Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Головні питання для бухгалтера та керівника агробізнесу

Оновлено

19.11.2021 1717 0 4

Сільське господарство – одна з основних галузей економіки України. Щоб забезпечити подальший розвиток, аграріям необхідно шукати нові господарські зв’язки, змінювати тактику ведення бізнесу та приймати далекоглядні економічно обґрунтовані рішення. Uteka-Агро зможе в цьому допомогти і стати для кожного сільгоспвиробника надійним радником, запорукою розвитку та прибутковості!

Щодня ми отримуємо від наших читачів запитання, які хвилюють бухгалтера та керівника агробізнесу. Інколи потрібно відкласти на деякий час справи та витратити багато часу, щоб розібратися в них. Тому ми зібрали для вас відповіді на актуальні запитання, щоб ви ЗБЕРІГАЛИ СВІЙ ЧАС та КОМФОРТНО І ПРОДУКТИВНО працювали.

Корисні випуски

Операції із землею: тонкощі оформлення, обліку та оподаткування

Земля – безцінний ресурс, використовуваний для виробництва сільгосппродукції. Ми розповімо про документальне оформлення операцій із землею (купівля-продаж земельних ділянок, дострокове розірвання договорів оренди, емфітевзис, покращення земель та ін.), їх відображення в обліку підприємства та про нововведення, пов’язані з відкриттям ринку сільгоспземель.

Емфітевзис: особливості та переваги перед договором оренди

Вивчивши плюси та мінуси договорів емфітевзису та оренди, аграрії, які мають намір узяти в користування земельну ділянку, зможуть вибрати підходящий для них варіант. Ми докладно розповіли про особливості та нюанси укладання договору емфітевзису 2021 року.

Орендна плата: варіанти виплати, оподаткування та способи економії

Запровадження нової моделі обігу земель сільськогосподарського призначення неодмінно спричинило трансформацію відносин в аграрному секторі. Наразі аграріям важливо проаналізувати умови договорів оренди, зокрема і щодо періодичності, форми та варіантів виплати орендної плати за користування земельними ділянками, та можливі «підводні камені», приховані в них. Адже в разі невиконання підприємством зобов’язань у пайовика буде підстава ініціювати дострокове розірвання договору оренди. Не менш важливо правильно сплатити податки з доходів, виплачених пайовикам.

Тож пропонуємо розібратися в тонкощах цих питань і визначитись із формами та варіантами виплати орендної плати, законодавчими підставами для індексації, коли застосування «натурального» коефіцієнта є обов’язковим, а також як сплачувати ПДФО та військовий збір, як відобразити в об’єднаній звітності.

Нові вимоги до ТТН та підвищення відповідальності за порушення

Із 1 жовтня цього року діють нові вимоги до оформлення товарно-транспортної накладної та нові штрафи за порушення габаритно-вагового контролю. Ці зміни стосуються і вантажовідправників, і перевізників та зчинили чималий переполох.

У статтях ми з’ясуємо, які нові реквізити треба включити до ТТН та що чекає за порушення правил.

Зберігання пального на сільгосппідприємстві: вирішуємо старі проблеми і уникаємо нових

Питання, пов’язані зі зберіганням пального, завжди були приводом для занепокоєння сільгосппідприємств. Деякі з них досі не розв’язано. До того ж, у тій чи іншій ситуації виникають свої нюанси. Водночас за відсутність ліцензії або вчинення порушення під час зберігання пального передбачено чималий штраф – 500 тис. грн. Тож із допомогою фахівців розберемося в питаннях ліцензування діяльності зі зберігання пального, з якими до нас щодня звертаються аграрії.

Облік та оформлення операцій із зерном: усе, що необхідно знати аграріям

Коли урожай практично зібрано з поля, сільськогосподарські підприємства розпочинають наступний етап своєї діяльності – реалізацію вирощеного збіжжя та продукції його переробки. Але перед тим, як це зробити, треба надати зібраному зерну товарного вигляду (провести його доробку) і за потреби здійснити перероблення. Не менш важливим є процес транспортування зерна, особливо враховуючи останні законодавчі зміни щодо оформлення товарно-транспортної документації.

У цьому спецвипуску висвітлено всі важливі аспекти обліку зернових, починаючи з документування та обліку виробничих витрат та завершуючи реалізацією зерна і продукції його перероблення та розрахунків із покупцями.

Форма № 20-ОПП в агросекторі: увага кожному рядку

Незважаючи на продовження мораторію на перевірки і застосування штрафів, обов'язок платників податків подавати форму № 20-ОПП ніхто не скасовував. Закон зобов'язує платників податків повідомляти про об'єкти оподаткування та об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, за формою № 20-ОПП. Ігнорування цього обов’язку чревате серйозними наслідками.

Спецвипуск містить цінну інформацію, яка допоможе вам без зусиль розібратися з усіма тонкощами заповнення та подання цієї форми.

Виплата дивідендів учасникам: оформляємо, оподатковуємо, виплачуємо

Вимоги законодавства щодо виплати дивідендів залежать від організаційно-правової форми юрособи. У випуску допоможемо розібратися з усіма юридичними тонкощами операції з виплати дивідендів в АТ, ТОВ, ПП, ФГ.

Облікова політика на сільгосппідприємстві від А до Я

Згідно з нормативно-правовими актами бухгалтерський облік на підприємстві має здійснюватися за певними правилами. Істотною умовою виконання цих правил є грамотний вибір підприємством облікової політики, спрямованої на досягнення його цілей та завдань.

Щоб допомогти сільгосппідприємствам розробити нову або покращити існуючу облікову політику, ми розповіли про: основи облікової політики підприємства; що включати до наказу про облікову політику та його додатків; критерії суттєвості в обліковій політиці; бухоблік ПДВ – які аспекти слід урахувати в обліковій політиці. Також навели зразок наказу про облікову політику, який підприємства можуть використовувати як основу для складання свого облікового документа.

Сільгосптехніка: експлуатація та облік

Діяльність кожного сільгосппідприємства пов’язана із застосуванням техніки (комбайнів, тракторів тощо), тому під час її використання нерідко виникають різні облікові та правові проблеми. Найбільш поширені проблемні ситуації ми розглянули в добірці матеріалів.

Які дозвільні документи повинні мати сільгосппідприємства та як їх отримати

Для провадження діяльності у сфері сільського господарства підприємства зобов’язані отримувати різні документи дозвільного характеру. У спецвипуску ми розглянули загальні правила отримання дозвільних документів, а також розповіли що таке вони є, де знайти їх перелік і що загрожує СГ за їх відсутність.

Читайте які потрібно оформити документи: з питань пожежної безпеки; для проходження санітарної експертизи; для оцінки впливу на довкілля; для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; з охорони праці; для погодження маршрутів руху під час перевезення небезпечних вантажів; для реєстрації свердловини та її експлуатації.

Фінансування діяльності в разі нестачі коштів

Під додатковими коштами в цьому контексті слід розуміти не лише пряме надходження грошей на підприємство, а й можливість не заплатити зайвого або заплатити пізніше. Проаналізуймо деякі з можливих варіантів фінансування діяльності в разі нестачі коштів.

Агропорадники

Агропорадник «Первинні документи в агросекторі»

В Агропораднику ми надамо власні рекомендації та зразки заповнення документів з обліку основних процесів сільгоспвиробництва: закладання, вирощування та списання багаторічних насаджень; збору зерна з поля, а також його доробки на елеваторі або власному току; оприбуткування продукції овочівництва, садівництва, картоплі та баштанних культур; оприбуткування та використання кормів (в т. ч. грубих, соковитих та пасовищних); первинний облік тварин основного стада, молодняка та відгодівельного поголів’я; оприбуткування продукції тваринництва (у птахівництві, скотарстві та бджільництві).

Агропорадник «Земельні відносини в Україні»

Земля є основним елементом, без якого неможливо вирощувати сільгосппродукцію. Як відомо, з 1 липня 2021 року розпочався перший етап продажу земель сільськогосподарського призначення. Які нюанси мають врахувати фермери? Які є способи переоформлення сільгоспземель? Які недоліки та переваги кожного з цих способів? Про все це читайте в Агропораднику.

Спецпроєкти

Спецпроєкт «Паливний акциз та "пальні" ліцензії: усе, що треба знати про операції з пальним»

У новому спецпроєкті ми показали, як сьогодні контролери відстежують «шлях» пального на всьому ланцюжку – від моменту виробництва або постачання на митну територію України до кінцевого споживача.

Особливу увагу приділено, зокрема, таким питанням: в яких випадках підприємство або особа-підприємець набуває статусу платника паливного акцизу і що слід робити для реєстрації таким платником; що треба знати про стаціонарні та пересувні акцизні склади, а також про їх обладнання; як уникнути помилок, складаючи акцизні накладні, розрахунки коригування до акцизних накладних, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на переміщення пального; як функціонує система електронного адміністрування реалізації пального та як уникнути податкових ризиків; як задекларувати податкові зобов'язання з паливного акцизу; коли доведеться отримувати ліцензії на виробництво, торгівлю та зберігання пального, а коли без них можна обійтися; що буде за порушення податково-ліцензійних правил роботи з пальним.

Матеріали містять приклади, опис практичних ситуацій, відповіді на актуальні запитання та зразки заповнення різних «акцизних» документів.

Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення»

Цей спецпроект допоможе уникнути помилок та штрафів, провести розблокування та оскаржити відмову в реєстрації ПН/РК.

Він допоможе без помилок: розуміти, від чого залежить ліміт для реєстрації ПН/РК; користуватися електронним ПДВ-рахунком; з’яcувати, чому виникає показник ΣПеревищ, та позбутися його; зареєструвати ПН/РК, дотримуючись строків та порядку; уникнути відповідальності за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК; запобігти блокуванню ПН/РК; провести розблокування ПН/РК; оскаржити відмову в реєстрації ПН/РК; не допустити виникнення відповідальності за нерозблоковані ПН/РК.

Спецпроєкт «Розрахунок коригування до податкової накладної з ПДВ: готові рішення для "гарячих" ситуацій»

Порядок оформлення розрахунку коригування викликає на практиці дуже багато запитань. І це не дивно, адже причини коригування можуть бути різними й для кожної з них такий розрахунок складається за своїми правилами.

У спецпроєкті ми розповіли, як і на яку дату оформити розрахунок коригування в тій чи іншій ситуації, навели зразки заповнення цього розрахунку, а також розглянули порядок відображення результатів коригування в бухгалтерському обліку.

Зокрема, ви дізнаєтеся про нюанси складання розрахунку коригування у випадку: повного повернення товару або передоплати; зміни кількості товару; зміни ціни товару; одночасної зміни ціни та кількості товарів (послуг); зміни номенклатури товарів (послуг); зарахування залишку плати за один товар у рахунок передоплати або післяплати за інший товар (послугу); прив'язки ціни товару до валютного курсу; імпорту послуг від нерезидента з місцем їх постачання в Україні; зміни на дату коригування ПДВ-статусу покупця або постачальника; коригування постачань товарів, що обкладаються ПДВ за ставкою 14 %; виправлення помилок у податкових накладних; виправлення попередніх коригувань.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Надійні рішення з бухобліку, податках і праву

2936 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали