майте на увазі! Податкові зобов'язання згідно з п. 198.5 ПК при ліквідації НА нараховуються, тільки якщо при придбанні такого НА суми ПДВ підлягали включенню до складу податкового кредиту покупця.

Якщо НА придбавався, наприклад, у неплатника ПДВ чи немає ПН, зареєстрованої в ЄРПН, тобто немає підстав для відображення податкового кредиту, тоді податкові зобов'язання згідно з п. 198.5 ПК при ліквідації такого НА не нараховуються

Таблиця 1. Характеристика ОЗ та НА.doc
Завантажити
Таблиця 2. Особливості процесу інвентаризації ОЗ та НА.doc
Завантажити
Таблиця 3. Результати інвентаризації ОЗ.doc
Завантажити
Таблиця 4. Результати інвентаризації НА.doc
Завантажити
Інвентаризаційний опис.doc
Завантажити
Звіряльна відомість результатів інвентаризації необоротних активів.doc
Завантажити

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Online бібліотека «Баланс»»

Публікації бухгалтерського online видання Бібліотека «Баланс»

7272 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали