Що в законопроєкті № 12414 про НАБУ та САП?
1. Керівником органу прокуратури для прокурорів САП буде генпрокурор, а не керівник САП. Це означає, що тепер генпрокурор буде визначати, який прокурор буде слідкувати за розслідуваннями НАБУ.
2. Генпрокурор матиме право витребувати будь-яке провадження НАБУ та передати його на вивчення іншому прокурору.
3. Прибирається норма про заборону забирати в НАБУ провадження.
4. Якщо НАБУ не виконуватиме вказівок генпрокурора, це має прямим наслідком забрання провадження в НАБУ.
5. Прибирається право прокурорів САП забирати в інших органів провадження, які підслідні НАБУ.
6. Директор НАБУ зможе витребовувати справи в інших органів лише за погодженням із Генпрокурором (зараз – із керівником САП).
7. Керівник САП позбавляється можливості вирішувати спори про підслідність для НАБУ. Тепер – тільки Генпрокурор.
8. Додається пряма норма, що Генпрокурор має право розглядати клопотання про закриття всіх крим проваджень відносно топ-посадовців (перелік посад) і, відповідно, за наслідком розгляду клопотань закривати провадження.
9. Генпрокурор погоджуватиме всі угоди про визнання винуватості, які укладатимуться у справах НАБУ.
10. Підозри у справах НАБУ зможе підписувати тільки Генпрокурор.
11. Прибирається заборона Генпрокурору давати вказівки прокурорам САП.
12. Дозволяється на період воєнного стану призначати прокурорів з вулиці без конкурсу, а також підвищувати діючих прокурорів без конкурсу.
Надається можливість звільняти прокурорів у зв'язку із зміною штату чи ліквідацією підрозділу. Тобто, прокурори САП просто можуть бути звільненні через те, що їхній підрозділ змінить назву.
За повідомленнями нардепа Ярослава Железняка (із декількох його джерел) Президент уже підписав прийнятий законопроєкт № 12414.
Я. Железняк