Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Можливості бронювання працівників ОПК, водоканалів і енергокомпаній збільшено до 75 %

Важливо
03.04.2025

КМУ ухвалив зміни до порядку бронювання військовозобов'язаних працівників підприємств критичної інфраструктури та підприємств оборонного промислового комплексу (постанова КМУ від 28.03.2025 № 360 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76»). Нові правила дозволять забезпечити стабільну роботу ключових галузей економіки та оборони країни.

Ключові зміни:

  • збільшено квоту бронювання до 75 % для підприємств, що забезпечують централізоване водопостачання, водовідведення, управління відходами та обслуговують критичну інфраструктуру систем життєзабезпечення;
  • спрощено вимоги для енергетичних компаній, що постраждали від війни – зокрема, для виробників електричної та теплової енергії, генеруючі потужності яких були пошкоджені чи зруйновані. Для них скасовано вимоги щодо відсутності податкової заборгованості та середньомісячної зарплати не менше 20 тис. грн;
  • додано два підприємства Міноборони – Агенцію оборонних закупівель і Державного оператора тилу.

Щоб підприємство могло забронювати своїх працівників, воно має відповідати таким критеріям:

  • мати статус критично важливого підприємства відповідно до критеріїв Міноборони або профільного держоргану;
  • Займатися ключовими напрямами діяльності, зокрема виробництвом, транспортуванням чи постачанням енергії, водопостачанням, водовідведенням, поводженням з відходами або виконувати оборонні замовлення та забезпечувати потреби військових частин;
  • процес бронювання залишатиметься цифровим та проходитиме через портал Дія за аналогією з чинною процедурою;
  • відповідальність за формування списків критично важливих підприємств нестимуть Міноборони та відповідні державні органи.

Нагадаємо, що подати заяву на бронювання працівників можна виключно через портал Дія.

Як подати заяву на бронювання працівників через Дію?

  1. Авторизуватися на порталі Дія.
  2. Обрати послугу «Бронювання працівників» та натиснути «Подати заяву».
  3. Внести необхідні дані працівників.
  4. Підтвердити рівень їхньої заробітної плати.
  5. Перевірити заявку та підписати її (це має зробити керівник підприємства або уповноважений підписант).
  6. Очікувати результату – повідомлення про розгляд заявки надійде на електронну пошту та портал Дія.
  7. Підтверджене бронювання буде відображатися у застосунку Резерв+. Якщо бронювання надано після оновлення статусу критично важливого підприємства, воно діятиме на період дії критичності – до 1 року.

Нагадаємо, що статус критично важливого підприємства можуть отримати компанії, які відповідають трьом критеріям, визначених Урядом. Два з них є обов’язковими:

  • середня зарплата працівників не менше 20 000 грн;
  • відсутність заборгованості зі сплати податків та ЄСВ.


Третій критерій підприємство може обрати один з таких:

  • сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро на рік (еквівалент у гривнях);
  • валютні надходження понад 32 млн євро на рік (крім позик і кредитів);
  • стратегічне значення для економіки і безпеки держави (визначене урядовим переліком, постановою Уряду № 83 від 04.03.2015);
  • важливе значення для окремої галузі економіки чи територіальної громади (критерії визначаються відповідними державними органами, ОВА);
  • статус резидента Дія.City;
  • постачання електронних комунікаційних послуг із певним рівнем доходу.

Як отримати статус критично важливого підприємства?

  1. Визначити профільний орган (Міненерго, Мінцифри, Мінагрополітики та ін.).
  2. Підготувати та подати документи (фінансові звіти, довідки про зарплату та податкову дисципліну).
  3. Подати заявку до відповідного органу та дочекатися рішення (до 10 робочих днів).
  4. Отримати офіційне підтвердження.

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
17.10.2025
Документи, які набули чинності з 13 по 19 жовтня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Указ Президента України від 11.10.2025 № 778/2025 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 жовтня 2025 року «Про застосування та скасування персональних спе...
17.10.2025
Зміни в законодавстві з 13 по 17 жовтня 2025 року
Збірка омновних змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Затверджено мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів на жовтень Мінагрополітики наказом від 10.10.2025 № 700 затвердило мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів, що класифікуються за кодами згідно з ...
17.10.2025
НБУ розпочав повторне обговорення змін до порядку безготівкових розрахунків
Пропонується низка новацій, що спростять здійснення переказу коштів без відкриття рахунку як для надавача послуги, так і для платника, якому вона надається. Національний банк пропонує до повторного обговорення зміни до порядку безготівкових розрахунків у національній валюті користувачів платіжних по...
Кращі матеріали