Що треба зробити

Ответственный

1

2

Підготовчий етап

Перевірити (пп. 1.1 розд. ІІІ Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879):

– наявність та стан технічних паспортів, іншої техдокументації;

– наявність документів на ОЗ та НА, які передані чи взяті підприємством в оренду, на зберігання, у тимчасове користування. До таких належать акти приймання-передачі, договори оренди, інвентарні картки на об'єкти.

Якщо виявлено розбіжності та неточності у бухобліку чи техдокументації, вносять відповідні виправлення та уточнення

Бухгалтерія, структурні підрозділи підприємства, в яких зберігається техдокументація на ОЗ та НА

Перевірити наявність та правильність оформлення регістрів аналітичного обліку, зокрема типових форм*:

– № ОЗ-6  «Інвентарна картка обліку основних засобів»;

– № ОЗ-7 «Опис інвентарних карток по обліку основних засобів»;

– № ОЗ-8 «Картка обліку руху основних засобів»;

– № ОЗ-9 «Інвентарний список основних засобів» та ін.

№ НА-1 «Акт введення в господарський оборот об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів»

№ НА-2 «Інвентарна картка обліку об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів»;

№ НА-3 «Акт вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів»

Бухгалтерія

Інвентаризація ОЗ та НА

Оформити письмово розписки, які підтверджують:

– здачу в бухгалтерію всіх прибуткових і видаткових документів на об'єкти ОЗ та НА;

– оприбуткування прийнятих ОЗ та НА;

– списання вибулих ОЗ та НА

МВО, інвентаризаційні комісії

Встановити фактичну наявність ОЗ та НА та оцінити:

– придатність ОЗ та НА до експлуатації (умови експлуатації, технічний стан);

– реальність вартості

Інвентаризаційна комісія у присутності МВО

Заповнити інвентаризаційний опис

Підбиття підсумків

Перевірити описи та проставити кількісні та цінові показники за даними бухгалтерського обліку

Бухгалтерія

Задокументувати результати інвентаризації:

– при виявленні нестач або надлишків скласти звіряльну відомість результатів інвентаризації ОЗ та НА

– оформити протокол засідання інвентаризаційної комісії

Інвентаризаційна комісія

Затвердити протокол

Керівник підприємства

На підставі звіряльної відомості та протоколу засідання інвентаризаційної комісії відобразити інвентаризаційні різниці в обліку підприємства

Бухгалтерія

* Типові форми обліку ОЗ затверджено наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352, який уже втратив чинність, але їх можна використовувати і зараз. Також можна скористатися самостійно розробленими формами. Типові форми обліку НА затверджені наказом Мінфіну від 22.11.2004 № 732 (далі – Наказ № 732) та є чинними. Але підприємство може застосовувати і самостійно розроблені форми.