Перевірки правильності використання роботодавцями страхових коштів: проєкт постанови ПФУ
Пенсійний фонд представив проєкт постанови, що передбачає затвердження нового Порядку перевірки правильності використання страхових коштів, виділених на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Крім того, документ визначає процедуру застосування фінансових санкцій за порушення порядку їх використання.
Наразі такі перевірки регламентовані постановою правління Фонду соціального страхування від 02.10.2020 № 23. Однак, для адаптації чинних норм до сучасних адміністративних вимог та положень Закону від 23.09.1999 № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» ПФУ розробив новий документ.
Отже, Порядок встановлює:
- процедури перевірки правильності використання страхувальниками коштів соціального страхування у випадках тимчасової втрати працездатності, нещасного випадку на виробництві чи професійного захворювання;
- вимоги до документування перевірок та ухвалення рішень щодо фінансових санкцій.
Перевірки охоплюють такі страхові виплати:
1) тимчасова втрата працездатності:
- допомога по непрацездатності, догляду за хворою дитиною або дитиною з інвалідністю;
- допомога по вагітності та пологах;
- допомога на поховання (за винятком певних категорій);
2) нещасний випадок:
- виплати за непрацездатність через нещасний випадок чи профзахворювання;
- компенсація за переведення на легшу роботу;
- покриття витрат на поховання.
Формати перевірок включають камеральні та документальні (планові/позапланові).
Критерії для включення в графік перевірок:
- зростання видатків на страхові виплати, ризики неправомірного використання коштів, а також відсутність перевірок більше трьох років.
Тривалість перевірок:
- планові – до 10 робочих днів (5 днів для малого бізнесу);
- позапланові – до 10 днів (2 дні для малого бізнесу).
Позапланові перевірки можуть проводитись без попередження, якщо наявні підстави, такі як порушення або підозри на зловживання коштами.
ПФУ
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу